שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מינוי טיבי לסגן יו”ר הכנסת: הימין נגד – החרדים בעד
ח"כ טלי גוטליב מהליכוד אמרה: טיבי, יועצו הקרוב של גדול המרצחים ערפאת שמתנהג כלפינו כאנשי ימין בביטול ובשנאה. הגענו למשול! | המפלגות החרדיות: "ברית המיעוטים"
ח״כ אחמד טיבי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הערב (מוצאי שבת) דווח בחדשות 12, כי בין חברי הקואליציה קיימים חילוקי דעות באשר למינוי חבר הכנסת אחמד טיבי, מהרשימה המשותפת לסגן יו"ר הכנסת. מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית מתנגדות בנחרצות למינוי זה, למרות שטיבי מכהן בתפקיד זה מאז שנת 2006. 

לעומת זאת בליכוד ובמפלגות החרדיות רוצים שטיבי ימשיך לכהן בתפקיד, משיקולים פוליטיים ובשל אחוות המיעוטים שבין המפלגות החרדיות לרשימה המשותפת.

עוד מבחזית החדשות

חה”כ טלי גוטליב כתבה מכתב לחברי הליכוד ובו ביקשה "חברים יקרים, אני מוצאת לעצמי חובה לפנות אליכם לפעול בכל דרך למניעת בחירתו של ח"כ אחמד טיבי לתפקיד סגן יו"ר הכנסת". "מילא שאין לי אלא לכבד את קביעת בית המשפט העליון בהקשר להיותו חבר כנסת הגם שהוא ומפלגתו חותרים תחת קיומנו ותחת קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אך בוודאי שאין לאפשר לח"כ טיבי מתנות חינם על דרך בחירה לתפקיד סגן יו"ר הכנסת".

עוד הוסיפה גוטליב "אזכיר את התנהגותו הבלתי מכבדת בעליל, שלא לומר משפילה של טיבי כפי שהודגמה בשנה וחצי האחרונות. משילות באה לידי ביטוי בכוח הרוב להכריע בהחלטות הכנסת. את עברו של ח"כ טיבי, יועצו הקרוב של גדול המרצחים ערפאת, שמתנהג כלפינו כאנשי ימין בביטול ובשנאה. הגענו למשול! הגענו להוות ממשלת ימין יציבה וחזקה, לא להצביע לאחמד טיבי לתפקיד סגן יו״ר הכנסת”.

כזכור, לטיבי ולבן גביר היסטוריה של יחסים עכורים, כאשר לפני השנה וחצי הורידו מאבטחי הכנסת את איתמר בן גביר בכוח מדוכן המליאה, זמן קצר לאחר שעלה לנאום, לאחר עימות שהחל לאחר שבן גביר עלה לדוכן ובתחילת נאומו אמר “ברשות יו”ר הכנסת, אדוני השר, כנסת נכבדה”.

ח”כ טיבי, שניהל את הישיבה, קטע את בן גביר ודרש ממנו לקרוא גם לו “אדוני”. אך בן גביר סירב ודרש מטיבי להפנות אותו לתקנון הכנסת. בין השניים התפתחו דין ודברים ובן גביר אמר כי אין זו חובתו לקרוא לו “אדוני”, וקרא לעברו “אתה מחבל, לא אדוני. אתה צריך להיות בכנסת בסוריה, לא כאן”. בתגובה, דרש טיבי להוציא את בן גביר שסירב והוצא בכוח. טיבי נימק את החלטתו בכך שבן גביר “ראה חבר כנסת ערבי מנהל את הישיבה וכינה אותו "מחבל’”.

עוד מבחזית החדשות

לאחר העימות אמר בן גביר "‏אין שום סעיף בתקנון הכנסת שדורש להגיד "אדוני" למי שמנהל את הישיבה, בטח לא אם הוא מחבל שהיה היועץ של ערפאת וצריך להיות בפרלמנט סוריה. טיבי השתמש שלא כדין בסמכותו כדי להוציא אותי ולכן דרשתי מיו”ר הכנסת להדיח את סגנו טיבי. מי שמשתמש בסדרנים ככלי לניגוח פוליטי לא יהיה סגן יו”ר הכנסת”. בהזדמנות נוספת אחרת, הוציא טיבי, בעת ששימש כיו”ר הישיבה, את בן גביר מהמליאה, לאחר שהח”כ ממפלגת הציונות הדתית אמר לו “עבודה בעיניים”.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים