שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מטרת התקיפה בסוריה במוצ"ש: כינוס מומחים איראנים לייצור מל"טים
התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה כוונה לכינוס של מומחים איראניים וסוריים לייצור מל"טים | בתקיפה נהרג מהנדס סורי ופקיד איראני | גורם צה"ל לא מאשר ולא מכחיש
תקיפה בסוריה | צילום: רשתות תקשורת

פרטים חדשים על התקיפה האחרונה בסוריה במוצאי שבת שיוחסה לישראל. גורם המקורב לממשלת סוריה אמר כי יעד התקיפה היה כינוס של מומחים איראנים וסורים לייצור מל"טים. לדברי הגורם "מהנדס סורי ופקיד איראני שאינו בכיר נהרגו". גורם בצה"ל לא אישר ולא הכחיש את הדברים, אך אמר כי כמה מהקורבנות נהרגו מפגיעת טיל נ"מ סורי.

בכיר סורי, אמר לרויטרס כי האיראנים השתתפו בכינוס מומחים במתקן צבאי איראני במרתף של בית מגורים, בתוך מתחם ביטחוני. לדבריו, אחד ההרוגים הוא מהנדס אזרחי בצבא סוריה שעבד במרכז למחקרים מדעיים הסורי "סרס", שהמערב טוען כי הוא אחראי בין היתר לייצור טילים ונשק כימי.

עוד מבחזית החדשות

גורם ביטחוני אזורי אמר כי מהנדס ממשמרות המהפכה שמעורב בתוכנית הגרעין האיראנית נפצע קשה בתקיפה, ופונה לבית חולים בטהרן. גורם מודיעין אחר אמר כי היעד שנפגע היה חלק מהתוכנית החשאית של משמרות המהפכה לייצור טילים מונחים וכי המטרה הייתה לפגוע באיראנים ובחיזבאללה.

גורמים מזרח תיכוניים טוענים כי אחת המטרות שהותקפו היא מכ"ם לטווחים ארוכים שהאיראנים הציבו במחוז סווידא, ויכול לנטר את התנועות האוויריות של ישראל ושל האמריקנים באזור, בין היתר בירדן, במערב עיראק ובדרום מזרח סוריה. בנוסף אמרו אותם מקורות כי בנוסף הותקפו מתקנים המשמשים את משמרות המהפכה ואת המיליציות האיראניות מדרום לדמשק, ולא בעיר עצמה.

בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון רמז ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקיפה בסוריה, והזכיר את תקיפת המכלית. "מול החזית האיראנית המאמצים שלנו אינם פוסקים מסיבה פשוטה, כי מעשי התוקפנות של איראן אינם פוסקים" אמר נתניהו. "בשבוע שעבר איראן תקפה שוב מכלית נפט במפרץ הפרסי ופגעה בחופש השיט הבינלאומי. בשבת איראן תקפה בסיס אמריקני בסוריה. איראן ממשיכה לשלוח נשק קטלני שפוגע בהמוני אזרחים חפים מפשע הרחק מגבולותיה. איראן מנסה לפגוע בלי הרף במדינת ישראל ובאזרחיה באשר הם במקומות שונים בעולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים