שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מטוס מנהלים ישראלי נחת בחרטום: צפויה להצטרף ל"הסכמי אברהם"
על פי דיווחים סודן וישראל צפויות להודיע במהלך היום על "צעד משמעותי ביחסים ביניהן". מטוס שיצא מנתב"ג נחת בבירה חרטום
אל בורהאן עם השר אלי כהן בעת ביקורו בסודאן, ינואר 2021 | צילום: ויקיפדיה

עיתון בסודן דיווח הבוקר (חמישי) כי במהלך היום מתוכנן "מהלך מאוד משמעותי ביחסי המדינה עם ישראל". במקביל לדיווח, יצא הבוקר מטוס מנהלים ישראלי מנמל התעופה בן גוריון ונחת בבירת סודן חרטום.

על פי הדיווח בעיתון "אופק סודן", יתבצע היום צעד משמעותי נוסף לקראת נרמול היחסים עם ישראל. ראש ממשלת המעבר הסודנית עבד אל-פתאח אל-בורהאן וסגנו מוחמד חמדאן דקלו ביקרו ביומיים האחרונים בצ'אד. ולפי הדיווח "לא ברור מה טיב המהלך המדובר, אך מן הצפוי שהערב יתפרסם עוד מידע בנושא".

עוד מבחזית החדשות

בירושלים ובוושינגטון מנסים לשכנע את סודן לחתום על "הסכמי אברהם" עם ישראל. אך עד עתה לא הייתה פריצת דרך ביחסים בין שתי המדינות, האמריקנים מנסים לצרף עוד מדינות ל"פורום הנגב" ולמפגש הקרוב במרוקו. עם מדינות אלו נמנית גם מאוריטניה.

שר החוץ אלי כהן ביקר לפני שנתיים בסודן עת כיהן כשר המודיעין. אחרי שובו מחרטום, סיפר אז השר כהן בריאיון ל-ynet: "הגעתי לשם והבאתי להם מכל טוב הארץ, פרי הדר ושמן. הופתעתי, אבל הם החזירו לי במתנה M-16 אמיתי, לא משחק. כדי להעלות אותו לטיסה היינו צריכים לפרק את המכלול".

עוד סיפר אז השר כהן, כי נפגש עם המנהיג הסודני אל-בורהאן "דיברנו על סוגיות ביטחוניות ומודיעיניות, והם מבינים שהיציבות האזורית היא חיונית גם לכלכלה. אתה לא יכול לדבר על משקיעים אם אין ביטחון. כשאתה רואה בכיר בסודן ותת-אלוף מצה"ל יושבים ומדברים על אסטרטגיית הגנת גבולות, צריך לשפשף את העיניים".

עוד מבחזית החדשות

כאשר נשאל כהן באותו ראיון האם תיפתח שגרירות סודנית בישראל אמר כהן כי: "אנחנו מדברים על עוד כמה חודשים, אין עדיין תאריך מדויק. מנהיג סודן אומר בצורה ברורה שהסכם עם ישראל הוא אינטרס שלהם ושהוא מתכוון להוביל אותו. אמרתי לו שלישראל יש יחסי מסחר עם מצרים ואתיופיה, אבל לא עם סודן".
לדברי כהן, "המשטר בסודן הולך לכיוון פרו-מערבי וזונח את הדרך הקודמת של מי שהיה לפניו שתמך בטרור, במיליציות ובחמאס. התקבלתי שם בחמימות גדולה מאוד. זה ביקור ראשון אי פעם של שר מישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים