שיתוף
תגובות
חדשות » מחדל: לקח לצבא כמעט חצי שעה לאתר את החייל שהתמוטט היום באימון הזחילה
בצה"ל טוענים שניתן היה לקיים את התרגיל למרות תנאי מזג האוויר | למרות זאת, נבדק חשד שהלל נחמיה אופן ז"ל התמוטט כתוצאה ממכת חום
הלל נחמיה אופן ז"ל | צילום: באדיבות המצלם

הערב (שני) דווח ב"מהדורה המרכזית" שבשלב מסוים של האימון שהחל לפנות בוקר, שבו התמוטט הלל נחמיה אופן ז"ל, החלו חבריו של אופן ליחידת יהל"ם לחפש אותו, אך מצאו אותו רק כעבור כמעט חצי שעה כשהוא מחוסר הכרה. הלל יובא למנוחות מחר בשעה 17:00 בהר הרצל.

מותו נקבע לאחר מאבק על חייו. סיבת המוות לא ידועה כרגע, אך נבדק החשד שמדובר במכת חום. בצה"ל טוענים שניתן היה לקיים את האימון על אף תנאי מזג האוויר, אבל במקביל בודקים האם הייתה באירוע הזה חריגה מהפקודות.

עוד מבחזית החדשות

בעקבות המקרה הטראגי, הנחה מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי על מינוי צוות מומחים בראשות מפקד חטיבה 679, אלוף-משנה אלעד אפרתי. "הצוות יבחן נושאים רוחביים הנוגעים לאירוע על מנת להפיק לקחים מערכתיים ובמטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד", נמסר בהודעת דובר צה"ל. הצוות יפעל במקביל לחקירת המשטרה הצבאית. האלוף ידעי הכריז על עוצר אימונים עד יום רביעי.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה, כי רב"ט הלל נחמיה אופן, שהיה בשלבים ראשוניים של מסלול ההכשרה שלו, התמוטט במהלך אימון שגרתי. מדובר היה באימון זחילה שבמהלכו זיהה המפקד את החייל כשהוא שכוב על הרצפה. הוא מיד הזעיק את הפרמדיק, והלה העניק לחייל טיפול רפואי במקום. רופא של 669 קבע את מותו בשטח.

עוד מבחזית החדשות

החייל בן ה-20 הוא תושב היישוב כרמי צור. מטעם היישוב נמסר: "קיבלנו הבוקר בשורה קשה. הלל אופן, חייל בן הישוב, בחור אהוב משכמו ומעלה נהרג במהלך אימון במסגרת פעילותו בצה"ל. משפחת אופן, מעמודי התווך בישובינו, מלח הארץ שמחנכת את בניה ובנותיה למסירות ואהבה ללא תנאי לעם ישראל איבדה היום את היקר לה מכל. קהילת כרמי צור מחבקת את משפחת אופן ומלווה אותה בשעה קשה זו".

במועצה האזורית גוש עציון הוסיפו: "הלל התגייס ליחידה מובחרת כדי לתרום למדינה. הלל היה בן למשפחה שורשית כאן בגוש עציון ומשפחתו היא ממייסדי ישיבת הר עציון. בשם המועצה כולה אנו שולחים תנחומים עמוקים למשפחה ועצובים מאוד יחד איתם על האסון הכבד. צוותי החירום במועצה מלווים בשעה קשה זו את המשפחה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים