שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מחדל אבטחה חמור: פרצו לבסיס צה"ל וגנבו רכבים שהוחרמו
אלמונים חתכו את הגדר, נכנסו לבסיס שבטה של חיל התותחנים. במהלך סיור שגרתי זיהו חיילי צה"ל את הפרצה בגדר והתברר כי מהבסיס נגנבו אופנוע וטרקטורון רייזר שהחרמו
בסיס שבטה בנגב | צילום: דובר צה''ל

על פי מקורות צבאיים, פורסם היום (ראשון) כי אלמונים פרצו בסוף השבוע לבסיס שבטה בנגב השייך לחיל התותחנים, וגנבו אופנוע וטרקטורון שהוחרמו בשבועות האחרונים על ידי המשטרה. הפריצה התגלתה לאחר שחיילים שמאבטחים את הבסיס גילו פרצה גדולה בגדר הבסיס והקפיצו את כיתת הכוננות. לאחר סריקות ממושכות באזור הסתבר, כי אלמונים חתכו את גדר הבסיס, נכנסו לאזור מתחם כלי הרכב באופן רגלי וגנבו את כלי הרכב, שהוחרמו כאמור בעקבות חשד לפעילות פלילית באזור.

גורם צבאי טען שהחיילים כלל לא הבחינו בחדירה ואם היה מדובר במחבלים, הדרך למגורי הלוחמים הייתה קצרה. לדברי הגורם הצבאי "זו לא הפעם הראשונה שגונבים נשק מהבסיס הזה. בשנה האחרונה בכמה מקרים גנבו משם בני מיעוטים נשקים, ציוד צבאי ותחמושת"

עוד מבחזית החדשות

רוכב טרקטורון בשטח אש | צילום: דוברות משטרת ישראל

לעומת זאת, גורם אחר טען כי "הפריצה הקודמת התרחשה לפני כשלוש שנים ובנוסף, שאר הגניבות התרחשו בשטחי האש ולא בבסיס עצמו. מדובר ברכבים אזרחיים שהוחרמו במסגרת מבצע משולב של צה"ל והמשטרה".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "במהלך סיור שגרתי להגנת בסיס צה"ל בדרום הארץ אמש, חיילי צה"ל זיהו פרצה גדולה שנחתכה בגדר הבסיס. מסריקות נרחבות התגלה כי מהבסיס נלקחו אופנוע ורייזר שהוחרמו על ידי משטרת ישראל בשבועות האחרונים. הרכבים היו בקרבת הגדר כאשר נגררו החוצה, החשודים לא חדרו לעומק הבסיס. כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר חשודים".

כזכור, בפריצה שארעה בנובמבר האחרון בבסיס "צנובר" בצפון נגנבו 70 אלף כדורים ו-70 אלף רימוני מטול. מפקד פיקוד הצפון, אורי גורדין, שביקר בבסיס, נחשף לתחקיר הראשוני ממנו עולה כי הפורצים עלו על "נקודת תורפה" באבטחת הבסיס וכך הצליחו לגנוב את התחמושת. 

עוד עולה מהתחקיר כי ישנם פערים בתשתית האבטחה במחנה, בשל ריבוי של התרעות שווא ומענה לקוי במתחם אחסון התחמושת. בסיכום התחקיר הורה מפקד הפיקוד על מספר צעד התייעלות מידיים, כמו תרגולי אבטחה בכלל היחידות בפיקוד צפון וכן קיום הערכת מצב ייעודית בנושא הגנת המחנות הצבאיים. ממצאי התחקיר יוצגו בפני מפקד הפיקוד בתוך כחודש.

עוד מבחזית החדשות

יש לציין כי בשנתיים האחרונות הושקעו כ-50 מיליון שקל באבטחת מחנות צה"ל הכוללות מצבורי נשק ונשקיות. האלוף גורדין מינה ועדת מומחים לבחון את הכשלים המבצעיים באירועו במחנה ולדברי גורמים בפיקוד, על הפרק יתכנו גם הדחת מפקדים שתעשה בהתאם לפערים שיימצאו. מנתונים שהוצגו לרמטכ"ל אביב כוכבי בשנה האחרונה עולה, כי הועברו 15 התרעות מודיעיניות על כוונות גורמים עוינים לפרוץ לבסיסי צה"ל ולגנוב תחמושת ואמצעי לחימה. ההתרעות התקבלו בסיוע משטרת ישראל והשב"כ.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אם מפקד הבסיס לא יודע לשמור על בסיסו כנראה הוא חמור או משת"פ וצריך לשפוט אותו לכלא!
    וכמובן להורות שכל גורם זר שמתתקרב 50 מטר מהגדר מקבל כדור ברגל ואם נוגע בגדר כדור לראש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים