שיתוף
תגובות
חדשות » מזעזע: המחבל המצרי הצטייד בסכינים והכין לעצמו מסתור
השוטר המצרי הכיר את השטח היטב, וידע בדיוק היכן ממוקם הלוחמים שבהם ירה | המחבל הכין לעצמו מקום מסתור תוך שהוא מנצל את הטופוגרפיה ההררית.
הרמטכ"ל בסיור בגבול מצרים | צילום: דובר צה"ל

מתחקיר התקרית בגבול מצרים, שבה נפלו שלושת הלוחמים סמל ליה בן נון, סמ"ר אורי יצחק אילוז וסמ"ר אוהד דהן, עולה כי השוטר הכיר את השטח היטב וידע בדיוק היכן ממוקם צמד הלוחמים בהם ירה. על פי התחקיר, השוטר המצרי תכנן את הפיגוע לפרטי פרטים.

המחבל לא נכנס דרך פרצה בגדר וגם לא טיפס עליה כפי שסברו תחילה, אלא נכנס דרך מעבר חירום שנועד למעבר של כוחות לצד המצרי של הגבול במקרה הצורך. הוא צעד כמה קילומטרים, עד שהגיע לנקודה שממנה חדר לשטח ישראל, וחתך בעזרת סכין, אחת משתיים שהיו ברשותו, את האזיקונים במעבר. בכליו של השוטר נמצא גם ספר קוראן.

עוד מבחזית החדשות

כל שלב בפיגוע היה תוכנן מראש. המחבל הכיר את הגדר היטב מתוקף תפקידו כשומר גבול מצרי קבוע בגזרה, וידע בדיוק היכן ממוקם צמד הלוחמים שבהם ירה. הוא אף הכין לעצמו מקום מסתור להמשך השהייה בשטח הישראלי, בעומק של קילומטר וחצי מזרחית לגדר, וסימן לעצמו סלעים עבור המטרה. תוך כדי שהוא נעזר בטופוגרפיה ההררית של הגזרה, הכוללת קפלי קרקע ומצוקים רבים.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי תיאר את האירוע החמור ל-ynet: "התקרית הזו קרתה בזירה מבצעית שקורים בה לא מעט אירועים. גם בלילה יש סיכול של אירוע הברחת סמים שמתבצע בשעה 03:00 בבוקר, והכוחות פרוסים כחלק מהמערך שסיכל את ההברחה. ב-04:15 בבוקר זו פעם אחרונה שיש קשר עם העמדה. אורי היה המפקד הבכיר בעמדה, הוא עולה בקשר עם החפ"ק. הבדיקות בקשר צריכות להיות כל שעה. המפקדת מגיעה בבוקר ומוצאת אותם ללא רוח חיים. החלו סריקות גם לתוך שטח מצרים וגם בתוך ישראל. צריך להבין שזה אזור שישבו בו מטיילים".

לשאלת המראיין היכן היו החיילים שהיו בעמדה כמה מאות מטרים משם? והאם בם לא שמעו את היריות, א ניסו לברר מה קרה? השיב הגרי כי הם: "שמעו ירי עמום באזור, סמוך לשעה 07:00 בבוקר. אני מניח שזו השעה שבאמת המחבל יורה והורג את הלוחם והלוחמת בעמדה, וזה בוודאי לתחקור. זה אזור שבו מתרחש לא מעט פעמים ירי עמום, זה לא דבר חריג, אבל אני מבין שהיה דיווח כזה וצריך לתחקר איך הוא לא עבר מהר".

לדבריו, "ברגע שמבינים שהחיילים לא חיים, הוכרז שיש אירוע טרור והחלו סריקות לתוך מצרים. מעלים רחפן לאוויר ומזהים דמות חשודה ק"מ וחצי לתוך השטח. הכוח נוסע לסריקת הדמות הזו, הוא לא יכול להרוג אותה כי אולי זה ישראלי. היא פתחה באש, ומהצרור הזה נהרג אוהד".

הגרי נשאל מה התקלה הכי חמורה בעיניו, והוא השיב: "יש את המעבר של הגדר. אני חושב שמה שחשוב זה השאלה על התפיסה המבצעית, יכול להיות שאחרי זה היינו צריכים לשנות את המערך. ואולי הנושא המרכזי במפגש עם שני החיילים, אנחנו נצטרך לתחקר את זה. אחרי זה יש את המוקד של ההיתקלות, שני מוקדים שנהרגו לנו אנשים".

תא"ל הגרי התייחס לשיתוף הפעולה עם מצרים, ואמר: "מ-09:00 בבוקר המצרים מדווחים לנו במקביל שחסר להם שוטר מצרי. אנחנו מתחילים ביחד בתחקיר משותף. אנחנו צריכים להבין איך בעתיד לא יקרו לנו מקרים כאלה. זה אירוע חריג, יש לנו שלום של שנים".

מתחקיר האירוע עולה, כי ב-02:30 בלילה בוצע סיכול הברחה מוצלח של סמים. לפני כן נפרסו כוחות, חלקם בצמדים באוהל מאולתר כבר בשעה 21:00 בערב, כהיערכות מקדימה. אתמול בסביבות השעה 04:15 לפנות בוקר היה הקשר האחרון עם שני הלוחמים שהיו בעמדה, וכעבור חמש שעות, סביב השעה 09:00 בבוקר, מצאה אותם מפקדת המחלקה ירויים למוות. הם לא הספיקו להגיב למחבל, והוא פצע אותם. רחפן זיהה את המחבל, כשהוא קילומטר וחצי בעומק שטח ישראל וכך החלו ההיתקלות וחילופי האש עם המחבל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים