שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מזמור שיר חנוכת הבית בעיר בריאנסק שברוסיה
גלריה
לאחר השקעה רבה ועבודות שיחזור נפתח מחדש בית הכנסת שנבנה לפני כ-130 שנה | ביקור רב רושם של רבה הראשי של רוסיה שליט"א | בהשתתפות מושל המחוז וראש העיר

בעיר בריאנסק, הנמצאת כארבע מאות ק"מ ממוסקבה הבירה, שכן בעבר אחד מבתי הכנסת הגדולים והמפוארים ברוסיה. ביוזמת רב העיר בריאנסק השליח הרב מנחם מענדל זקלס, ויושב ראש הקהילה היהודית בריאנסק מר לב מויסיביץ לינקוב, נערכו במקום עבודות שיחזור ושיפוץ בהשקעה מרובה במשך עשור שנים, ועם סיום הפרויקט הרחב, נפתח בית הכנסת מחדש, כאשר הבניין המפואר ישמש גם כמרכז פעילות חינוכי קהילתי והומניטארי.

פתיחת בית הכנסת במרכז העיר בריאנסק, רוסיה | צילום: וולדימיר קוצ'קין

מאז בואו של השליח הרב זקלס ורעייתו, עוברת על העיר מהפכה יהודית של ממש. דברי ימיה המפוארים של הקהילה היהודית בעיר, נקטעו עם עליית השלטון הקומוניסטי אשר סגרו בזה אחר זה את בתי הכנסת, ואלפי המשפחות היהודיות נשארו כצאן ללא רועה וללא שום מסגרת יהודית קהילתי. אך בזכות פועלם של שלוחי הרבי מליובאוויטש זי"ע, חזרה עטרת תפארת היהדות לפרוח גם בעיר זו, בפעילות אינטנסיבית עם כלל היהודים, ובמיוחד עם הדור הצעיר. 

טקס פתיחת בית הכנסת החדש נערך ברוב עם, ונטלו בו חלק ראש העיר, חברי ה'דומה' (בית הנבחרים ברוסיה), ומאות מיהודי העיר. בית הכנסת בנוי מעיטורי עץ ייחודיים, ומשולב ביצירות ויטראז'ים וציורי פסיפס, עליהם טרחו אומנים במשך חודשים רבים.

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, הגיע לביקור רב רושם בעיר, טלאחר שנפגש עם מושל מחוז בריאנסק – מר אלכסנדר וסילביץ בוגומז, סיירו השניים יחד במרכז החדש, ובמהלכה הביע המושל הערכה על פועלם של משפחת זקלס למען יהודי הקהילה, יחד עם דברי שבח על הפעילות הרבה של כלל הקהילות היהודיות בכל רחבי רוסיה. 

במהלך ביקורו, מסר הרב הראשי שליט"א שיעורים לקראת חג מתן תורה, ועורר את תושבי העיר ליטול חלק בפעילות המושקעת למענם ולמען דור העתיד.

צילום: וולדימיר קוצ'קין

1 רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א
צילום: צילום: וולדימיר קוצ'קין
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים