שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מזכ"ל נאט"ו: פוטין משתמש בחורף כנשק מלחמה נגד אוקראינה
המלחמה באוקראינה
נאט"ו מעריכה כי פוטין משתמש במשבר האנרגיה והתשתיות והחריף באוקראינה, בכדי לנסות ולנצל את החורף להנחתה של מכת המחץ במלחמה
מזכ"ל נאט"ו, יאניס סטולטנברג

לקראת ועידת שרי החוץ של נאט"ו בבוקרשט, נערכה הערב מסיבת עיתונאים משותפת של מזכ"ל נאט"ו, יאניס סטולטנברג, ורא"מ רומניה המארחת. בנאומו אמר המזכ"ל, כי "השקעה בהגנה שלנו היא חיונית מכיוון שאנו מתמודדים עם המשבר הביטחוני הגדול ביותר בדור. היום, בפגישתנו, דנו בביטחון באזור הים השחור, שהוא בעל חשיבות אסטרטגית עבור נאט"ו כולה.והאתגרים שמציבה המלחמה הבלתי חוקית של רוסיה באוקראינה".

הוא הוסיף, "בתגובה לתוקפנות רוסיה, נאט"ו מחזקת את נוכחותה מהים הבלטי ועד לים השחור.הקמנו פלוגות קרביות חדשות, כולל אחת בהובלה צרפתית כאן ברומניה.מטוסי קרב מקנדה גם עוזרים לשמור על בטיחות השמיים הרומניים,וטילי הפטריוט של ארה"ב מגבירים את ההגנה שלכם. זה מעביר מסר ברור שנאט"ו כאן. אנחנו נעשה את מה שצריך כדי להגן ולהגן על כל בעלות הברית. כאן בבוקרשט, שרי החוץ של נאט"ו יתייחסו לדרכים להגביר את תמיכתנו באוקראינה, כמו גם בשותפותנו האחרות העומדות בפני לחץ רוסי – בוסניה והרצגובינה, גאורגיה ומולדובה", הצהיר סטולטנברג.

"אנחנו לא יכולים לתת לפוטין לנצח. זה יראה למנהיגים אוטוריטריים ברחבי העולם שהם יכולים להשיג את מטרותיהם באמצעות כוח צבאי.ולהפוך את העולם למקום מסוכן יותר עבור כולנו. אז זה האינטרס הביטחוני שלנו לתמוך באוקראינה". כך סטולטנברג.

עוד מבחזית החדשות

לאחר מכן נשאל מזכ"ל נאט"ו: "נשיא אוקראינה זלנסקי הזהיר אמש את אוכלוסייתו להיות מוכנה להתקפה חדשה של התקפות נגד ערי אוקראינה, התקפות של רוסיה. איזה מידע יש לנאט"ו על כך וכיצד היא מתאימה את תמיכתה באוקראינה בנסיבות אלה".

על כך השיב המזכ"ל: "מה שראינו במהלך השבועות האחרונים הוא התקפות מחרידות נגד ערים אוקראיניות, תשתיות קריטיות וגם אזורי מגורים. ומה שאנחנו רואים זה שהנשיא פוטין מנסה להרוס את מערכת החשמל, תשתית הגז והשירותים הבסיסיים לעם האוקראיני. ועל ידי כך, כשאנחנו נכנסים לחורף, מראה שהנשיא פוטין מנסה כעת להשתמש בנשק או להשתמש בחורף כנשק מלחמה נגד אוקראינה. וזה מחריד, ואנחנו צריכים להיות מוכנים לעוד התקפות. זו הסיבה שבעלות הברית של נאט"ו הגבירו את תמיכתן באוקראינה. גם עם מערכות הגנה אוויריות נוספות".

בתשובה לשאלת כתבת "בלומברג" האם יש בידיו מידע לפיו אנו צפויים לראות הסלמה נוספת באוקראינה, ועד כמה העובדה שההחלטה התעכבה לגבי פינלנד ושוודיה משפיעה על הברית – אמר מזכ"ל נאט"ו: "לגבי פינלנד ושוודיה, כל בעלות הברית קיבלו החלטה היסטורית כשהסכמנו בפסגה במדריד ביוני להזמין את פינלנד ושוודיה להיות חברות בנאט"ו. וגם חתמנו ​​על פרוטוקולי ההצטרפות וכבר 28 מתוך 30 חברות הברית של נאט"ו אישרו את פרוטוקולי ההצטרפות בפרלמנטים הלאומיים שלהם".

"אני בטוח שכל בעלות הברית יאשררו ושפינלנד ושוודיה יהיו חברות בנאט"ו כמובן תהיה חשובה עבור פינלנד ושוודיה, אבל זה יהיה חשוב גם עבור הברית כולה. זה יחזק את נאט"ו מכיוון שלפינלנד ושוודיה יש יכולות צבאיות מתקדמות והן מאומנות ומצוידות היטב. אני גם חושב שאם מסתכלים על המפה, כולנו הבנו שהיכולת שלנו לחזק את האגף המזרחי, במיוחד את הבלטים, אבל גם את פולין, המדינות הבלטיות, מתחזקת מאוד מהעובדה שיש לנו אז פינלנד. ושוודיה כחברים מלאים. אז זה טוב לפינלנד ושוודיה, זה טוב לנאט"ו וזה טוב לקשר הטרנס-אטלנטי שיהיו חברים מלאים".

"עם הסלמה באוקראינה, קשה לחזות מלחמות. מה שראינו בחודש האחרון הוא שהנשיא פוטין עשה טעות אסטרטגית גדולה. הוא המעיט בערכו של העם האוקראיני, הכוחות המזוינים האוקראינים וההנהגה הפוליטית האוקראינית. הוא חשב שהוא הולך לנצח, להשתלט על קייב בתוך ימים. מה שאתה רואה הוא שקודם כל הכוחות המזוינים האוקראינים מסוגלים לדחוף את הכוחות הרוסיים מהצפון, מסביב לקייב, אחר כך במזרח סביב חרקוב ואז לשחרר גם שטח בדרום עם חרסון.המשימה שלנו היא לספק תמיכה לאוקראינה, כי אנחנו יודעים שהדרך היחידה להשיג תוצאה של מלחמה זו שתבטיח שאוקראינה תנצח כאומה עצמאית ריבונית היא לחזק את מעמדה בשדה הקרב. סביר להניח שהמלחמה תסתיים בשלב כלשהו בשולחן המשא ומתן. אבל התוצאות של משא ומתן זה תלויות לחלוטין במצב בשדה הקרב".

"אנחנו תומכים באוקראינה גם כי אנחנו יודעים שזו תהיה טרגדיה לעם האוקראיני אם הנשיא פוטין ינצח, אבל זה גם יהפוך את העולם למסוכן יותר. כי אז המסר לנשיא פוטין ולמנהיגים אוטוריטריים אחרים יהיה שאם ישתמשו בכוח צבאי המפר את החוק הבינלאומי כפי שהנשיא פוטין עושה באוקראינה, הם ישיגו את מטרותיהם. התפקיד יהיה יותר קשה, מסוכן, אבל גם אנחנו נהיה יותר פגיעים. לכן, אנחנו צריכים להישאר במסלול ולא לסגת ולהמשיך לתמוך באוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים