שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מזכיר ההגנה האמריקאי יגיע לישראל
ביקור ראשון
לויד אוסטין יגיע בשבוע הבא לביקור בן יומיים בישראל, לפגישה עם ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ ועוד. בשיחות יעלו ההבנות שהושגו עם טראמפ
תגיות:
לויד אוסטין יורד ממטוס | צילום: DoD photo by Lisa Ferdinando

מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין יגיע בשבוע הבא לביקור בן יומיים בישראל – ב-11 וב-12 באפריל – כאורחו של שר הביטחון בני גנץ. בפנטגון ובלשכת שר הביטחון סירבו להתייחס לדברים, אך לא הכחישו. בביקורו בישראל ייפגש אוסטין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ובכירים ישראלים נוספים.

זה הביקור הראשון של בכיר מהממשל האמריקאי החדש מאז שנכנס לתפקיד הנשיא ג'ו ביידן. לאחר מכן ימריא לגרמניה. הוא יקבל סקירות ביטחוניות והבכירים ידונו עמו על הגרעין האיראני, הפעילות האיראנית באזור והמצב בסוריה ובלבנון.

ב'וואלה' דווח כי נושא נוסף שצפוי לעלות לדיון הוא ההבנות הביטחוניות בין ישראל לארצות הברית על שימור היתרון האיכותי של צה"ל באזור. בשבועות האחרונים לכהונת הנשיא טראמפ הגיעו שתי המדינות להבנות בנושא, וישראל מעוניינת לוודא שהממשל החדש מחויב להבנות האלה.

הוא נחשב ידידותי מאוד לישראל ובעל היכרות אישית גם עם גנץ וגם עם אשכנזי. הוא מוכר היטב בישראל בעיקר מתקופת שירותו בצבא האמריקני. הוא היה סגן ראש המטות המשולבים (הרמטכ"ל) השחור הראשון של הצבא האמריקני וגם השחור הראשון שהתמנה לתפקיד מזכיר ההגנה. לאוסטין (67) יש 41 שנות שירות צבאי. בין שלל התפקידים שמילא הוא פיקד על הכוחות האמריקניים בעיראק.

הביקור מגיע ברקע ההסלמה בעימות הימי עם איראן, וברקע המשא ומתן המתנהל בימים אלו בעקיפין, בין ארצות הברית לאיראן. ההסלמה בגבול הימי באיראן הגיעה לשיאה לאחרונה, כאשר בתוך תקופה של חודש, שתי אוניות בבעלות ישראלית נפגעו מתקיפה החשודה כאיראנית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים