שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מושל חרסון: מפלס המים צפוי לעלות בעוד מטר בשעות הקרובות
יותר מ-17 אלף תושבים פונו מהישובים שהוצפו | אחד המפונים "הכול מתחת למים" | גן החיות על גדת הנהר הוצף לחלוטין וכל בעלי החיים מתו."
פריצת המים לאחר הפצצת הסכר | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

כיממה לאחר פיצוץ סכר "נובה-קחובקה", יותר מ-17 אלף תושבים מהיישובים שהוצפו עדיין מפונים מבתיהם. תמונות לוויין מציגות הצפות מסיביות משני צדי נהר הדניפרו, במיוחד בשטח שעדיין נשלט על ידי רוסיה. בכמה יישובים, מי השיטפונות היו כה גבוהים עד שאנשים נאלצו לבלות את הלילה על גגות הבתים או על עצים כשהם ממתינים לחילוץ.

בית נשטף לנהר בעקבות השטפונות | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א'

אחת המפונות אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הכל מתחת למים, כל הרהיטים, המקרר, האוכל, הפרחים, הכל צף. אני לא יודעת מה לעשות". אוטובוסים, רכבות וכלי רכב פרטיים גויסו כדי להוביל אנשים למקום מבטחים מכ-80 יישובים הנמצאים בסכנת הצפה.

עוד מבחזית החדשות

גן החיות על גדת הנהר הוצף לחלוטין וכל 300 בעלי החיים מתו. "כל שעה המים עולים יותר ויותר", אמרה תושבת העיר. בחרסון, העיר הגדולה היחידה שנפגעה, ההצפות פחות משמעותיות אבל פעולות החילוץ נמשכות.

במקביל לפינוי התושבים מאזור השיטפונות, דווח על אדם אחד שנהרג בהפצצות הצבא הרוסי במחוז חרסון שבשליטת אוקראינה. בנוסף, לפחות 7 אנשים מוגדרים נעדרים.

האו"ם עדכן כי פיצוץ הסכר הוא הנזק המשמעותי ביותר שאירע לתשתית אזרחית מאז שהחלה במלחמה בפברואר 2022. מתאם הסיוע של האו"ם לעניינים הומניטריים, מרטין גריפית'ס, אמר כי "הסכר מהווה חבל הצלה עבור מיליוני בני אדם החיים באזור חרסון, דניפרו וזפוריז'יה, כשהוא מהווה גם מקור מרכזי להשקיה חקלאית המשפיעה על ייצור המזון באזור".

עוד הוסיף כי "הנזק שנגרם מהרס הסכר יהפוך את החיים לקשים יותר עבור אלו שכבר סובלים בגלל המלחמה. ההשלכות החמורות יפגעו במיליוני אנשים וזה עלול להיות קטסטרופלי". המושל האוקראיני של מחוז חרסון העריך כי מפלס המים יעלה בעוד כ-20 מטר בשעות הקרובות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים