שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מונה פרויקטור חדש למאבק בפשיעה בחברה הערבית
הפרויקטור החדש, ניצב יורם סופר שהינו המועמד המוביל לתפקיד המפכ"ל הבא "אני מכין תוכנית ארוכת טווח, אם איבחר לתפקיד אוכל לממש אותה"
ניצב יורם סופר | צילום: דודו גרינשפן

"זו הזדמנות חייו", כך אומרים בסביבתו של מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, שהפך מקצין נחבא אל הכלים למועמד הבולט לתפקיד המפכ"ל הבא של המשטרה. השבוע בחר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, את מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, כפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית. הוא יחליף בתפקידו את ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד), שכיהן כפרויקטור מטעם הממשלה הקודמת. בשלושת החודשים הקרובים אמור סופר להציג תוכנית מפורטת למיגור הפשיעה במגזר.

לאחר המינוי אמר ניצב סופר "אני לא מודד את עצמי בהורדת כמות הרציחות בטווח הקצר, אלא בהכנת תוכנית ארוכת טווח, ואם אבחר למפכ"ל אוכל לממש אותה". בשיחות סגורות טען ניצב סופר כי יש מה לעשות כדי להוריד את הפשיעה במגזר הערבי. למרות זאת, הוא מודע לקשיים העומדים בפניו, בין היתר, יחסיו העכורים עם המפכ"ל קובי שבתאי.

עוד מבחזית החדשות

קושי נוסף טמון בעובדה שכפרויקטור אין לו סמכות להפעיל כוח והוא תלוי ברצונם של אחרים, ובהם ניצבים שרואים עצמם כמועמדים יחד איתו למפכ"לות המשטרה. "יש מה לעשות, לא הכל ורוד", אמר סופר "אנשים טוענים שאני משוגע? מבחינתי, המדינה חשובה יותר מהדרגות שיש לי על הכתפיים".

במשטרה קיימת תמימות דעים באשר לעובדה, כי מי שפיקד מטעמה על פינוי מתיישבים בעמונה ובעפרה בהיותו סגן מפקד מחוז ש"י, שנערך שלוש פעמים לפינוי ח'אן אל־אחמר, ושעשה את המסלול שאמור להוביל ניצבים לתפקיד מפכ"לות, נחשב למועמד הטבעי ביותר לרשת את המפכ"ל שבתאי.

"אני לא רואה את עצמי כמשרתם של פוליטיקאים, אבל אני עובד בארגון שאמור לממש מדיניות, וכל עוד זה לא עובר את הקווים האדומים יש לבצעה. אם אדרש לעשות מה שאני לא מוכן, לא ימצאו אותי שם".

לפני כשבועיים מצא עצמו סופר בעין הסערה כאשר נשאל על יחסיו העתידיים עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השיב סופר "צריך לסמוך עלי שאני אעשה את העבודה שלי בכל מקום ללא הבחנה. למה צריך להגיד לשר לביטחון לאומי לא? אתה צריך להבין מה הכיוון של השר". תגובתו עוררה ביקורת רבה באופוזיציה. ברשתות החברתיות טענו נגדו כי "מדובר בחנופה לשר, הוא מבייש את המדים". בתגובה לביקורת אמר סופר כי "תמיד יהיו כאלה שיביעו התנגדות".

כך או כך, השר לביטחון לאומי אמור להחליט בשלושת החודשים הקרובים על זהותו של המפכ"ל הבא. מקורביו טוענים כי העדפתו בשלב הראשון היא למנות מפכ"ל מתוך המשטרה, אך הוא אינו שולל גם הבאתו של מפכ"ל מבחוץ.

סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך לאחרונה מצביע על כך שמרבית המשיבים שהצביעו למפלגות האופוזיציה (73%) סבורים שאי־הארכת כהונת המפכ"ל שבתאי בוצעה משיקולים פוליטיים. לעומת זאת, כשמדובר במצביעי מפלגות הקואליציה, התוצאה היא כמעט שוויון בין אלו שסבורים כי מדובר בשיקולים ענייניים (34%) לבין אלו שסבורים כי מדובר בשיקולים פוליטיים (32%).

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. עד היום הוכח שכל המפכלים שנבחרו על ידי הימין בראשות ביבי.כאשר נבחרו התהפכו.ולכן סביר שגם האדון סופר לאחר בחירתו,וההבנה שהמטרה של השלטון להחליש את המשטרה ולשלוט בה.ישנה כיון.מאחל לו בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים