שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מוטציה חדשה מקליפורניה הגיעה לישראל
5 נדבקו
בצל סגירת נתב"ג מחשש לחדירת מוטציות חדשות, משרד הבריאות עדכן כי זוהה וריאנט של הנגיף שמקורו בלוס אנג'לס. מומחה למחלות זיהומיות: "החיסון יעיל נגד הזן החדש"
תגיות:
בדיקה חיובית לקורונה | צילום: Jarun Ontakrai, שאטרסטוק

חמישה מקרים מאומתים של מוטציית קורונה חדשה מלוס אנג'לס שבקליפורניה אותרו לראשונה בישראל – כך הודיע הערב (ראשון) משרד הבריאות. לפי הודעת המשרד, המקרים אותרו באמצעות תהליך ריצוף במעבדה המרכזית לנגיפים. הבדיקה העלתה כי אדם אחד שאובחן כמאומת הדביק ארבעה אנשים נוספים. "האירוע נמצא בבדיקה", מסר משרד הבריאות, "נמשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו".

מוקדם יותר נמסר כי "משרד הבריאות מעדכן על 5 מקרים נוספים עם הוריאנט הדרום אפריקאי בחוזרים מדרום אפריקה או דובאי ובמגעיהם. מדובר סך הכל על 27 מאומתים עם הזן הזה ב-9 שרשראות הדבקה. משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו".

פרופ׳ רן ניר פז, מומחה למחלות זיהומיות מהדסה, הסביר על הווריאנט הקליפורני: "הווריאנט הזה אחראי לשליש מהמקרים בלוס אנגלס. לפי חוקרים ממרכז סידרס-סיני אחראי ל 36.4 אחוזים מהמקרים במחוז לוס אנגלס, וזה למרות שהזן הבריטי גם נפוץ באזורים אלו. הזן אחראי ל 25% מהתחלואה בשאר דרום קליפורניה".

"מדיווח ב"ניו יורק טיימס", כמות המקרים של זן זה מתפשטת כנראה גם באזורים אחרים של קליפורניה, וכך גם במדינות שכנות. זן זה חשוד כמדבק יותר מזן הבר של הנגיף. עם זאת, ההערכה היא שהחיסון מגן מפניו".

מוקדם יותר, אישרו שרי הממשלה את סגירת נתב"ג, למעט מקרים חריגים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי המדינה צפויה "להיסגר הרמטית". לדבריו, "לאור ההתגברות של הווריאנטים, זה מוביל לקצב הדבקה ואולי גם בקטלניות, אז אמרתי קודם כל בואו נסגור".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהשתתפה בישיבה, התייחסה להשפעה של הזן הבריטי על התחלואה. היא אמרה כי "אנחנו מול הווריאנט האנגלי בחוסר אונים. רק עכשיו מתחילים בקושי לראות את התחלואה, המסה של החולים הקשים וקריטיים בקושי יורדת. אין ספק שזה מהווריאנט האנגלי. הסכנה של הוריאנטים היא סכנה אמיתית".

על רקע הגעתן של המוטציות לישראל, במפקדת "אלון" של פיקוד העורף הוקמו שני צוותי חקירה הפועלים במערך החקירות האפידמיולוגיות. אחד עוסק בהתפרצויות הנגיף בלבד, והשני – בווריאנטים. צוות החקירות המיוחד של זני הנגיף חוקר את המקרה ומתחקה אחר מגעיו של חולה זה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים