שיתוף
תגובות
חדשות » מוחקת את עידן מיכאלי: השרה רגב מתנגדת לפרויקט נתיבי התחב"צ
שרת התחבורה מירי רגב הורתה לראש הרשות לתחבורה ציבורית לבחון מחדש את הצורך בשלושת הנתיבים בכביש מס' 1, באיילון ובכביש החוף | רגב הכריזה כי תתנגד למימון המטרו
נתיב פלוס בכביש 1 | צילום: משרד התחבורה

שרת התחבורה מירי רגב מתכוונת לבטל את נתיבי התחבורה הציבורית בכביש מספר 1, שקידמה שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי, ואת נתיבי התחבורה הציבורית באיילון ובכביש החוף.

רגב הורתה לראש הרשות לתחבורה ציבורית לבחון מחדש את הצורך בשלושת הנתיבים. לדבריה "להיתקע בפקקים ולראות נתיב תחבורה ציבורית ריק, זה לא בבית ספרי. אם הנתיב לא משמש מספיק אוטובוסים צריך להוסיף כסף כדי שיהיו יותר, או לבטל אותו".

עוד מבחזית החדשות

רגב שחזרה אתמול למשרד התחבורה, שכיהנה בו בעבר אמרה כי "אקדם את הרפורמות שהתחלתי. חייבים לשפר את הממשק עם אזרחים ולחבר את מדינת ישראל ברכבות, מקריית שמונה ועד אילת. פקקים הם סוגיה מטרידה, הם מבזבזים זמן ופוגעים בכלכלה. אין לזה פתרונות קסם. כדי שאנשים ייותרו על רכב פרטי הם חייבים לקבל תחבורה ציבורית טובה יותר".

עוד הוסיפה רגב, כי תתנגד למימון המטרו מכספי המדינה עד שיטופל החיבור בין הפריפריה למרכז. "רשת הרכבות הקלות דנקל שבבנייה אמורה לתת פתרון לעומס, ביחד עם פרויקט שבילי האופניים, האופנידן. בתנאים האלה אין סיבה להוסיף עוד רשת רכבות. אם לא יהיה פתרון לחיבור מדינת ישראל, אתנגד להמשך קידום הפרויקט. אסור לעשות רק את מה שקל, חייבים לחשוב עשור קדימה".

"ראש הממשלה דיבר איתי על הקמת רכבות קליע מהירות מסחררת שיחברו את מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה, מקריית שמונה לאילת. חיבוריות וקישוריות חוזרת לשולחן אחרי שהושעו בשנה האחרונה, חיבור למרכזי תחבורה מרכזיים שאליהן יגיעו בתחב"צ שונים ואליהם שבילי אופניים וקורקינטים. צריך להקים עוד מרכזי תחבורה ציבורית משולבים במסחר, שאנשים יוכלו לקנות קפה וללכת לסופר בדרך הביתה".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף הודיעה רגב כי תמשיך את שני הפרויקטים שיזמה בעבר, ובוטלו בתקופת מיכאלי בהמלצת הדרגים המקצועיים. שאטל ימי לתל אביב מהצפון, שגורמי המקצוע העריכו שיהיה איטי מידי ונטול כדאיות כלכלית, ורכבת על גלגלים, שמיוצרת בסין ולא עומדת בתקינה הישראלית. למרות זאת, אמרה רגב "אני אומרת לנת"ע ולנתיבי איילון, תחזרו עכשיו לעבוד על הפרויקטים האלה. בסוף פקידים הם רק פקידים, ויועצים משפטיים הם רק יועצים. באנו למשול כדי להעביר את האג'נדה שעליה נבחרנו".

בנוסף מתכוונת רגב לקדם את הקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג בנבטים, אפשרות שהוועדה המקצועית שהקימה מרב מיכאלי לא המליצה עליה, ושמשרד הביטחון מתנגד לה. "עלינו לחזק את נתב"ג, את רמון וחיפה ולפעול להקמת שדה משלים. בקדנציה הקודמת החלטתי להקים בנבטים שדה אחרי עשר שנים של גרירת רגליים. השדה יוקדם במהרה, כי נתב"ג צפוי להגיע לקיבולת מלאה בסיום העשור. המדינה חייבת עוד שדה תעופה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים