שיתוף
תגובות
חדשות » מוחמד מג'אדלה בתגובה לבקשת ה"סליחה מוחמד" של בן גביר
השר בן גביר אמר בריאיון כי "הזכות שלי ושל הילדים שלי להסתובב בחופשיות ביו"ש יותר חשובה מהזכות של הערבים לחופש תנועה", ואף "התנצל" בפני הפרשן שנכח באולפן
מוחמד מג'אדלה | צילום: ויקיפדיה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עורר סערה לאחר שאמר בריאיון כי "הזכות שלי ושל הילדים שלי להסתובב בחופשיות ביו"ש יותר חשובה מהזכות של הערבים", ואף התנצל בפני פרשן חדשות 12 כשאמר את הדברים. לאחר שהדברים שעוררו הד בין-לאומי, התראיין מוחמד מג'אדלה ל"בפגוש את העיתונות" והגיב על דברי בן גביר.

לדעת מג'אדלה "השר בן גביר צריך ללכת בית-בית בחברה הערבית ולבקש סליחה מכל המשפחות שבניהם או בנותיהם נרצחו במהלך השנה האחרונה. אני רואה את התמונות שמגיעות מכפר כנא, אי אפשר כבר. באמת, מה שקורה כבר כואב. עזבו ערבים, עזבו יהודים, עשבו ימין, עזבו שמאל. אני לא יודע איך הוא ישן בלילות. אני באמת לא יודע איך הבן אדם הזה ישן בלילות, זה באמת כואב", אמר מג'אדלה.

עוד מבחזית החדשות

"להסתכל ולראות כמה משפחות איבדו את יקיריהם בשנה האחרונה, אני כבר לא מצליח להתאפק. בכל פעם שאני מדבר על זה, אתה אמור להיות אדיש, אבל אי אפשר כבר. כבר לא יורים ורוצחים אחד, אלא בקבוצות. נכנסים לתוך הבתים, כבר אין לאן לברוח. זה מפחיד. והבן אדם יושב פה ומדבר על חופש תנועה, עזוב חופש תנועה, אין חופש חיים פה לאזרחים".

השר בן גביר אמר ביום רביעי האחרון ב"מהדורה המרכזית" כי הוא "סומך על ראש הממשלה, אבל אני חושב שגלנט פשוט טועה במדיניות שלו. מרקם חיים מה-מרקם חיים, הזכות שלי של אשתי ושל הילדים שלי להסתובב בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים". בשלב הזה פנה השר לפרשן לענייני ערבים מוחמד מג'אדלה שישב באותה העת באולפן – ואמר לו: "סליחה מוחמד, אבל זו המציאות, זו האמת. זכות החיים שלי קודמת לזכות התנועה".

במשרד החוץ האמריקאי גינו את הדברים, ובהודעה מטעמם נכתב כי הנשיא ביידן ומזכיר המדינה בלינקן "היו ברורים באשר לכך שגם לישראלים וגם לפלסטינים מגיע ליהנות מאמצעים שווים של חופש ושיוויון". בן גביר הגיב לסערה: "לא רק שאני לא חוזר בי – אומר את הדברים עוד פעם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. צודק בן גביר במאה אחוז מגאדלה אין מה לעשות אתם באם בכוונה לרצוח חפים מפשע ואם זה לא אתם פיזית אז מהחברה הרעה שלכם באם ולכן תלכו לאלף עזאזל אם אתם חושבים שמגיע לכם את אותו יחס ובטח חופש תנועה כמו שלנו שאנחנו לא פוגעים בחפים מפשע גם בעת ביצוע מלחמה מולכם ינבלות עם פה מסריח וחוצפה הזויה .
    אבל מה נעשה שאנחנו תמבלים ולא מעיפים את משפחות הפשע ומשפחות של המחבלים אל מחוץ למדינה רחוק אפילו לקיבינימט יבוא היום שהעיינים יפקחו לכל חברי הממשלה ויעשו את זה ואז יהיה אולי חופש תנועה גם לערבים "שלא מזיקים"
    אולי רק גונבים או אונסים ינעל אמא שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים