שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "מודאג שהסגר ימנע מאמריקאים להצביע"
מארק צל בראיון
בראיון ל'בחזית' חשף צל כי המדינות הערביות ויתרו על רעיון המדינה הפלסטינית. "נכחתי בפגישות בחדרים הסגורים – תכנית הסיפוח נדחתה למועד מוגבל ולא ירדה מהפרק"
טראמפ V.S ביידן | צילום: Yalcin Sonat, שאטרסטוק

לקראת הבחירות הגורליות שיתקיימו בעוד חודש ויומיים, התקיים השבוע העימות המסורתי בין המתמודדים לנשיאות בארצות הברית, הנשיא המכהן דונלד טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, לשעבר סגן הנשיא.

העימות זכה לביקורת רבה בארצות הברית לאחר שלטענת רבים הנשיא טראמפ עלב בביידן והעימות ירד לפסים אישיים גם מצדו של התמודד הנגדי.

בראיון ל'בחזית', מגיב יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, מארק צל, לעימות הבוטה ואומר כי הוא לא חושש מכך שזה יפגע במעמדו של טראמפ. "נכון שהרבה חוששים שהעימות יפגע בטראמפ, אך מנגד אני יכול לומר לך שיש הרבה אנשים שמאוד אהבו את זה". לדבריו, הסקר שפורסם ב- CNN, לפיו רוב הקהל סבור כי ביידן ניצח בעימות, כלל לא משקף את המציאות בשטח. "ה-CNN כידוע שונא את טראמפ והסיקור כלפיו איננו אובייקטיבי", הוא אומר.

העימות אמנם לא היה השיא, אך הנשיא בעצם הצליח להעביר את המסרים שהוא ביקש בצורה מופלאה", אומר מארק צל ל'בחזית'. "מצד אחד הנשיא פירט בהרחבה את תכניותיו לארבע השנים הבאות בבית הלבן. הנשיא היה במיטבו, חדור אנרגיה וממוקד מטרה, בעוד מהצד השני עמד מולו ביידן שהוצג כנטול כריזמה. ניתן לומר שהוא 'שרד' את ההתמודדות די בהצלחה", אומר צל.

לדבריו, "ביידן עמד בעימות ללא תכניות לשנים הבאות בתפקידו כנשיא, וללא אסטרטגיה. ואת זה אנשים ראו".

האם לדעתך העובדה שבדומה להתמודדות לפני 4 שנים הסקרים מצניעים את טראמפ, זה יכניס את הבוחר הרפובליקני לאדישות ביום הבחירות, שכן נתקבעה לה התזה שטראמפ מפסיד בסקרים אך מנצח בקלפי?

"להיפך, הציבור הרפובליקני להוט על טראמפ. בדיקות שערכנו מלמדות שבקרב חברי המפלגה הרפובליקנית שיעור התמיכה בנשיא עומד על למעלה מ-90%".

"בעניין הזה אני רוצה לומר לך עוד משהו. בארצות הברית כידוע, כדי להצביע יש להקדים ולהירשם. שיעור ההרשמה אצלנו הוא גבוה ביחס לבחירות קודמות".

"הציבור האמריקני, למרות שלא כולם אוהבים את הסגנון ומתחברים להתנהגות של טראמפ ברמה האישית, הם מאוד מאוד מעריכים את ההישגים והביצועים שלו ואת זה שהוא מבטיח ומקיים".

"הנשיא היה במיטבו, חדור אנרגיה וממוקד מטרה, בעוד מהצד השני עמד מולו ביידן שהוצג כנטול כריזמה".

מארק צל

בארה"ב כידוע ניתנת האפשרות להצביע באמצעות הדואר, ההערכות שהן שבגלל הקורונה אחוזי ההצבעה באמצעות הדואר יעלו במאות אחוזים ובסביבת טראמפ חוששים מזיופים של הדמוקרטים, אתם נערכים לאפשרות הזו?

"אכן נגעת בנקודה שמדירה שינה מעיני רבים במפלגה הרפובליקנית. מערכות בחירות קודמות כבר הוכיחו שהדמוקרטים ידעו לנצל את אופציית ההצבעה מרחוק לרעה, עם זיופים ועוד. היו הרבה מדינות שהם שלחו פתקי הצבעה של מתים או של אנשים שמתגוררים בכתובות אחרות".

"אני לא יודע לומר לך כיצד הדבר ישפיע על תוצאות הבחירות, אך בדבר אחד כולם תמימי דעים – שתוצאות האמת לראשונה בהיסטוריה לא יתפרסמו בליל הבחירות אלא ימתינו להכרזה רשמית כעבור ימים אחדים".

"הרפובליקנים דווקא מעודדים דווקא לבוא ולהצביע באופן אישי. וכאן אני פורש בפניך לראשונה, בעיה שאנו עלולים להיתקל דווקא בבחירות בישראל בהם מתאפשר לתושבי חוץ להצביע, והיא העובדה שאנחנו נתונים בסגר, מה שעלול להקשות על מימוש זכות ההצבעה של הישראלים שמספרם עומד על 300 אלף בעלי זכות הצבעה. שרובם אגב, מזוהים באופן מסורתי עם המפלגה הרפובליקנית".

"אני יכול לספר לך שפניתי בעניין הזה לשגריר האמריקני בישראל, דייויד פרידמן, על מנת שיפנה לנתניהו ולאנשי משרד הבריאות בבקשה לראות כיצד מאפשרים למאות אלפי אמריקנים, בניהם אלפי חרדים, לממש את זכותם הדמוקרטית ולהשפיע. עדיין לא קיבלתי תשובה".

הזכרת את השגריר פרידמן, בראיון שהעניק אתמול הוא התבטא בעניין הסיפוח והצהיר בקולו כי מדובר בדחייה ולא בביטול התכנית, גם ראש הממשלה מצהיר כך בכל הזדמנות, מנגד אנו שומעים בכירים בבית הלבן שמצהירים כי תכנית הסיפוח ירדה מהשולחן בהקשר של ההסכמים עם האמירויות, היכן נמצאת האמת?

"התשובה היא חד משמעית והיא שתכנית הסיפוח לא ירדה מהפרק, אלא נדחתה בהסכמת איחוד האמירויות והמדינות הנוספות שאנו באים איתם במגעים בימים אלו בדבר כינון הסכמי שלום עם ישראל – שייתכן מאוד שנשמע בקרוב על עוד 2 מדינות שיכריזו על נרמול היחסים עם ישראל עוד לפני הבחירות בארצות הברית – ואת זה אני אומר לך כמי שהיה שותף לשיחות המקדימות בדובאי ובבחריין, הלא פורמליות בטרם האירוע המכונן בבית הלבן ולאחריו".

"נכון שבתקשורת שלהם יש שטוענים שישראל ויתרה על תכנית הסיפוח, זה לא נכון ומה שהשגריר פרידמן הצהיר, הנו אמת לאמיתה. לאור התמורות המדיניות וההזדמנויות ההיסטוריות בפניהם ניצבת מדינת ישראל, נאלצנו לדחות את תכנית הסיפוח כי אנחנו מעוניינים גם בשלום עם מדינות נוספות אבל בוודאי שלא ויתרנו על תכנית הסיפוח".

אתה אומר בעצם שהמדינות הערביות ויתרו באופן היסטורי על הזיקה לפלשתין?

"צריך להבין שבשנות קיומה של מדינת ישראל מיליוני ערבים ומוסלמים גדלו על שטיפת מוח וברכי השנאה לישראל. לשנות את זה, זה תהליך הדרגתי שדורש המון סבלנות. כשהייתי בדובאי שוחחתי כאמור בשיחות לא פורמליות עם אנשי ממשל בכירים ועם אנשים מהשורה והופתעתי מהרצון שלהם ללמוד על מדינת ישראל והעם היהודי. הם לא ידעו כלום עליהם וההיסטוריה שלהם".

"אני יכול לספר לך שבזמן ביקורי האחרון בדובאי עם המשלחת הסתובבתי במופגן עם כיפה לראשי במטרה להחצין את יהדותי בגאווה בלתי מוסתרת, והתגובות רק הפתיעו אותי וגרמו לי לגאווה גדולה. הם קיבלו חינוך אחר לגמרי. עכשיו הם מתחילים לפתוח ראש וללמוד עלינו. אז כדי לתת להם זמן להתרגל למציאות של מדינת יהודים בתוך מזרח התיכון צריך זמן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים