שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » מה ההבדל בין מחזור משכנתא לאיחוד הלוואות?
חכם משכנתאות מסבירים
אנשים רבים בוחרים למחזר את המשכנתא כדי להוזיל את הריבית ולקבל תנאים טובים יותר במשכנתא
מחזור משכנתא | צילום: פיקסביי

לעיתים הם עושים זאת כדי לבצע איחוד הלוואות, ובכך להקטין את הריבית הגבוהה שהם משלמים הן על המשכנתא והן על הלוואות אחרות. הצטברות של הלוואות גורמות ללחץ חודשי לא סביר על משקי בית רבים בישראל, ולכן במקרים רבים אנשים בוחרים לאחד את כל ההלוואות והמשכנתא, ולשלם תשלום החזר חודשי נמוך יחסית מדי חודש. הינה כל מה שחשוב שתדעו על מחזור משכנתא ואיחוד הלוואות.

מהו מחזור משכנתא?

כל אדם שלקח משכנתא רשאי למחזר אותה, או במילים אחרות, להחליף את תנאי המשכנתא הקיימת בתנאים חדשים. השינוי בתנאים מוביל לחישוב מחדש של ההחזר החודשי ושל הריביות במסלולי המשכנתא. חשוב לציין שאתם לא חייבים למחזר את המשכנתא באותו הבנק – אתם רשאים למחזר אותה בבנק אחר, המציע לכם הצעה טובה ואטרקטיבית יותר, הן מבחינת הריבית והן מבחינת פריסת התשלומים וההחזר החודשי. יש להביא בחשבון שפעמים רבות מחזור משכנתא כרוך בעמלות גבוהות – ולכן חשוב להתייעץ עם יועץ מקצועי בענייני משכנתא, ובפרט עם יועץ מחברת חכם משכנתאות, ולבדוק איתו האם המחזור כדאי ואילו תנאים יש לקבוע במשכנתא החדשה. 

עוד מבחזית החדשות

כיצד ממחזרים משכנתא?

מחזור משכנתא מתחלק לשני חלקים: 

  • לקיחת משכנתא חדשה – כדי לבצע פעולה זו יש לפנות לבנק ולבקש למחזר את המשכנתא, או לחלופין לפנות לייעוץ אצל יועץ בחברת חכם משכנתאות, שיעשה בשבילכם סקר שוק ויבדוק אם בנק אחר יכול להציע לכם הצעה אטרקטיבית יותר למחזור המשכנתא. לאחר הפנייה לבנק, הבנק יבחן את הבקשה שלכם לגבי מחזור המשכנתא.
  • פירעון המשכנתא הקיימת – כדי לבצע מחזור של משכנתא, יש לפנות לבנק שממנו לקחתם את המשכנתא, ולבקש לפרוע את המשכנתא הקיימת. אם אתם מבצעים את המחזור באותו הבנק, הרי שהבנק יבצע בשבילכם את הפירעון והמחזור באופן אוטומטי, אך אם בחרתם למחזר את המשכנתא בבנק אחר, תצטרכו לפנות לבנק שלכם ולפרוע את ההלוואה הקיימת. 

כמו כן, בעת מחזור המשכנתא תצטרכו לפרוע בתשלום אחד את המשכנתא הקיימת, וככל הנראה תצטרכו לשלם עמלות בהתאם לתנאי המשכנתא הקיימת. 

איחוד הלוואות

יש אנשים רבים אשר לצד המשכנתא הקיימת שלהם לקחו עוד הלוואות –הלוואה אחרת מאותו הבנק, הלוואות בחברות האשראי או בחברות מימון כאלה או אחרות. כמות גדולה של הלוואות יוצרת תיק שלא פשוט להתמודד איתו, ולעיתים לקיחה של המון הלוואות עלולה להעיד על התנהלות כלכלית שגויה. גם אם לקחתם הרבה הלוואות לצד המשכנתא אל תאמרו נואש – אחת מהאופציות שהבנק מציע היא איחוד הלוואות במסגרת של מחזור משכנתא. במעמד מחזור המשכנתא תוכלו לאחד את כל ההלוואות שלכם להלוואה אחת, ולחתום על משכנתא חדשה שיש לה תנאי ריבית טובים יותר ופריסת תשלומים נוחה. באופן הזה, לא יהיו לכם תשלומים מפוזרים כל חודש – כך תוכלו לדעת שאתם משלמים מדי חודש על הלוואה אחת גדולה סכום המתאים ליכולות הכלכליות שלכם. באופן הזה תוכלו לנהל את משק הבית שלכם בצורה נוחה וחכמה.

לסיכום

מחזור משכנתא ואיחוד הלוואות הם ברוב המקרים רעיון טוב – כך לא תצטרכו לשלם על המון הלוואות מפוזרות, ותוכלו לאחד את כל ההלוואות והמשכנתא, ולשלם עליהן תשלום חודשי אחד המותאם ליכולות ההחזר שלכם. לפני שאתם בוחרים למחזר את המשכנתא מומלץ להתייעץ עם יועץ מחברת חכם משכנתאות שיבחר בשבילכם את מסלול מחזור המשתלם ביותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים