שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מהפכה ברכבת ישראל: חצי שעה מחיפה למרכז
המסילות הקיימות ישודרגו ויאפשרו נסיעה במהירות של עד 160 קמ"ש. בנוסף, יתווספו שתי מסילות חדשות שיאפשרו נסיעה במהירות של עד 250 קמ"ש | אורך התוואי 70 ק"מ
רכבת ישראל | צילום: LeonP שאטרסטוק

אתמול (שני) המליצה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) לממשלה לאשר את התוכנית לשדרוג והרחבת מסילת החוף בין תחנת שפיים לתחנת חוף הכרמל. אם תאושר התוכנית תוכפל המסילה בתוואי באורך של  70 קילומטרים מהתחנה בחיפה ועד חניון חנה וסע בשפיים.

התוכנית כוללת את שדרוג המסילות הקיימות ותוספת של שתי מסילות לרכבות המהירות לצדן, הרחבת תחנות נוסעים קיימות והוספת תחנות חדשות, ביצוע הפרדות מפלסיות במפגשי המסילה על התוואי ושיפור הממשק עם נחלים חוצים. בנוסף, ייסללו שתי מסילות פרבריות חדשות מנתניה עד שפיים. 

עוד מבחזית החדשות

לאורך התוואי מתוכננות 11 תחנות, בהן ארבע חדשות, זכרון יעקב, בנימינה אור עקיבא, תחנת המכללות בנתניה ושפיים. תחנות חוף הכרמל, עתלית, חדרה, נתניה ונתניה ספיר ישודרגו ויוקם בהן מבנה חדש. 

המסילה העוברת בתוך בנימינה תתבטל, והמסילה החדשה תעבור בסמוך לכביש 4 בין אור עקיבא לבנימינה. במקום תוקם תחנה חדשה לנוסעים שתשרת את שתי הרשויות, ויהיו בה גשרי מעבר להולכי רגל ורוכבים, חניונים תת קרקעיים ונגישות לתחבורה ציבורית ורכב פרטי. בקו הכחול כלולים גם קטעי מסילות נטושות כדי להחיל עליהם הוראות שיקום והחזרה לייעוד שקדם לייעוד המסילה.

במרכז התחבורה הגדול המקודם כבר בימים אלה במערב חדרה, תהיה תחנת מעבר בין הרכבות המהירות לפרבריות, והתחנה תוקם תוך שימור בריכת סמר הסמוכה ויער חדרה. בזיכרון יעקב תוקם תחנה חדשה בצמוד לאזור התעסוקה ההולך ונבנה. בנתניה כוללת התוכנית שלוש תחנות רכבת, מתוכן שתיים קיימות שבהן ייבנו מבנים חדשים, חניונים וחיבורים עירוניים, ותחנה חדשה באזור המכללות, המסומנת בתוכנית כסימבול, ותתוכנן בהמשך כחלק אינטגראלי מהפיתוח העירוני האינטנסיבי במקום.

המסילה תחצה 13 רשויות מקומיות ו-11 נחלים, והתוואי יכלול כ-50 גשרים, מעבירי מים ומתקני חשמול. לאורך רוב הקו ייצמד התוואי לרצועת המסילה הקיימת, למעט באזורי נתניה, קיסריה ויער חדרה וצפון פארק השרון, שם ישתנה התוואי הקיים לצורך עמידה במהירות תכן הנדרשת למסילות המהירות.

הרכבת המהירה תיסע מדרום חיפה לשפיים במהירות תכן של 250 קמ"ש, ותעשה את הדרך בחצי שעה, תוך עצירה של חלק מן הרכבות בתחנה אחת בלבד, בחדרה. הרכבות הפרבריות ייסעו במהירות של 160 קמ"ש ויעשו את הדרך בכ-50 דקות תוך עצירה בכל התחנות, ולכן מוקמו התחנות לצד המסילות הפרבריות. על פי הצפי התפעולי לשנת 2040, מתוכננות לצאת 14 רכבות נוסעים מתחנת חוף הכרמל לכיוון דרום בשעת שיא. 

על פי התוכנית האסטרטגית של הרכבת, תנועת המטענים מחיפה דרומה תעבור בעתיד ברובה בציר מזרחי ולא במסילת החוף. יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, עו"ד שלומי הייזלר אמר כי "שדרוג המסילות הפרבריות והקמת ה"שדרה" של רשת המסילות המהירות יקצרו את זמני הנסיעה בין המטרופוליניים ויעניקו לנוסעים מערכת הסעת המונים שהיא נגישה ונוחה. התוכנית היא אבן דרך חשובה במימוש התוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040 להפוך את שירות הרכבת למהיר, תדיר, ואמין יותר עבור תושבי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים