שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מהומה במליאה: ח"כ ניסים ואטורי סילק את היועמ"שית לכנסת מהדוכן
מהומה פרצה במליאה לאחר שח"כ איימן עודה קרא מעל במת הכנסת: "יחי מחנה הפליטים ג'נין" | סגן יו"ר הכנסת ואטורי, שניהל את הדיון, הוציא ח"כים מהאופוזיציה
סגן יו"ר הכנסת ניסים וטורי | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

סערה פרצה הערב (יום רביעי) במליאת הכנסת בין ח"כים מחד"ש-תע"ל לבין ח"כים מהקואליציה, בעת נאומו של יו"ר הרשימה איימן עודה, שקרא לתגובה נגד ישראלים עקב מבצע "בית וגן" בג'נין. עודה הורד מהדוכן לאחר שנשמע צועק: "תורידו אותי, אבל העם הפלסטיני ימשיך להיאבק".

בהמשך המהומה, שכללה צעקות וגידופים וכמעט הדרדרה לעימותים פיזיים בין הח"כים, החליט סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי להוריד מהדוכן את יועמ"שית הכנסת, שהעירה כי עליו להוציא מהמליאה גם ח"כים מהקואליציה שעוברים על המשמעת, ולא רק מהאופוזיציה.

עוד מבחזית החדשות

במהלך הצבעה על הצעת חוק פרטית בקריאה טרומית למאבק בטרור, עלה ח"כ עודה לדוכן כמתנגד להצעה, ואמר שהוא תומך בפלסטינים בג'נין, הגדיר את המחבלים "לוחמים", וציין שיצטרפו אליהם עוד אנשים שיתנגדו לכיבוש: "הפלסטינים גאים בג'נין ובצדק, ועכשיו עוד אנשים יצטרפו ללוחמים נגד הכיבוש הארור הזה. אתם מתנהגים לא רק כפושעים אלא גם כטיפשים. העם הפלסטיני עומד לבד מול הכיבוש הארור. לכיבוש יש מחיר וזו ההתנגדות. יחי מחנה הפליטים ג'נין, יחי העם הפלסטיני, בוז לכיבוש".

ח"כ אלמוג כהן קרא לעבר עודה "הדם של ההרוגים על הידיים שלך, לך לעזה", והוסיף : "כמה שיותר מחבלים נהרוג יותר טוב". ח"כ צבי סוכות כינה את עודה "מחבל בחליפה", והוסיף: "הוא ימצא את עצמו בכלא, את שאר החברים שלו צריך לגרש לסוריה". השרה מאי גולן תקפה את עודה: "חבר כנסת עמד על הבימה וקרא לפגוע באזרחים ישראלים. החסינות שלו צריכה להיות מוסרת". ח"כ יוסף עטאונה צעק על סגן היו"ר ניסים ואטורי שיוציא את גולן, במקום כמעט התפתחה אלימות פיזית וח"כ עודה הוצא מהמליאה.

במהלך חילופי הדברים הקשים, נשמע סגן היו"ר ואטורי מעיר לח"כים על התנהגותם וקורא אותם לסדר, אך בשלב מסוים עלתה לדוכן יועמ"שית הכנסת שגית אפק, והעירה לו כי עליו להוציא מהמליאה גם ח"כים מהקואליציה שמפרים את הכללים, לאחר שהוציא מהדיון רק ח"כים מהאופוזיציה. בתגובה,צדרש ממנה ואטורי בתקיפות: "סליחה, אני מבקש לרדת. רדי למטה! מה היא עולה פה וצועקת עלי?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים