שיתוף
תגובות
חדשות » מדינות ערב שלהן הסכמים עם ישראל: מודאגות מתוצאות הבחירות
אחרי הבחירות
בעולם הערבי מביעים חשש על רקע כוחו העולה של ח״כ בן גביר | מצרים: "ממשלת נתניהו עלולה לגרום למתיחות ביחסים בין ארה"ב לישראל" | ירדן: "ישראל הולכת לגזענות"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית - ארכיון | צילום: מנהלת הר הבית

תוצאות הבחירות בישראל, מככבות בכלי התקשורת המרכזיים במצרים, ירדן ובאיחוד האמירויות, כשעיקר הסיקור הוא על חלוקת התיקים של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, והחשש של העולם הערבי מהשפעתו של חה"כ איתמר בן גביר על מדיניות הממשלה החדשה שתקום . 

מומחה לפוליטיקה בין לאומית שהתראיין לערוץ החדשות הקהירי, אל-קאהירה אל-אח'באריה, טען, כי ממשלתו של בנימין נתניהו, עלולה לגרום למתיחות ביחסים בין ארה"ב לישראל.  לדבריו "הדיפלומטים המנוסים באמריקה מאמינים שישראל חייבת לספק משהו. יש לה תמיכה חסרת תקדים כדי לשמור על ביטחונה, אבל השינויים באקלים הערבי ובמערכת הבין לאומית מחייבים את הישראלים להשאיר משהו לפלסטינים".

לדעתו של המומחה "ארה"ב מאמינה שהישראלים צריכים לחפש את השלום ואת פתרון שתי המדינות שעליו הסכימו מנהיגי ערב מאז 2002 ודיברו עליו הרפובליקנים והדמוקרטים. אבל הקולות הביקורתיים הפכו למצב שהם לא רוצים לפגוש את נתניהו".

גם בעיתון "אל-מצרי אל-יום", מודאגים מחזרתו ושל נתניהו לשלטון וחוששים שהיא תשפיע על הסוגיות האזוריות ובפרט על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון. לטענת העיתון "נתניהו חזר בכמה הזדמנויות על סירובו להסכם הגבול עם לבנון וציין כי הוא יטפל בזה בדיוק כפי שעסק בהסכם אוסלו, "הוא תיאר אותו כ "עוד הסכם כניעה'".

עוד מבחזית החדשות

בעיתון הירדני  א-דוסתור נכתב לגבי ישראל "אין דבר כזה העם הפלסטיני מבחינת מנהיג הימין הקיצוני איתמר בן גביר. הפופולריות שלו נבנתה על שנאת ערבים ועל קריאה לגירוש הפלסטינים ממולדתם", הצלחת הימין הקיצוני והמפלגות הדתיות מחזירה אותנו לחוק הלאום". בטור מיוחד שנכתב בעיתון הם טוענים "יהדות המדינה והמדיניות הקיצונית של הממשלה הבאה יהיו בראש סדר העדיפויות של הממשלה הבאה, היא חלק ממדיניות הדרה וגזענות, "זה מעמיד את ישראל בכיוון של מדינה גזענית, טומן השלכות ובעיות רבות, וסותר עקרונות הומניטריים ודמוקרטיים".

בעיתון הירדני א-ראי עדכנו לגבי התמיכה הרחבה לה זוכה בן גביר בישראל וכינו אותו "הפרצוף האמיתי של הצבא הישראלי", תוך שהם מצטטים את טורו של העיתונאי גדעון לוי בעיתון הארץ שכתב. "שניים מתוך עשרה חיילים הצביעו לאיתמר בן גביר. שניים מתוך עשרה חיילים הם כהניסטים. שניים מתוך עשרה חיילים בעד טרנספר, סיפוח, מוות למחבלים, מוות לערבים".

גם בכותרת העיתון אל-חליג' שמתפרסם באיחוד האמירויות התייחסו לכוחו העולה של בן גביר בישראל וכתבו כי "הבחירות בישראל  משבר מתמשך". לטענת העיתון "מחנה נתניהו לא מבוסס על יסודות פוליטיים ואידיאולוגיים חזקים, אין הבטחה ששנות הממשל הקרובות יהיו יציבות יותר מהקודמות". ביחס לבן גביר כתבו בעיתון כי "הופעתו של הימין הקיצוני ביותר המיוצג בידי הכהניזם, לשחקן מקובל בזירה, הפך את הצלחתה של הציונות הדתית עם עוצמה יהודית להפתעה בבחירות, למרות האופי הגזעני של סמוטריץ' ובן גביר".

ב"אמיראת אל-יום" התייחסו להשפעת הרכב הממשלה הצפוי בנושא ההתיישבות והביעו חשש שהסוגיה הפלסטינית תידחק לפינה.  לטענתם "מתנחלים ישראלים נפעמים מהניצחון המהדהד של הימין,  "למתנחלים שרואים עצמם "חלוצים בהשבת הארץ שהבטיח להם אלוקים" יש כבר תקוות גדולות לתקציבים, בנייה ותשתיות כדי לשמור על שגשוג יישוביהם".

בפגישות שקיים הנשיא הרצוג בוועידת האקלים בשארם א-שיח' עם מנהיגי ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות, הם הביעו בפניו את חששותיהם לגבי היחסים עם הפלסטינים והסטטוס קוו בהר הבית לאור ההתבטאויות של בן גביר לגבי תפילת יהודים בהר. הרצוג מצידו אמר, כי ישראל מעוניינת בקידום היציבות באזור ובשמירת היחסים עם המדינות השכנות.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. בן גביר הוא אחלה גבר וכל העולם יודע שהוא יעשה את הדבר האמיתי וילך בכל הכוח אחרי האמת שלו ובגלל זה כולם מפחדים..
    עד עכשיו היה לנו מנהיגים מרצים שהעולם ניהל אותם אז הם יתרגלו עכשיו בן גביר יעשה להם בית ספר..

  2. לא הבנתי בעזה אין גזענים אין רוצחי אדם לפני שמדברים על ישראל שיבדקו כמו בוחרים בטרוריסטים
    וכמה מחלקים סוכריות אחרי פיגועים על זה אמר נשיא בישראל בני דודי בחרו בטרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים