שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדוע החליט גלנט לבטל את הצהרתו אמש?
ראש הממשלה שוחח אמש עם שר הביטחון ושכנע אותו לבטל את ההצהרה שתכנן מראש | נתניהו ביקש מספר ימים כדי לגבשי פתרון מוסכם | אם לא יהיה שינוי גלנט יישא את הצהרתו
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

לאחר שהצהרת שר הביטחון בוטלה אמש, נראה כי האפשרות שיואב גלנט יישא את הצהרתו שבה יקרא לעצור את החקיקה עדיין על הפרק. כך עולה לאחר הפגישה שנערכה אתמול בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון גלנט, שבסיומה ביטל שר הביטחון את ההצהרה שתכנן.

גלנט ביקש בשיחה עם נתניהו להציג בפניו את תמונת המצב של מה שלדעתו מתרחש בתוך הצבא ובעיקר סביב האיומים מחוץ, שכן לטענתו של גלנט האיומים מתחזקים בשל העובדה שאויבנו מפרשים את המתרחש בארץ כחולשה.

עוד מבחזית החדשות

נתניהו ביקש משר הביטחון להמתין עוד מספר ימים כדי למצוא פתרון מוסכם. לאחר נאומו של נתניהו, אמרו בסביבת גלנט כי אם לא יהיה שינוי בזמן הקרוב, לא יהיה מנוס מלשאת את הנאום שתוכנן. גלנט אמר לנתניהו כי הוא מכבד אותו וסומך עליו שינסה להרגיע את המצב.

כזכור, לאחר הודעת גלנט כי יקיים מסיבת עיתונאים זימן אותו ראש הממשלה לשיחה שארכה כעשרים דקות. בהודעה שהוציא גלנט נכתב כי "לבקשת ראש הממשלה ולאור הצהרתו המתוכננת, שר הביטחון דוחה בשלב זה את הצהרתו".

שר המשפטים, יריב לוין, צלצל לחברי כנסת בסיעת הליכוד ושכנע אותם לתמוך בהמשך החקיקה. לעומת זאת, שר הביטחון גלנט ובכירים אחרים סברו שיש להמתין. למעשה כיום לוין הוא האחרון בקואליציה שעומד על המשך החקיקה במתכונתה המקורית, בשעה שיו"ר ועדת חוקה, חוקה ומשפט שמחה רוטמן וח"כים אחרים מוכנים לגלות גמישות ולחפש מתווה מוסכם.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד אופיר כץ מסר כי "החלטת הסיעה בנוגע לרפורמה מחייבת את כלל חברי הכנסת בליכוד. מי שיחליט להצביע בניגוד לעמדתה יפגע בתנועה ובמשמעת הקואליציונית, לא נוכל לקבל מצב כזה".

עוד מבחזית החדשות

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: ״אנו מזועזעים מהמחשבה על עצירת הרפורמה ודורשים מיואב גלנט לא להפנות גב ולזרוק לפח את קולם של מצביעיו. אם יש לו בעיה עם מדיניות שתועיל לביטחון ישראל, הוא מוזמן להתפטר. תיקון מערכת המשפט הוא כלי הכרחי לביטחון ישראל ואנו מקווים כי הממשלה תמשיך ברפורמה בכל הכוח״.

לעומת זאת, מ"אחים לנשק – מחאת המילואימניקים" נמסר בתגובה כי: "השר גלנט צריך לבחור באם הוא שר הביטחון של מדינת ישראל או שר הביטחון של הקיצוניים. ביטחון ישראל גדול מכל אדם. האצבע שלו תכריע האם נישאר צבא העם. צבא העם יש רק בדמוקרטיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים