שיתוף
תגובות
חדשות » מגן וחץ: חוסל ראש המערך הרקטי של הגי'האד האיסלמי
צה"ל ושב"כ חיסלו הלילה את "מפקד הכוח הרקטי" של הג'יהאד האיסלמי ברצועה, עלי חסן ראלי | נמסר כי ראלי "לקח חלק משמעותי במטחי הירי לעבר ישראל"
מפקד המערך הרקטי עלי ע'אלי | צילום: דובר צה"ל

לאחר שאתמול נורו 507 רקטות לעבר שטח ישראל, חוסל הלילה (רביעי) ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, עלי חסן ראלי, ושני מפקדים נוספים בארגון, בהם אחיו, ששהו עימו בדירת המסתור שלו במתחם המגורים "העיר חמד" שבחאן יונס בדרום הרצועה.

לפי דיווחים פלסטיניים, נפצעו בתקיפה עשרה בני אדם נוספים. דובר צה"ל עדכן זמן קצר לאחר התקיפה על חיסול הבכיר בג'יהאד האיסלמי, שבוצעה בפעולה משותפת עם שב"כ. בהודעת צה"ל הוא כונה "מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני ברצועת עזה".

עוד מבחזית החדשות

דובר צה"ל תת אלוף דני הגרי מסר, כי ראלי, חבר המועצה הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, "גם על המטחים האחרונים במבצע "מגן וחץ". דובר צה"ל אף ציין כי ראלי הכווין ולקח חלק במטחי הרקטות שכוונו לישראל במבצע שומר החומות, שהחל לפני שנתיים בדיוק, ובמבצע עלות השחר באוגוסט האחרון. לפי צה"ל, ראלי נחשב לדמות מרכזית בארגון ועסק בניהול השוטף שלו.

עוד אמר דובר צה"ל "עלי ראלי אחראי באופן ישיר לירי שבוצע בשנים האחרונות לישראל, כולל המטח אתמול", י. "התקיפה בדירת המסתור שלו נשענה על מודיעין של אמ"ן ושב"כ, וכללה זיהוי של דירת המסתור, תכנון מורכב מבצע של חיל האוויר ופגיעה מדויקת. האירוע נשלט מהבור בקריה על ידי הרמטכ"ל".

ירי הרקטות האחרון מרצועת עזה היה ב-23:55, אז נשמעה התרעת צבע אדום בקיבוץ סופה שבמועצה האזורית אשכול. הירי הגיע לאחר הפוגה של כשעה וחצי. דובר צה"ל אמר כי עד לשעה הזו בוצעו 507 שיגורים לישראל, 154 מהם יורטו וכרבע מהם, 108 נפלו בשטח הרצועה והרגו ארבעה בלתי-מעורבים, בהם ילדה בת 10 ושני נערים בני 16. אחוז ההצלחה של כיפת ברזל עמד על 96%. בג'יהאד האיסלאמי אמרו הבוקר כי "חיסול ראש מערך הרקטות לא יעצור את הטילים שלנו. אנחנו מסוגלים להרחיב את מעגל האש".

במהלך הלילה מסר הבית הלבן כי היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן שוחח עם ראש המל"ל צחי הנגבי על המבצע ברצועה. לפי הודעת הבית הלבן, סאליבן ציין שנמשכים המאמצים להשגת הפסקת אש והדגיש את הצורך להפחית את המתיחות ולמנוע אובדן חיים. בנוסף, אישר סאליבן מחדש את "התמיכה החזקה" של הממשל האמריקאי בביטחון ישראל, ואת תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על תושביה מפני שיגורים חסרי הבחנה של רקטות.

התקיפות ברצועה נמשכות גם היום, שעות בודדות לאחר שרשת "אל-ג'זירה" דיווחה אמש על קשיים בהגעה להסכם הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האיסלמי. לפי הדיווח, מקורות המעורים בפרטים סיפרו שבמוקד המחלוקת ניצבת הדרישה הפלסטינית שישראל תתחייב לחדול ממדיניות החיסולים הממוקדים, שייתכן וחודשה הלילה.

בדיווח ב"אל-ג'זירה" אמש נטען כי במסגרת המשא ומתן הציב הג'יהאד האיסלאמי שלושה תנאים עיקריים: האחד, מסירת גופתו של חאדר עדנאן. השני, עצירת החיסולים בגדה המערבית. והשלישי – ביטול "צעדת הדגלים" המתוכננת לשבוע הבא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים