שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מבצע "ציפורי אש": משלחת הסיוע ליוון סיימה את פעילותה
לאחר עבודה מאומצת ביוון של הצוותים הישראליים, הושלמה הפעילות המבצעית באוויר ובקרקע | לפני ההמראה נערך טקס סיום חגיגי במעמד שגריר ישראל ביוון
מטוס כיבוי ישראלי ביוון | צילום: משטרת ישראל

במהלך שתי היממות האחרונות פעלו המטוסים של משלחת הסיוע הישראלית בחום של כ- 45 מעלות במשימות כיבוי שריפות הענק בחבל אתיקה ביוון. המטוסים עשו גיחות רבות במבנה מתואם שכלל מטוסים ישראלים ויוונים שהטילו כמויות גדולות של מים מהאוויר.

רפ"ק חיים בר-גיל, מהמערך האווירי של משטרת ישראל אשר שימש כמפקד המשלחת מסר כי: ״הצוות הישראלי השלים את המשימה בהצלחה, שיתוף הפעולה המבצעי והמקצועי אפשר לעמוד בלוחות הזמנים. פעלנו בעיקר לדיכוי האש על מנת לוודא שלא תתחולל שריפה נוספת ועל אף תנאי מזג האוויר הצלחנו לעמוד ביעד. פעלנו עם הצוותים המקומיים והבינלאומיים באופן מתואם ומכיוון שהמצב בשליטה, תואם עם היוונים על סיום המבצע בחבל אתיקה. עם חזרת המטוסים אנו נכנסים לכוננות מבצעית במטרה לתת מענה מהיר לשריפות צפויות בישראל לאור התחממות משמעותית במזג האוויר בישראל במהלך השבוע״.

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: ״מטוסי הכיבוי מטייסת "אלעד" פעלו במקצועיות רבה והשלימו את הפעילות המבצעית. זוהי גאווה שהטייסים וצוותי השטח של כבאות והצלה לישראל ומשטרת ישראל אפשרו למדינת ישראל לסייע ליוון בזמנים קריטיים״.

נעם כץ שגריר ישראל ביוון: ״השריפות גרמו נזק כבד בעיקר לחורש ולמבנים. השריפות בחבל אתיקה נרגעו אך שריפה קשה ממשיכה להשתולל באי רודוס והיוונים וכוחות בינלאומיים פועלים במקום. היוונים אסירי תודה על הסיוע הישראלי. לאחר טקס הסיום המשותף ימריאו הצוותים חזרה לישראל. פעילות הצוותים זכתה לסיקור חיובי ביוון ותרמה ליחסים הטובים של שתי המדינות. ראש הממשלה היווני ושר החירום הודו על הסיוע הרב. בקרוב ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם עמיתו היווני בקפריסין״.

משלחת הסיוע בהובלת המשרד לביטחון לאומי, בפיקוד המערך האווירי של משטרת ישראל ובשיתוף כבאות והצלה לישראל, כוללת צוות של ארבעה טייסים, צוותי קרקע מיומנים, מומחי תוכן לשריפות יער וציוד נלווה ולפעולות הסיוע שותפים משרד ראש הממשלה המל״ל, המשרד לביטחון לאומי, כבאות והצלה לישראל, המערך האווירי של משטרת ישראל, משרד החוץ, רשות האוכלוסין וההגירה, רח״ל, צה״ל, משרד הביטחון שגריר ישראל ושגרירות ישראל ביוון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים