שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » "אנחנו מבדילים בין מתח שכנים לאלימות"
דובר המשטרה
דובר המשטרה מציג את המטרה: "להחזיר את השד לבקבוק". על מעצר החשודים בירי בלוד: "הארכת מעצר אינה עונש אלא מסר שכללי השימוש בנשק ברורים"
כוחות משטרה | צילום: דוברות המשטרה

בשיחה עם דובר המשטרה למגזר הדתי-חרדי שבתי גרברצ'יק אנו מבקשים להתייחס לעובדה שמשטרת ישראל נתונה לביקורת בימים קשה בימים אלו מצד אזרחים המלינים על אי קבלת שירות מאנשי החוק כנדרש,

"תראה", הוא מתגונן, "משטרת ישראל מתמודדת בימים אלו בערים המעורבות עם סדר גודל של 80 אירועים לשעה זאת ביחס של 5-10 אירועים בשעה. קח את לוד, העיר מנוהלת על ידי מג"ב כשמפקד האירוע הוא קצין בדרגת תנ"צ שהוא מתפעל את כוחות הלוחמים בעיר כאשר המטרה היא להגיע לכל המקומות שאנו נדרשים אליהם ברחבי העיר".

"אבל אנחנו צריכים להיות ישרים עם עצמנו, אין סיכוי ואין יכולת לעמוד בכל סמטה ורחוב בכל רגע נתון ואם מישהו מחליט להשליך אבנים על מכוניות ואנחנו לא נמצאים שם בדיוק, צריך להבין גם את זה. והנה ראינו שביום רביעי מצד אחד ראינו ירידה בהתלהמות אך מצד שני עלייה בתעוזה שכן ראינו ירי חי לעבר תושבים".

אם כך, המשטרה מוכנה להבין את ההתגייסות האזרחית לסייע לשמירה על השכונות היהודיות? הרי בסוף אתה בעצמך אומר שהמשטרה אינה יכולה לאייש כל סימטה…

"קודם כל אם מדברים על לוד, הרי שהיא נמצאת ב'מצב חירום מיוחד', כך שאי אפשר להיכנס לעיר הזאת כדי לחרחר ריב ומלחמה. מבחינתנו אנחנו רואים אותם כ'שקופים" ואין זה משנה אם מדובר ביהודים או ערבים".

"המטרה שלנו כמשטרה כרגע זה להחזיר את השד לבקבוק ולהחזיר אותה לימים שלפני הלחימה. זו עיר מעורבת וצריך לזכור שגם ביום שאחרי המאבק הצדדים ימשיכו לגור יחד ולכן עלינו להפעיל כוחות בשום שכל ולעשות ככל הניתן כדי להשיב את השקט. אנחנו מבדילים בין מתח בין שכנים לבין אלימות שאיננו מוכנים לקבל בשום צורה שהיא".

השבוע נעצרו תושבים לאחר שאחד מהם ירה והרג מתפרע ערבי, הדבר עורר זעם רב על המשטרה שמצד אחד לא נכחה בשטח והנה היא באה וקובעת שהיהודי אשם… גם כאן המשטרה 'זוכה' לביקורת קשה…

"תראה, העובדה שביהמ"ש האריך פעמיים את מעצרם מלמדת שטיעוני החשוד צריכים להיחקר. הארכת מעצר (מעצר ימים) אינה עונש אלא היא נעשית כאשר מבקשים לאסוף ראיות וכדו'. כך גם חשוב להבין שהדבר האחרון שאנו רוצים שיהיה כאן ירי ולא משנה מאיזה צד, לכן המעצר נועד להעביר מסר חשוב מאוד שהכללים של הפעלת נשק הם כללים מאוד ברורים ואסור לאף אחד לסטות מהדבר הזה".

לסיכום קורא גרברצ'יק לציבור לגלות סבלנות ולהבין שאין מדובר ב'זבנג וגמרנו', "לרסן הפגנות יקח זמן אבל אנו נחושים בדעתנו לשמור על הסדר, בניגוד לטיעונים שונים השוטרים אינם חוששים לחתור למגע כשנדרש, להיפך המשטרה נמצאת בכל מקום שנדרש יחד עם כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה ועושה את מה שנדרש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים