שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הרוצח משתחרר – מאמץ לשלול את אזרחותו
רוצח משה תמם
רושדי בו מוך שהורשע ברצח החייל בשנת 1984 ישתחרר מחר מהכלא. שר הפנים דרעי הודיע על דיון דחוף כדי לקבל חוות דעת שתאפשר את שלילת האזרחות של המחבל
אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

המחבל רושדי אבו מוך, שרצח את החייל משה תמם הי"ד בשנת 1984 וריצה בגין כך 35 שנות מאסר במסגרת מאסר עולם קצוב, אמור להשתחרר מהכלא מחר (שני). משפחת החייל דורשת לשלול לאלתר את האזרחות מהרוצח, ולמנוע את חגיגות השמחה שצפויות ללוות את שחרורו ביישוב מגוריו, באקה אל-גרבייה.

בלשכת יו"ר ש"ס אריה דרעי מסרו, כי השר פנה לגורמי הביטחון "לצורך קבלת עמדתם אשר נדרשת בהליכי ביטול אזרחותו של רושדי אבו מוך, שהורשע בחטיפת ורצח החייל משה תמם ז"ל, ואמור להשתחרר מחר מהכלא. העמדה שהתקבלה מגורמי הביטחון אינה מספקת לצורך קידום המהלך. לפיכך יזמן שר הפנים דרעי דיון דחוף בנושא עם גורמי הביטחון".

יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר נמסר בתגובה לשחרור המחבל: "לא יתכן שמחבל מרושע שסייע באופן ישיר לרצח של החייל הקדוש משה תמם הי"ד יקבל אזרחות ישראלית ויהנה ממנעמי החיים".

"אני מצטרף לבקשת המשפחה לשלול את אזרחותו של המחבל המתועב ובכוונתי להגיש הצעת חוק שתשלול אזרחות לכל מי שמעורב בפגיעה בחיילי צה"ל ובאזרחי ישראל".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב: "גם אני מצטרפת לקריאה המוסרית והצודקת לשלילת האזרחות מהמחבל הנתעב רושדי אבו מוך וחבריו – רוצחי חייל צה״ל משה תמם ז״ל. מחר בבוקר משתחרר המחבל רושדי אבו מוך, מי שהורשע ברצח חייל צה״ל משה תמם ז״ל. יחד עם חבריו לחולייה בהובלת המחבל הנתעב וליד דקה. דקה חבר תנועת בל״ד. כן בלד החברים במפלגה ״המשותפת״. אגב חברי החולייה זכו לעזרה וסיוע מחבריהם למפלגה לאחר שבחיפוש בתאם נמצאו טלפונים סלולרים, אותם הבריח חבר הכנסת באסל ראטס מבל״ד".

"שנים נלחמתי כשרת התרבות והספורט נגד הכוונה של תיאטרון אל מידן להאדיר את חברי החוליה באמצעות מימון וכספי ציבור. אני גאה על כך שהצלחתי במשימה זו. המחבל הזה וחבריו המחבלים הנתעבים, צריכים להירקב בכלא עד יומם האחרון ולא להשתחרר ולזכות לכבוד של מלכים בעירם".

"משפחת תמם היא משפחה נפלאה ויקרה. יחד עשינו רבות כדי למנוע ממוסדות המתחזים לתרבות לקדם תפיסות עולם החותרות תחת המדינה היהודית והדמוקרטית, תוך מתן גיבוי לטרור. אין מוסרי ונכון מדרישת משפחת תמם לשלול את אזרחותם של המחבלים הנתעבים שרצחו את משה תמם ז״ל".

החייל משה תמם הי"ד יצא לחופשה מיוחדת ב-6 באוגוסט 1984. בדרך לביתו הוא נחטף ממחלף נתניה ונרצח על ידי חוליית מחבלים, תושבי באקה אל-גרבייה, שפעלו במסגרת החזית העממית לשחרור פלסטין. ארבעה הועמדו לדין והורשעו: איברהים אבו מוך, איברהים ביאדסה, וואליד דקה, ורושדי אבו מוך.

בשנת 2012 החליט שמעון פרס, הנשיא לשעבר, לקצוב את עונשם של המעורבים ברצח לתקופות שונות, כאשר עונשו של רושדי אבו מוך נקצב ל-35 שנות מאסר שהגיעו לסופן השבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים