שיתוף
תגובות
חדשות » מאבטח בבימ"ש בחדרה אסר על עורכת דין להיכנס עם מדבקה נגד ה"דיקטטורה"
עניין של פרשנות
המאבטח הזהיר את עו"ד שירה קידר מהסנגוריה הציבורית, המייצגת את עצורי ההפגנות, שהוא יכול לעכב אותה וביקש ממנה שלא להיכנס עם המדבקה לבית המשפט
בית משפט השלום בחדרה | צילום: דוברות עיריית חדרה

מאבטח משמר בתי המשפט, בבית משפט השלום בחדרה עיכב היום (ראשון) את עו"ד שירה קידר, בטענה שעל גבי יומן העבודה שלה, מודבקת מדבקת "חובה להתנגד לדיקטטורה". המאבטח הודיע לה שהוא יכול לעכב אותה בשל כך וכי הדבר אסור, ולכן לא תוכל להיכנס עם היומן לבית המשפט.

קידר היא עורכת דין ותיקה של הסנגוריה הציבורית, המייצגת ב"מערך העצורים" פרו בונו את עצורי ההפגנות, בשטח, בתחנות המשטרה ובבתי המשפט.

עוד מבחזית החדשות

קידר נכנסה למרות האזהרה ופנתה לקב"ט המשמר. הקב"ט ששמע את הסיפור, ציין כי "יש הוראה כללית שלא להכניס אזרחים עם סממנים הפגנתיים כלשהם" אבל הודה כי "יש ניואנסים" וכי "בעניין הזה של הגנה על הדמוקרטיה הורה למאבטחים אל תתעסקו בזה". הוא התנצל, אמר שהמאבטח טעה והבטיח לחדד נהלים.

לדברי עו"ד קידר "לא פנו אליי כך מעולם, לא חיטטו בתיק, לא הציצו ליומן, לא ביקשו הסברים על מדבקה כזו או אחרת ולא הפנו אלי דרישה כזו או אחרת לגבי מה אני מכניסה לבית משפט. אנחנו בעד הדמוקרטיה, אנחנו בעד לחזק את בתי המשפט. ברור שהמאבטח השתמש היום שלא כדין בסמכות שניתנה לו, וטוב תעשה הנהלת בתי המשפט אם תחדד את הנהלים אצל כל עובדיה. זו תקופה רגישה וזכויות אזרח על הכף וצריך להפגין רגישות יתרה לכיבוד זכויות אלה דווקא בעת הזו".

עוד מבחזית החדשות

זהו האירוע השני מאז תחילת המחאה שבו מעורבת קידר. בסוף חודש פברואר היא נקנסה ב-5,000 שקל על ידי שופט בחדרה, מכיוון שיצאה להפגין נגד המהפכה המשפטית במקום להופיע בפניו בתיק שהיה קבוע לאותו יום. בהמחאה שבה שלמה את הקנס היא כתבה אז "טוב ללחום ולהקריב למען ארצנו".

מהנהלת בתי המשפט נמסר לוואלה כי: "ההתרחשות המתוארת אירעה בשל פרשנות מרחיקת לכת של מאבטח של משמר בתי המשפט להנחיה שלפיה לא ניתן לקיים הפגנות בבתי המשפט. קצין המתקן מטעם משמר בתי המשפט טיפל באירוע באופן מידי, שוחח עם עורכת הדין והתנצל בפניה על הסיטואציה".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. הלוואי וירבו כמותה הכוונה לעורכת הדין שירה קידר.מורידה בפניה את הכובע כמו שאומרים.בזכות פטריוטים ופטריוטיות כמוה אנו שורדים.

  2. ישר כוח למאבטח שהפעיל שיקול דעת אובייקטיבי ראוי לשבח ומנע כניסתה של עוכרת-הדין שירה קידר !!! וככל שמותר להכניס סממנים של הפגנה, אז אפשר להיכנס גם עם דגלים. אבל כמובן שיעשו איפה ואיפה גם במקרים האלה. צריך לפנות לערוץ 14 ולהציף את הנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים