שיתוף
תגובות
חדשות » לראשונה מזה עשור: ספינת מלחמה טורקית עגנה בנמל חיפה
שיפור ביחסים?
הבוקר (שבת) הגיעה לנמל חיפה, לביקור של מספר ימים, המשחתת TCG Kemalreis (F2-247) של הצי הטורקי. יש לציין כי בעשור האחרון לא אירע אירוע כזה
נמל חיפה | צילום: StockStudio Aerials, שאטרסטוק

המשחתת שעליה 2-3 אנשי צוות, הגיע לאזור במסגרת משימת סיור של כוח נאט"ו יחד עם ספינת הטילים האמריקאית USS Forrest Sherman. על פי הדיווחים  כלי השיט יתארח בארץ כמה ימים, אך החיילים והקצינים המשרתים עליה אינם מורשים לרדת לחוף. 

גורם במשרד הפנים אמר כי משרד החוץ הטורקי עדכן את משרד החוץ על הגעת המשחתת הטורקית, אך הודיעה שלאנשי הצוות אין מסמכי נסיעה. למרות זאת, על פי בקשת משרד החוץ, אפשרו במשרד הפנים לארבעה קצינים בכירים הנמצאים על המשחתת לרדת לחוף כדי להנפיק דרכונים בשגרירות עבור 200 חבריהם.

במשרד הפנים דיווחו כי ארבעת הקצינים הבכירים שקיבלו אישור לרדת לא עשו זאת לפי שעה, ועל כן שאר הנוסעים לא יכולים כרגע להיכנס לישראל ללא אשרות על אף שהגיע כחלק מכוח נאט"ו.

לעומת זאת הנציג הישראלי השוהה על כלי השיט טען כי "האנייה התקבלה על ידי חיל הים הישראלי והתוכנית של הצוות הייתה לסייר בבית לחם ובירושלים, אבל נציג משרד הפנים בנמל חיפה מסרב לאפשר להם לרדת בטענה שאין להם דרכונים. חיילי נאט״ו לא אמורים להיכנס לשום מדינה עם דרכונים, יש להם תעודת חייל של נאט״ו ובכל המדינות בעולם הם עוגנים ויורדים לחוף". 

דובר צה"ל מסר כי העגינה היא במסגרת שיתוף הפעולה והתמיכה של ישראל בנאט"ו. לכלי השיט הטורקי לא מתוכננות פעילויות משותפות לצה"ל, לרבות קבלות פנים, אימונים או מפגשים. 

כזכור, לפני שבועיים הודיעו ישראל וטורקיה על נרמול הקשרים והחזרת השגרירים בין המדינות. ראש הממשלה יאיר לפיד שביקר לפני מספר חודשים באנקרה מסר אז כי "השבת דרג היחסים הדיפלומטיים מהווה המשך של המגמה החיובית בהתפתחות היחסים בשנה החולפת, מאז ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באנקרה, והביקורים ההדדיים של שרי החוץ בירושלים ובאנקרה. שדרוג היחסים יתרום להעמקת הקשר בין שני העמים, להגברת קשרי הכלכלה, המסחר והתיירות, וכן יתרום לחיזוק היציבות האזורית".

ברקע ההתקרבות בין המדינות, התארח יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בארמונו של ארדואן שאמר כי "שיפור היחסים עם ישראל לא מקטין את התמיכה שלנו במטרה הפלסטינית. להפך אחינו הפלסטינים הבינו שהצעדים הללו יתרמו לפתרון הסוגיה הפלסטינית ולשיפור מצבו של העם הפלסטיני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים