שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לראשונה התקיים דיון בבית הלבן: בנושא המדיניות כלפי הממשלה החדשה
יחסי ישראל ארה"ב
לדברי בכירים אמריקאים, במהלך הדיון עלתה השאלה האם לקיים מגעים עם בן גביר וסמוטריץ' או לא | בדיון לא התקבלו החלטות והנושא צפוי לעלות שוב להכרעה
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: חיים צח/ לע"מ

בבית הלבן התקיימה בשבוע שעבר פגישת פורום "ועדת הסגנים" של המועצה לביטחון לאומי, כדי לדון במדיניות ארצות הברית כלפי הממשלה החדשה שעתידה לקום בישראל, כולל בסוגיה האם לקיים מגעים עם שרים מהימין הקיצוני. בוועדה זו חברים פקידים בכירים בבית הלבן, משרד החוץ, משרד ההגנה וקהילת המודיעין.

יש לציין כי זו הייתה הפגישה הראשונה בנושא זה מאז הבחירות בישראל ב-1 בנובמבר. הפגישה הייתה רגישה במיוחד בשל העובדה שישראל היא אחת מבנות בריתה הקרובות ביותר של ארה"ב ברחבי העולם.

עוד מבחזית החדשות

בכירים בממשל האמריקני שהשתתפו בפגישה אמרו, שהמשתתפים דנו באפשרות ליצור קווים מנחים למגעים עם הממשלה החדשה, בפרט בכל הקשור לעבודה עם שרים מהימין הקיצוני, כמו איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.

שר החוץ האמריקני טוני בלינקן נאם ביום ראשון בפני שדולת השמאל הפרו ישראלית ג'יי סטריט, כי ממשל ביידן יתייחס אל הממשלה החדשה בישראל על פי מדיניותה ולא על בסיס זהותם של השרים באופן ספציפי.

בדיון שהתקיים בבית הלבן לא התקבלו החלטות אופרטיביות, אך שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס רמז בתחילת השבוע כי הממשל כנראה לא יעבוד עם בן גביר וסמוטריץ' בצורה ישירה. כאשר נשאל ניידס האם בכירים בממשל ביידן יעבדו עם שני הפוליטיקאים מהימין הקיצוני השיב ניידס "נעבוד עם ראש הממשלה נתניהו".

בישיבה בבית הלבן דנו המשתתפים גם באינטרסים האמריקנים והדרישות של ארה"ב מהממשלה העתידית בישראל בתחום הפלסטיני, בנושא זכויות אדם ושמירה על שלטון החוק. בנאומו בתחילת השבוע הזכיר בלינקן כמה מהסוגיות הללו והבהיר כי ארה"ב מצפה מהממשלה החדשה שלא לפגוע בזכויות המיעוטים.

שר החוץ האמריקני גם הביע חשש מאלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים בגדה המערבית, והבהיר כי על ישראל לטפל באלימות זו כפי שהיא מטפלת באלימות של פלסטינים נגד ישראלים בהתאם לעיקרון של שוויון בפני החוק.

עוד אמר בלינקן, כי ארה"ב מתנגדת לצעדים שחותרים תחת פתרון שתי המדינות, כמו הרחבת ההתנחלויות, צעדי סיפוח, הפרה של הסטטוס קוו בהר הבית או הריסת בתי פלסטינים.

בכירים אמריקנים שהשתתפו בפגישה אמרו, כי שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס הפציר בבכירי הבית הלבן ומשרד החוץ בוושינגטון לנקוט במדיניות זהירה כלפי הממשלה החדשה ולא למהר לקבל החלטות או למתוח ביקורת פומבית נגד הממשלה.

עוד מבחזית החדשות

גם שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג, עסק בשבועיים האחרונים בשיחות עם בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקני וביקש מהם שלא למהר לקבוע מדיניות לגבי הממשלה החדשה. הרצוג סירב להגיב לדברים, אף במפגש עם סטודנטים יהודים בוושינגטון בשבוע שעבר אמר הרצוג, כי הממשל לא צריך לקבוע את עמדתו כלפי הממשלה החדשה רק בהתאם לגורמים הכי קיצוניים ששותפים בה.

תגובת הבית הלבן "איננו מגיבים על דיונים פנימיים. אנחנו מפנים אותך לנאומו של שר החוץ בלינקן בוועידת ג'יי סטריט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים