שיתוף
תגובות
חדשות » לראשונה: הערב תגיע הגברת הראשונה של אוקראינה לישראל
רעייתו של הנשיא זלנסקי, תגיע הערב לביקור ראשון בישראל בהזמנת אשת נשיא המדינה | השתיים יבקרו בבית החולים לילדים ע"ש ספר בתל השומר
תגיות: ,
נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי | צילום: Sergei Chuzavkov, שאטרסטוק

הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקי, תגיע הערב (ראשון) לביקור ראשון בישראל, על פי הזמנת אשת הנשיא, מיכל הרצוג. ביקורה של זלנסקי מגיע על רקע שיתוף הפעולה שהתקיים בשנה האחרונה לטובת חיזוק המענה הטיפולי בתחום בריאות הנפש והטראומה באוקראינה, וכתוצאה מהקשר שנוצר בין רעיית נשיא המדינה לגברת הראשונה של אוקראינה בתחומים אלה.

מחר יבקרו זלנסקי והרצוג ביחד בבית החולים לילדים ספרא בשיבא-תל השומר, ובהמשך היום יקיימו דיון מקצועי עם הקואליציה הלאומית לטראומה וארגון נט"ל, העוסקים בטיפול בילדים ונפגעי טראומה על רקע לאומי, בהשתתפות נציגים בכירים ממשרד החוץ ומהאיחוד האירופי. אל הביקור תתלווה גם נציגת האיחוד האירופי, קטרינה מטרנובה.

עוד מבחזית החדשות

זלנסקי צפוייה לבקר גם את החיילים האוקראינים שעוברים הליך שיקום בישראל. מדובר בכ-20 לוחמים שישראל התחייבה לשקם ולספק להם פרוטזות, ולאחרונה הובטח גם להגדיל את מספרם. בעבר התבטאה זלנסקי כי אזרחי אוקראינה שואבים השראה מניסיון העבר של מדינת ישראל להתמודד עם מלחמות ואירועים ביטחוניים. "אנחנו לומדים הרבה מישראל בכל מה שנוגע לחוסן", אמרה.

ביוני סיפרה הגב' הרצוג על הקשר שלה עם גב' זלנסקי: "מאז שפרצה המלחמה הצלחנו לשמור על קשר. בשיחה האחרונה שלנו היא ביקשה להודות על העזרה, הקמת בית חולים שדה ישראלי על אדמת אוקראינה הייתה דבר מאוד משמעותי. הם מעידים שהשפה שהכי נשמעת בגבולות היא עברית".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. בטח מה השמאל יכול הביא לפה ?
    רק נצרכים כמו אוקרינה הנצית ושונאים כמו אוייבנו הפלסטינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים