שיתוף
תגובות
חדשות » לקראת נאומו בעצרת האו"ם: לפיד נחת בניו יורק
עצרת האו״ם
ראש הממשלה יאיר לפיד ינאם בעצרת ביום חמישי, הוא צפוי לעסוק בהרחבה בהסכם הגרעין וביחסי ישראל והפלסטינים. הוא ייפגש גם עם מנכ"ל האו"ם ועם ראשת ממשלת בריטניה
ראש הממשלה יאיר לפיד נחת בנמל התעופה JFK | צילום: אבי אוחיון לע"מ

ביום חמישי הקרוב, צפוי ראש הממשלה יאיר לפיד לשאת דברים בעצרת הכללי של האו"ם. לקראת נאומו נחת היום (שלישי) ראש הממשלה בניו יורק לביקור מדיני שבו ייפגש עם מספר מנהיגי מדינות בעולם.

היום אמור ראש הממשלה להיפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וראשת ממשלת בריטניה ליז טראס.  במהלך היומיים הקרובים מתוכננות פגישות עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס ומלך ירדן עבדאללה. 

לפני יציאתו לארה"ב אמר לפיד כי "אני יוצא לביקור דיפלומטי שיכלול פגישות עם ראשי מדינות ועם מנהיגים יהודים", "ביום חמישי אייצג את ישראל על במת העצרת הכללית של האו"ם. על הבמה הזו יישמע קולה של ישראל, זכותנו לביטחון ושאיפתנו לשלום, וכך גם תרומתה של ישראל ליציבות האזורית ולשיתוף הפעולה הבין-לאומי". 

פגישת לפיד-ארדואן תהיה הפגישה הראשונה מזה 13 שנה, בין ראש ממשלה ישראלי מכהן לבין ארדואן. כזכור הפגישה האחרונה התקיימה בין  אהוד אולמרט אז ראש הממשלה לבין ארדואן בשנת 2009. פגישה זו מתקיימת בעקבות ההתחממות היחסים בין שתי המדינות, ושני האישים אמורים לדון על המשך הידוק היחסים ועל אתגרי הביטחון העומדים בפני המדינות, על רקע סיכול הפיגועים שתכננה איראן לבצע נגד ישראלים על אדמת טורקיה".

אתמול (שני) אישר משרד החוץ את מינויה של אירית ליליאן לשגרירה ישראל באנקרה, ואם  המינוי יאושר בממשלה, ליליאן תהיה האישה הראשונה בתפקיד שגרירה בתורכיה.

במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם ביום חמישי, עתיד ראש הממשלה להתייחס בעיקר לשיחות הגרעין בין איראן לארצות הברית, למרות שההערכות הן שהסכם הגרעין ידחה לפחות עד בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית.

במהלך העצרת אמורים לנאום בין היתר גם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ואבראהים ראיסי נשיא איראן. לפי החוק, במהלך ביקורו של ראש הממשלה בארצות הברית, ישמש כממלא מקומו שר הביטחון בני גנץ, שכן ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט שוהה אף הוא בחו"ל. הממשלה אישרה את מינוי של גנץ לתפקיד זה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים