שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לקראת מלחמה גרעינית? ראש המודיעין האוקראיני "איום ריאלי"
המלחמה באוקראינה
באוקראינה מזהירים מפני האסון הבא והמודיעין הצבאי ברוסיה טוען כי צבא רוסיה הניח מוקשים בבריכת הקירור של תחנת הכוח בזפוריז'יה, הגדולה ביותר באירופה
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: Sasa Dzambic Photography, שאטרסטוק

באוקראינה מנסים להתמודד עם תוצאות האסון שנגרם מפיצוץ סכר נובה קחובקה לפני שבועיים, ובקייב מזהירים מפני האסון הגדול הבא. קירילו בודאנוב, ראש המודיעין הצבאי באוקראינה, הזהיר אתמול (שלישי) כי צבא רוסיה הטמין מוקשים וחומר נפץ בבריכת הקירור של תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה, התחנה הגדולה ביותר באירופה.

בודאנוב הזהיר כי פיצוץ בריכת הקירור של תחנת הכוח הגרעינית, הנתונה לשליטת צבא רוסיה, עלולה לגרום נזק גרעיני כבד באזור. לדבריו, האיום לפוצץ את המקום "ריאלי", ואם הרוסים אכן יחליטו לעשות זאת, ייפגע באופן מידי אזור בשטח של כ-30 אלף קמ"ר. בנוסף, יזוהם בקרינה גרעינית שטח בגודל של כ-2 מיליון קמ"ר, שיגיע גם למולדובה, בלארוס וטורקיה.

עוד מבחזית החדשות

מאגר נובה קחובקה התייבש לחלוטין בעקבות הפצצת הסכר על נהר הדנייפר לפני כשבועיים. בצמוד למאגר היבש ממוקמת בריכת הקירור של תחנת הכוח, שמפלס המים בו נותר יציב לפי שעה. על פי הודעת הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית נכון לעכשיו ניתן להמשיך את הפעילות בתחנת הכוח בחודשים הקרובים. אם תופצץ בריכת הקירור תפגע אנושות היכולת לקרר את המוטות הגרעיניים בתחנה, מה שעלול להוביל לפיצוץ נרחב הרבה יותר.

מומחים רבים העריכו כי פיצוץ הסכר על ידי הרוסים בא לאותת על כך, שה לא יירתעו לגרום לאסונות נוספים, אפילו במחיר של איום על כוחותיהם המוצבים באזור, אם לתפיסתם זה ישרת את מטרתם ויפגע בהתקדמות הצבא האוקראיני במסגרת מתקפת הנגד.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה היום לראשונה כי מתקפת הנגד לא מתקדמת בקצב הרצוי. "כמה אנשים מאמינים שמדובר בסרט הוליוודי ומצפים לתוצאות כאן ועכשיו. זה לא", אמר לרשת ה-BBC הבריטית.

"מה שעומד על הפרק הוא חיי אדם", הוסיף זלנסקי. "למרות מה שרבים מצפים, כולל ניסיונות להפעיל עלינו לחץ, עם כל הכבוד, אנו נתקדם בשדה הקרב בדרך שאנו מעריכים שהיא הטובה ביותר". לדבריו צבא אוקראינה מתקדם לאט יחסית מפני שצבא רוסיה הניח מוקשים ומטענים בשטח של כ-200 אלף קמ"ר, מה שמקשה על ההתקדמות הקרקעית.

האנה מליאר, סגנית שר ההגנה האוקראינית, דיווחה אמש שהרוסים הגבירו מאוד את התקפותיהם בגזרת קופיאנסק (מחוז חארקוב) ולימן (מחוז דונייצק) בימים האחרונים. אולם לפי שעה אין דיווח מהימן על התקדמות רוסית באזור זה.

במשך החצי שנה שלפני תחילת המתקפה האוקראינית השקיע הצבא הרוסי מאמצים רבים בהקמת עמדות הגנה וביצורים לאורך קו העימות באורך של כאלף קילומטרים. הבוקר דיווח המודיעין הבריטי כי הצבא הרוסי ממשיך גם בימים האחרונים, על רקע מתקפת הנגד האוקראינית, להמשיך ולבצר את השטחים הכבושים באוקראינה הנתונים לשליטתו. עיקר המאמצים הרוסיים לחיזוק מערכי ההגנה בימים האחרונים, הם באזור העיר ארמיאנסק, באזור הגשר היבשתי בין מחוז חרסון באוקראינה לחצי האי קרים, המסופח לרוסיה מאז שנת 2014.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים