שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לקראת הקמת הממשלה: הושג הסכם על תפקידים בין יהדות התורה לליכוד
נסללה הדרך
לפי ההסכם, גפני יכהן כיו"ר ועדת הכספים, גולדקנופף כשר השיכון, מקלב יהיה סגן שר במשרד רה"מ ויכהן במקביל כסגן במשרד התחבורה, יעקב אשר בראשות ועדת פנים
גפני, גולדקנופף ולוין לאחר חתימת ההסכם בין הליכוד ליהדות התורה | צילום: הליכוד

אמש (שלישי בערב), נחתם הסכם בנושא התפקידים בין יהדות התורה לליכוד. צוותי המשא ומתן ימשיכו לדון על עניינים עקרוניים ואידיאולוגיים. הסיכום מצטרף לאלו שהושגו עם הציונות הדתית ועוצמה יהודית. מיהדות התורה נמסר כי "חתמנו כעת על כך שנושא התפקידים נסגר, ומחר תהיה ישיבה על הנושאים העקרוניים".

במסגרת ההסכם יצחק גולדקנופף נציג אגודת ישראל יכהן כשר השיכון, משה גפני יעמוד בראשות וועדת הכספים, אורי מקלב ישמש כסגן שר במשרד ראש הממשלה, שם יאייש את תיק הרשות לפיתוח חברתי כלכלי במגזר החרדי והתחבורה החרדית, ויכהן גם כסגן שר במשרד התחבורה. מאיר פרוש יהיה שר ירושלים ומסורת, יעקב אשר יעמוד בראשות ועדת הפנים, ישראל אייכלר יעמוד בראש וועדת העבודה והרווחה, יצחק פינדרוס שצפוי להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי יעמוד בראש וועדת פניות הציבור ויעקב טסלר יהיה סגן שר הרווחה.

עוד מבחזית החדשות

המסמך שנחתם בין המפלגות

עם זאת, ח"כ משה גפני הביע כעס על הקמת ועדת הרפורמות בעבור בצלאל סמוטריץ', שבמסגרתה יעברו הרפורמות של משרד האוצר. לדבריו, מדובר בפגיעה קשה בוועדת הכספים והוא לא מתכוון לוותר בנושא. נוסף על כך, ביהדות התורה זעמו לגלות שוועדת הרפורמות קיבלה סמכויות בנושא תשתיות לאומיות, אף שהובטחו לוועדת הפנים של ח"כ יעקב אשר.

עם חתימת הסכם זה, הסתיימו למעשה הסכמי התפקידים עם כל מפלגות הקואליציה למעט ש"ס, שצפויה גם היא לחתום על הסכם בקרוב. למרות זאת בעוצמה יהודית, נעם, הציונות הדתית ויהדות התורה, לא סוכמו עדיין קווי היסוד, וההתחייבויות לעקרונות האידיאולוגים. בנושאים אלו עדיין צפויים קשיים במשא ומתן נוכח דרישות חלק מהמפלגות.

ביהדות התורה דורשים הבהרות לגבי חוק הגיוס וחוק הגיור, ובעוצמה יהודית דורשים לקדם את חוק החסינות לחיילים ובציונות הדתית דורשים פרוט מלא של השינויים שייעשו במערכת המשפט כמו גם ביטול סעיף הנכד בחוק השבות.

מוקדם יותר היום נחשף סעיף ההפרדה המגדרית שהמפלגות החרדיות דרשו במו"מ הקואליציוני. לפי נוסח הסעיף בטיוטה שהוגשה לליכוד, הוצגו הדרישות, "בתוך 90 ימים, הממשלה תתקן את החוק באופן שיהיה ניתן לאפשר מתן שירותים ציבוריים, לימודים, אירועים וכיו"ב באופן נפרד לגברים ולנשים, הפרדה זו לא תהווה אפליה לפי החוק". יחד עם זאת, ביהדות התורה הסכימו לקבל נוסח אחר לסעיף במידה ויוגש כזה מטעם הליכוד. כעת, לאחר שנסגרו התפקידים, צוותי המשא ומתן של יהדות התורה מחכים לתשובות מהליכוד בנושא.

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי להעניק לבנימין נתניהו ארכה לתקופת המנדט להרכבת הממשלה שעתידה להסתיים במוצאי שבת בחצות. נתניהו צפוי לבקש מהנשיא 14 ימים נוספים, הזמן המרבי שמאפשר החוק, אולם הנשיא טרם החליט האם יעניק את התקופה כולה בארכה אחת או שמא יעניק בשלב הראשון ארכה קצרה יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים