שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לקראת הבחירות: ממשל ארדואן משתמש במערכת המשפט כדי לחסל את מתנגדיו
בית המשפט בטורקיה גזר עונש מאסר של שנתיים ושבעה חודשים על ראש עיריית איסטנבול ונאסר עליו להשתתף בפעילות פוליטית | הממשל חושש שיגבר על הנשיא ארדואן אם יתמודד
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן | צילום: Sasa Dzambic, שאטרסטוק

מדו"ח שפרסם השבוע ארגון Human Rights Watch, לקראת הבחירות שיתקיימו בטורקיה ביוני, עולה כי ממשל ארדואן החמיר את צעדיו נגד מתנגדי המשטר ופעילים פוליטיים, וביניהם החמרת הצנזורה ועונשי מאסר. הבחירות לפרלמנט ולנשיאות בטורקיה אמורות ת להיערך בעוד כחצי שנה, אך הנשיא ארדואן אמר כי יתכן והבחירות יקודמו. מסקרי דעת קהל במדינה, עולה כי אחרי עשרים שנה בשלטון, ארדואן ומפלגת הצדק והפיתוח (AKP) שבהנהגתו עלולים להפסיד בבחירות.

בדו"ח שנתי של ארגון זכויות האדם נכתב שהשלטונות מפעילים צנזורה ברשתות החברתיות, ומשתמשים בחוקים האוסרים הפצה של "דיסאינפורמציה" כדי להשתיק את התקשורת העצמאית, את האופוזיציה ואת קולות המתנגדים. יו ויליאמסון, מנהל מחלקת אירופה ומרכז אסיה בארגון Human Rights Watch ציין בדו"ח כי "הממשלה נוקטת צעדים קשים ביותר נגד האופוזיציה הפוליטית, היא השיתה איסורים גורפים על קיום הפגנות פומביות, עצרה והביאה להרשעת מגיני זכויות אדם ומבקרי שלטון בערכאות משפטיות שפועלות על פי הנחיות פוליטיות".

עוד מבחזית החדשות

בחודש שעבר גזר בית המשפט בטורקיה, עונש מאסר של שנתיים ושבעה חודשים על ראש עיריית איסטנבול, אקרם אימאמאולו, ונאסר עליו להשתתף בפעילות פוליטית. על פי הסקרים אימאמאולו עשוי להביס את הנשיא המכהן, אם יחליט להתמודד מולו. אימאמאולו, ממפלגת העם הרפובליקאית (CHP) הורשע בגין העלבת עובדי ציבור וערער על פסק הדין.

בנוסף, הורה בית המשפט העליון בטורקיה להקפיא את חשבונות הבנק של מפלגת העמים הדמוקרטית הפרו-כורדית (HDP), השלישית בגודלה בפרלמנט, עד לקיום הדיון בעתירה על פירוקה בטענות לקשרים עם מיליציות. המפלגה מכחישה טענות אלו מכל וכל וטוענת לרדיפה פוליטית.

באוקטובר אישר הפרלמנט בטורקיה חקיקה שמאפשרת לגזור מאסר בפועל על עיתונאים ומשתמשים ברשתות החברתיות לתקופה של עד שלוש שנים אם הם יפיצו "מידע כוזב". מבקרי החקיקה טוענים שאין הגדרה מדויקת ל"מידע כוזב או מוליך שולל" והדבר עלול לגרום לפגיעה בחופש הביטוי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים