שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » לקום בבוקר על צד ימין!
מודה אני
יש משפט חכם שאומר: הכל הולך אחרי ההתחלה" כלומר שכל ההתנהלות שלנו ביום, נקבעת באיזשהו אופן כבר מהצורה שבה אנחנו קמים בבוקר וניגשים ליום הבא שלנו
תגיות:
ריצת בוקר | צילום: baranq, שאטרסטוק

במאמר זה נתייחס לצורת ההשכמה בבוקר המתבקשת בשלוש רמות: שאלנו פסיכולוג חינוכי: כיצד מרגילים את הילדים שלנו לעשות את הפעולות היומיומית השייכות לבוקר, וזה הרובד המעשי. ברובד המנטלי, התייעצנו עם מאמן מפורסם ושאלנו אותו: מהם שלושת המשפטים שכדאי לאדם להגיד לעצמו בכל יום בבוקר. וברובד הרוחני, שאלנו רב מהי הדרך הרוחנית הנכונה להשכמה בבוקר. אז שימו לב וריכוז במילים הבאות:

איך מחנכים ומרגילים ילד לפעולות בסיסיות בבוקר? 

אחת הדרכים הטובות ביותר לחנך ולהרגיל את הילד לפעולות בסיסיות בבוקר היא ביסוס שגרה. התחל על ידי בחירת זמן קבוע להתעוררות, כגון 7 בבוקר. לאחר מכן, צור רשימת בדיקה פשוטה של ​​משימות בוקר שיש להשלים, כגון צחצוח שיניים והתלבשות. כל יום, עזור לילדך לבצע את המשימות הללו באותו סדר. עם הזמן הם ילמדו לבצע את המשימות באופן עצמאי ולפתח תחושת אחריות. בנוסף, חשוב להיות סבלני ועקבי עם הציפיות שלך. ילדים לומדים בצורה הטובה ביותר כשהם מרגישים בטוחים ובטוחים, אז הימנע מלרוץ או לנזוף בהם אם הם עושים טעויות. עם קצת זמן ומאמץ, תוכלו לעזור לילדכם לפתח הרגלים בריאים שיחזיקו מעמד כל החיים.

כמה משפטים שכדאי לומר לעצמך כל בוקר לפני שמתחילים את היום:

כל בוקר, לפני שתתחיל את היום, אמור לעצמך את שלושת הדברים הבאים:

1) אני שולט בגורל שלי.

לכולנו יש את הכוח ליצור את הגורל שלנו. כל החלטה שאנו מקבלים, כל פעולה שאנו נוקטים, מעצבת את עתידנו. אנחנו שולטים בחיינו ויכולים לבחור באיזו דרך ללכת. זה תלוי בנו אם אנחנו רוצים ללכת בעקבות החלומות שלנו או לתת לאחרים להכתיב את חיינו. אנחנו יכולים להישאר תקועים בעבר או להתקדם אל העתיד. הבחירה היא שלנו. אם אנחנו רוצים להגיע להצלחה, אנחנו צריכים לקחת אחריות על החיים שלנו ולגרום לדברים לקרות. אנחנו צריכים להציב את המטרות שלנו גבוה ולרדוף אחריהן עם כל מה שיש לנו. אנחנו צריכים להאמין בעצמנו ולעולם לא לוותר. רק כך נוכל להגשים את החלומות שלנו ולממש את מלוא הפוטנציאל שלנו. אז החלט היום שאתה שולט בגורל שלך. בחר לאן אתה רוצה ללכת בחיים ולך אחרי זה עם כל מה שיש לך. זה תלוי בך ליצור את החיים שאתה רוצה לחיות. אז למה אתה מחכה? צא לשם ותגרום לזה לקרות!

2) אני מסוגל להשיג כל דבר שאני מתכוון אליו.

אני מסוגל להשיג כל דבר שאני מתכוון אליו. זה לא קשור לכישרון מיוחד או כישרון מיוחד שמבדיל אותי מאנשים אחרים. זה קשור באומץ לרדוף אחרי החלומות שלי ובמשמעת להגשים אותם. כשאני מכוון את דעתי למשהו, אני יודע שאני יכול להשיג אותו. האמונה הזו מניעה אותי להשיג דברים שאחרים אמרו שהם בלתי אפשריים. זה מה שעזר לי להקים עסק משלי, לעלות על הר ולכתוב ספר רב מכר. וזה מה שימשיך לעזור לי להגיע לגבהים חדשים בכל מה שאני מתכוון לעשות. אז כל מה שאתם חולמים להגשים, דעו שגם אתם מסוגלים להשיג זאת. פשוט תכוון את דעתך לזה ואל תוותר.

3) היום הולך להיות יום נהדר.

אתה מתעורר מוקדם הבוקר, מרגיש נח ומלא אנרגיה. אתה נושם עמוק ומחייך, בידיעה שהיום הולך להיות יום נהדר. יש לך מעיין בצעד שלך כשאתה מתקדם בשגרת היומיום שלך, ונראה שהכל הולך לך. אתה מרגיש אופטימי ובטוח, ואתה מוכן לקחת על עצמך כל מה שיקרה בדרכך. נראה שהכל פשוט נכנס למקומו, ואתה מוצא את עצמך נהנה מכל רגע. בין אם זה פרויקט גדול בעבודה או בילוי מהנה עם חברים, היום מתגבש להיות יום שתמיד תזכור. אז העלו חיוך ותהנו מכל דקה – זה הולך להיות יום נהדר!

שלושת ההצהרות הפשוטות הללו יעזרו לשנות את הלך הרוח שלך ולכונן אותך להצלחה. 

 אם תזכיר לעצמך שאתה שולט בחייך, יהיה לך סיכוי גבוה יותר לקחת סיכונים ולנצל הזדמנויות. ועל ידי האמונה שאתה מסוגל לכל דבר, אתה תפתח את עצמך לאפשרויות חדשות. לבסוף, על ידי התחלה של כל יום בגישה חיובית, יהיה לך סיכוי גבוה יותר למצוא אושר והצלחה בכל מה שאתה עושה. אז התחייבו לעצמכם: מהיום והלאה, התחילו כל בוקר באישור שלוש האמיתות הללו. זה פשוט עשוי לשנות את חייך.

אילו פעולות דתיות צריך יהודי לעשות כשהוא קם בבוקר? 

הדבר הראשון שיהודי צריך לעשות כשהוא קם בבוקר הוא לומר תפילת מודה אני. זה מודה לאלוקים על שהשיב את נשמתנו והחזיר לנו את חיינו ליום אחר, ונתן בנו אמון שנצליח לעשות טוב בכל הדברים שאנחנו אחראיים עליהם. לאחר מכן אנו נוטלים ידיים בנטלה (את הנטלה ניתן למצוא בחנות לתשמישי קדושה משכן התכלת ) שלוש פעמים לסירוגין, ומברכים "אשר קדישנו על נטילת ידיים ". לאחר מכן מפנים את כל הפסולת מהגוף נוטלים ידיים שוב ביציאה מהשרותים, וומברכים את ברכת "אשר יצר", המודה לה' על עבודת היד המורכבת שלו ביצירת גופנו. לאחר מכן טוב לומר את ברכות השחר. מתעטפים בטלית ומניחים תפילין (ניתן למצוא אותם באתר משכן התכלת ) קריאת שמע ותפילת שחרית וללמוד קצת תורה לפני תחילת היום שלנו. פעולות אלו עוזרות לנו להתחיל את היום בנימה חיובית מבחינה רוחנית ולחבר אותנו עם אלוקים ועם המורשת שלנו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים