שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לקבוע מנדט רחב לוועדה החקירה לצוללות"
גנץ מצהיר
שר הביטחון נפגש עם יו"ר התנועה לאיכות השלטון ובכירי מערכת הביטחון לשעבר בנוגע ליוזמה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט
גנץ ואנשי התנועה לאיכות השלטון | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נפגש הבוקר עם יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא ובכירי מערכת הביטחון לשעבר: ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, אלוף במיל' עמוס גלעד, אלוף במיל' עמוס מלכא ואלוף במיל' אילן בירן, בנוגע ליוזמה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט.

במהלך הפגישה, סקר הפורום בפני שר הביטחון את החלטת בג"ץ שהתקבלה אתמול, שכללה ביקורת על ההתנהלות בנושא והציפה את הצורך לבצע בדיקה בנושאים שעלו במסגרת העתירה. גנץ עדכן את הפורום כי החלה השבוע עבודת מטה עם משרד המשפטים לצורך הקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט וכי בכוונתו להוביל את הבאתה לממשלה. גנץ אמר כי כשר ביטחון, הוא רואה בוועדה כלי חיוני כדי לוודא שביטחון ישראל נשמר.

גנץ אמר: "יש לי את האחריות ואני נחוש לממש אותה. בכוונתי לקבוע לוועדה מנדט רחב ככל הניתן גם בנושאים שטרם נחקרו, ולהביא להקמתה בהקדם האפשרי". בסיום הפגישה, ביקש שר הביטחון להודות לחברי הפורום על פועלם והירתמותם למאבק שניכר כי נובעים מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה.

הבכירים, שהם חלק מאלה שהגישו תצהירים בעתירת התנועה לבג״ץ, פירטו בפני שר הביטחון את חשיבות הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית עצמאית ובלתי תלויה והציגו חזית אחידה וחד משמעית: ״אין דרך אחרת לגלות את האמת, ועדת חקירה ממלכתית היא הדבר היחיד שיכול לתת מענה. השחיתות פה עמוקה ומשפיעה על התעצמות צה״ל. המהלך הזה חשוב לעתידה של מדינת ישראל, חייבים לוודא שדברים שקרו ברכש כלי השיט והצוללות לא יתרחשו עוד״.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא, אמר לאחר הפגישה: ״בג״ץ החזיר את תפוח האדמה הלוהט לזירה הפוליטית-ציבורית ואנו פה לוודא שהוועדה קום תקום. מקווים לשמוע בשורות בעניין בזמן הקרוב. חייבים לחקור את פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל. אנו מודים לגנץ על מחויבותו לעניין״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים