שיתוף
תגובות
חדשות » לפי הערכות מעודכנות: יותר מ-1,200 נרצחים ויותר מ-200 חטופים בידי חמאס
חרבות ברזל - עדכונים שוטפים
טנקים ומסוק קרב תקפו עמדות חיזבאללה בצפון, לאחר ירי נ"ט | בדרום: מטחים בלתי פוסקים על אשקלון | גלנט: "מי שבא לערוף ראשים – נחסל אותו"
ההרס בשכונת א רימל בעזה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

לפי ההערכות המעודכנות בישראל, יותר מ-1,200 נרצחו ונפלו מתחילת הלחימה. בנוסף, לפי ההערכות, חמאס מחזיק בידיו יותר מ-200 חטופים שנשבו במהלך מתקפת הפתע על ישראל בשבת בבוקר.

גם משרד הבריאות בעזה עדכן את מניין ההרוגים ברצועה מתחילת הלחימה ל-900 ו-4,500 פצועים.

טייסת 113 של מסוקי האפאצ'י טסו עם כיתוב על הפצצות "לזכר התצפיתניות ולוחמי גולני". אחד הטייסים סיפר כי "בכל גיחה אנחנו עולים לשמיים כשליחים של עם ישראל. זו הארץ שלנו. היא הובטחה לנו. לא נזוז מפה. אנחנו משפחה אחת כולנו. כשאנחנו לוחצים על הכפתור (שמשחרר את הפצצה) זה בשם כל יהודי שהם רצחו. ויש לנו מסר אחד פשוט וברור להעביר לכל אויבנו בעזה ובמרחב כולו: תתחילו לדאוג ולפחד מאוד. את הפרטים נעביר לכם בהמשך".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בנאום מהבית הלבן כי "אלה רגעים שבהם רוע טהור שולט בעולם". עם סגניתו קמלה האריס ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן מאחוריו הוא אמר: "1,200 אזרחים נטבחו בישראל, מתוכם לפחות 14 אזרחים אמריקנים. הורים הגנו בגופם על ילדים, משפחות שלמות נשחטו, משפחות ניסו שעות להשאיר את התינוקות בשטח שלא יטבחו. חמאס איננו עומד כדי להגן על כבודם של הפלסטינים, אלא כדי לחסל את עם ישראל".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלח מסר בנאומו לאיראן ולחיזבאללה ואמר כי "אנו מוכנים להתערב עם נושאת המטוסים ג'רלד פורד הרגע שיהיה צורך. כל מדינה או ארגון שמנסה לנצל את המצב ולפגוע בישראל, יש לי מילה אחת בשבילכם: DON'T" (אל תנסו).

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בנאומו כי "הברוטליות של חמאס מזכירה לנו את דאעש, זהו טרור. המטרה של חמאס – לרצוח יהודים. זה לא דבר חדש עבור היהודים, אלה זכרונות מהשואה". הוא הבהיר באמירה נחרצת: "אנחנו עומדים לצד ישראל!".

הכיתוב על המסוקים | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הצהיר בנאומו המרגש מהבית הלבן כי "כאן אין מקום לפוליטיקה פנימית, אנחנו מדברים על שלום העולם וביטחון ארה"ב. אנחנו יודעים שכרגע אזרחים אמריקנים בידי חמאס. אני הוריתי לצוות שלי לשתף פעולה עם ישראל, לשתף אותה במודיעין, ולייעץ למי שעוסקים בסוגיית השבויים". על הנוכחות האמריקנית הצבאית באזור אמר: "אנחנו גם מגדילים את הנוכחות שלנו במזרח התיכון כדי להגביר את ההרתעה, נושאת המטוסים מתקרבת לאזור ואנחנו מוכנים להעביר עוד נכסים צבאיים, אם יידרש".

עוד מבחזית החדשות

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן כי גם כעת נמשכים המאמצים לשיקום גדר הגבול עם רצועת עזה – לאחר שזו נפרצה במתקפת הפתע בשבת בבוקר. "אנחנו השלמו את פינוי היישובים צמודי הגדר, אנחנו ממשיכים בפינוי שאר היישובים. בשלב זה יש משפחות שהחליטו להישאר ביישובים, אנחנו מכבדים את זה", אמר.

חברי מטה משפחות החטופים והנעדרים נועדו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ומתאם הטיפול בנושא הנעדרים והחטופים, תת-אלוף במיל' גל הירש, ואמרו להם כי "אם יהיה צורך, נרעיד את המדינה". הם השמיעו בפני השניים את המצוקה הקשה ומחו על העובדה ששום גורם רשמי לא דיבר עימם במשך ארבעה ימים. הירש הבטיח למשפחות כי "טובי המוחות עוסקים בנושא השבויים", בעוד הנשיא הרצוג הוסיף: "הנושא נמצא בראש סדר העדיפויות, אך אנו במלחמה ויש לקחת זאת בחשבון".

אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל, הביע בפגישה את כאבו ואמר כי הוא משמש כפה לכלל ההורים ובני המשפחות המצפים להשבת השבויים בהקדם האפשרי. "עם כל הכבוד למלחמה, נחטפו ילדים, לא נקבל מצב שהם לא יגדלו שם תשע שנים עד שיחזירו אותם", אמר אשל. עדן דויד, אחיהן של תאיר והודיה הנעדרות, הוסיף: "להחזיר את החטופים הביתה זה הבסיס שלנו כחברה. לא ננצח במלחמה עד שכולם לא יהיו בבית. זה הבסיס".ֿ

עוד מבחזית החדשות

שירות הביטחון הכללי התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה אנשי הארגון שנפלו במהלך הלחימה בדרום, שניים מהם – איתי יהושע, נשוי ואב לילדה, ועומר גברה, בן 26, נפלו בלחימה מול חוליות מחבלים. עובדת נוספת של הארגון, סמדר מור עידן, בת 38, נשואה ואם לשלושה ילדים, נרצחה בעת פשיטת מחבלים על ביתה שבכפר עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב יוסי קרן, לאחר רצח ראש המועצה אופיר ליבשטיין במתקפת הפתע בדרום. "אנחנו יודעים איזה אסון נפל עליכם, אנחנו יודעים את גודל הכאב. אני מבין גם את גודל המעמסה שמוטלת על כתפך. אני רוצה שתדע שאנחנו נעשה הכל כדי לעזור לך ולתושבים בשעה הקשה הזו", אמר נתניהו לקרן.

ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו בתוך מהלך של קרב, מערכה קשה מאוד, והיא תהיה יותר קשה להם ממה שהם מדמיינים בכלל. הטובים ינצחו. אסור לנו לחזור למצב הזה, ואנחנו צריכים לעזור לכם בכל דרך להשתקם ואנחנו נעשה זאת״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים