שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד על חוק לימוד התורה: "חוק השתמטות מלא מלא"
ראש האופוזיציה על נתניהו: הוא ראש ממשלה גרוע שאין לו שליטה על המתרחש" | על ההסכם המהווה עם סעודיה: "ישראל לא יכולה להסכים לזה בשום תנאי"
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: לע"מ

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר (ראשון) ל-103fm והתייחס לחוק הגיוס ולהסכם ההבנות המתגבש בין ארה"ב לאיראן.

לדברי לפיד "צה"ל ערוך להגנה על ישראל, אני חושב שבעיית הכשירות כרגע יותר עוסקת בפעולות יזומות. הכשירות להגנה מפני התקפה מבחוץ היא צורה אחרת של היערכות מאשר היכולת לעשות פעולות יזומות. במצב רב זירתי הכל יחד, אנו פחות כשירים ממה שהיינו. צריך לעשות את ההבדלה בין התגוננות לפעולות יזומות. אמרתי לטייסים שישקלו את זה, זו החלטה שלהם. אני מתנגד לה אך מבין אותה לגמרי. יש ממשלה שחצי ממנה בערך תומכים בסרבנות והשתמטות, אין לה יכולת לטעון טענה מוסרית נגד סרבנות. הם רוצים להעביר חקיקה שתומכת בסרבנות והשתמטות. חוק לימוד התורה זה חוק השתמטות מלא מלא. הממשלה הזו משנה את כללי המשחק. זה חמור ומסוכן".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין מה דעתו על מעקף חוק הגיוס של האופוזיציה, השיב לפיד: "לא מכיר את זה. זה בסדר שאנשים שמים הצעות אם הם חושבים שהן טובות. אני בערך האדם היחיד שהצליח להעביר חוק גיוס בעשור האחרון. איך נבוא לכל הצעירים שאנו אומרים להם תתגייסו? אם יעבור חוק יסוד לימוד תורה, מה הם יעשו עם 15 אלף צעירים שהיינו זקוקים להם? זה חוסר אחריות לאומית נורא, אין שום קשר בין זה לבין הנושא של שוויון חברתי. אני רואה אלפי חרדים מתגייסים לצה"ל, לשירות לאומי ולשירות אזרחי. אנחנו קודם כל צריכים לעשות כמדינה את מה שנכון וצודק, לא להרים ידיים כל פעם שמישהו אומר שזה לא מוצא חן בעיניו. שמתי חוק גיוס, הוא מונח על השולחן, מציע לכולם לקרוא אותו. הוא הדרגתי, ואומר בואו נעשה תהליך שכולל שירות לאומי ואזרחי".

על סיכוי לקואליציה חלופית, אמר לפיד: "לא חושב עליו, זה רע למדינת ישראל, זו לא ממשלת אחדות. זו סתם תהיה עוד ממשלה של נתניהו, אבל שהפעם האופוזיציה כולה נכנעה וזחלה פנימה. קואליציית החלומות שלי כל חיי הייתה שהיא תהיה מבוססת על יש עתיד, הליכוד והמחנה הממלכתי. בליכוד היום שתי מפלגות עם שם אחד, בבסיסה זו מפלגה לאומית ליברלית. אשמח מאוד אם תהיה פה ממשלת אחדות אמיתית, לא עם נתניהו כי זה לא יצליח".

עוד מבחזית החדשות

לגבי ההסכם המתגבש עם סעודיה אמר לפיד: "הבעיה עם ההסכם עם סעודיה היא שחלקו מאפשר העשרת אורניום על אדמת סעודיה. ישראל לא יכולה להסכים לזה בשום תנאי. מה תעשו אם אחרי שנתיים הסעודים יגידו שלא בא להם יותר פיקוח? אני מאוד בעד הסכם עם סעודיה, פעלתי לגבי כך ועשיתי את הצעדים הראשונים. אתמוך בכל הסכם עם סעודיה שלא כולל העשרת אורניום. ישראל לא יכולה להסכים להעשרת אורניום על אדמת סעודיה, האמריקאים יודעים את זה. זה יגרור מיד מרוץ חימוש גרעיני בכל המזרח התיכון. זו סכנת נפשות ואסור להסכים לכך. זה לא סוד, זו עמדתי בגלוי ובקול רם. אני בעד שימצאו פתרון יצירתי כל עוד הוא לא כולל העשרת אורניום על אדמת סעודיה, זה יסכן את קיומה של מדינת ישראל. אני לא רואה את הממשלה מצליחה לעשות שום דבר, אני בעוד ספק אם יהיה הסכם. אם הוא לא יכלול העשרת אורניום אתמוך, אופתע אם יהיה הסכם".

לפיד נשאל לגבי כשירותו של נתניהו ואמר: "לא יודע, אני לא רופא. אני לא יודע אם הוא כשיר או לא, זו לא החלטה שלי. אבל הוא ראש ממשלה גרוע שאין לו שליטה על המתרחש. הוא היה ראש ממשלה טוב. כל הניסוי שקרוי ממשלת ימין על מלא נכשל. הממשלה הזו פסקה מלתפקד, גם רה"מ וגם הממשלה לא עוסקים בשום דבר שנוגע לחייהם האמיתיים של אנשים שחיים במדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים