שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד לראשי הערים: "אני קורא לכם לא לשתף פעולה"
"המרדה"
"כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, ומסוכנת" | נתניהו בתגובה: "ההתנהלות של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה"
ראש הממשלה יאיר לפיד בנאום באו״ם | צילום: לע״מ

ראש הממשלה יאיר לפיד שלח אתמול בערב מכתב פתוח לכל ראשי וראשות הערים והמועצות בארץ: "אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית."

במכתבו מתייחס ראש הממשלה לפיד למינוי של אבי מעוז, יו״ר מפלגת נעם, אשר עתיד להתמנות לסגן שר במשרד ראש הממשלה: "כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, הומופובית ומסוכנת. אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפיות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז. האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר- עוברת עכשיו אליכם. כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף". לפיד מסיים את מכתבו בפנייה ישירה לראשי וראשות הערים: "אינכם לבד במאבק הזה- אנחנו פה ונשמח לסייע ולשתף פעולה בכל דרך אפשרית".

עוד מבחזית החדשות

בתגובה, בפוסט בפייסבוק כתב ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: "אזרחי ישראל, בחרתי להנהיג את מדינת ישראל ואני מתכוון לעשות זאת בשליחותכם וברוח העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שעליהם חונכתי בבית אבי ושהנחנו אותי כל חיי".

נתניהו כתב, כי "אני מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת בהנהגתנו. ההתנהלות של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה. חייבים להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים נגד ממשלת ישראל שקיבלה את אמון העם. זאת חציית קו אדום".

לא ממש ברור על איזו המרדת קצינים מדבר נתניהו, שכן במכתבו, לפיד פנה אל ראשי הערים בארץ בלבד. האם ייתכן כי נתניהו מתייחס כאן לתקרית בחברון, ולאמירות הרמטכ"ל על דרישות בן גביר?

לדברי ראש הממשלה הנכנס, "גם כשהיינו באופוזיציה, מעולם לא המרדנו נגד ממשלת ישראל. לא עשינו זאת גם כשהממשלה היוצאת הקימה ממשלה עם נציגי האחים המוסלמים שמתנגדים למדינה יהודית ודמוקרטית, ששוללים זכויות נשים ולהט״בים. וגם לא עשינו זאת גם כשהממשלה היוצאת רמסה נורמות דמוקרטיות בכנסת ובממשלה. ולכן אני קורא לאופוזיציה לנהוג באחריות. יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ועם אחד. אסור לנו לפגוע בהם. באותה מידה אני דוחה את הטענות הכוזבות נגדנו. ממשלת ישראל בהנהגתי תשמור על הזכויות של כל אזרחי ישראל ותקפיד לנהוג מתוך ערבות הדדית ואחריות לאומית, כפי שנהגנו בכל הממשלות בראשותי".

"ונקודה אחרונה: מי שמוביל את מדיניות הממשלה הוא בראש ובראשונה ראש הממשלה. אני אנהיג את ממשלת ישראל לפי העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שהנחו אותי כל חיי, ובאמצעותם אפעל להבטיח ולשפר את חייהם של כל אזרחי ישראל- בלי יוצא מן הכלל", הבטיח ראה"מ המיועד.

בתוך כך, ח״כ שלמה קרעי פנה ליועצת המשפטית לממשלה במכתב מנומק בדרישה לחקור את לפיד בגין המרדה.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. התחיל נס המרד נגד הדמוקרטיה היחיד במזרח התיכון וזה רק ההתחלה הסוף מי ישורנו

  2. מרדן.אתמול רצית לחתום עם נסראללה ולתת לו חלקי ים. היום אתה ממריד דיקטטור נשאר דיקטטור. דימוקרטיה עלובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים