שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד: "למשפחה חרדית יש בממוצע 6.7 ילדים. זה מה שיצטרכו הילדים שלנו לממן"
על רקע העברת סעיפי התקציב, תקף יו"ר האופוזיציה את הממשלה המכהנת ואת החרדים וכתב: "שנאה היא דבר נורא. אז לא, אין פה שום שנאה. הפוך, הדיון הוא על אהבה"
יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד | צילום: Kobi Gideon / GPO

על רקע העברת תקציב המדינה, כתב היום (חמישי) יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, פוסט בטוויטר, ובו תקף את הממשלה המכהנת ואת החרדים. לדבריו "לפוליטיקאים החרדים יש שיטה: ברגע שאתה מבקר אותם, או מביע ספק קל בצדקתם, הם מיד צועקים "שנאת חרדים! אנטישמיות!" וכולם מתכווצים ומשתתקים. הרי שנאה היא דבר נורא. אז לא, חס וחלילה, אין פה שום שנאה. הפוך, הדיון הוא על אהבה. אנחנו אוהבים את הילדים שלנו, ואנחנו רואים איך משתמשים בכסף שלנו כדי להרוס להם את העתיד. שוד הקופה הציבורית שמתנהל לנגד עינינו הוא גם שוד העתיד"

"השנה, 20 אחוז מתלמידי כיתות א' הם חרדים. הפוליטיקאים החרדים לא דנים רק את הילדים שלהם לעוני, הם דנים לעוני את החברה הישראלית כולה. בעבר, מדינת ישראל יכולה היתה לממן את החרדים שאינם עובדים, כי המספרים היו קטנים בהרבה. היא כבר לא יכולה. הילדים שלנו לא יעמדו בזה" הזהיר לפיד "כלכלית, הם הולכים להיות הדור הראשון של המדינה שיהיה עני יותר מהוריו. ערכית, איך שלא תסובבו את זה, מדובר בחוזה חברתי לא הגון, מפני שנתח הולך וגדל מההכנסות של מעמד הביניים הישראלי ישמש כדי לפרנס אנשים שלא עובדים".

עוד מבחזית החדשות

לטענת לפיד: "הבעיה היא שכבר עכשיו רק 51% מהגברים החרדים עובדים, ובעתיד יעבדו הרבה פחות, מפני שזו תהיה התוצאה של התקציב שעובר עכשיו. מיליארדי שקלים יושקעו כדי לוודא שבבתי הספר החרדים לא ילמדו מקצוע, לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית. אם הם ינסו לצאת לשוק העבודה, הקצבאות שלהם יפגעו". עוד הזהיר כי "אנחנו המדינה היחידה בעולם שמשלמת לאנשים כסף כדי לוודא שהם לא רוכשים מקצוע ולא עובדים. הממשלה משקיעה סכומים חסרי תקדים כדי לוודא שהילדים האלה לא יצטרפו בעתיד לשוק העבודה. למשפחה חרדית יש בממוצע 6.7 ילדים (לפי נתוני הלמ"ס). זה מה שיצטרכו הילדים שלנו לממן".

לסיכום טען לפיד: "מה שמדינת ישראל זקוקה לו הוא בדיוק הפוך. תוכניות הכשרה מקצועית בהיקפים רחבים, התאמה של לימודי המתמטיקה והאנגלית למערכות החינוך החרדיות, עידוד של יזמות עסקית במגזר החרדי, להציב כיעד לאומי את אחוזי החרדים בארה"ב ובאירופה שיש להם תואר אקדמי. הבעיה היא לא היהדות, ולא לימוד התורה, הבעיה היא שאני לא יודע מה להגיד לילדים שלי. אני לא יודע איך להסביר להם שממשלת ישראל החליטה לממן את הרס העתיד שלהם, והיא עושה את זה בכסף של אבא ואמא שלהם".

הצטרפו ועקבו אחר

9 תגובות

  1. מזכיר לי ' ליהודים יש הרבה ילדים, ואנחנו נממן אותם, אז נסיים את זה עם תאי גזים'

  2. קוראים יקרים.
    לכל מי שבמיקרה יפגוש בדרכו את לפיד הנאלח, מוזמן לירוק בפרצופו. תודה

  3. אילו לא היה מדובר באוויל משריש, היה אפשר לחשוב שלפיד אנטישמי. ויתכן מאוד שהוא גם וגם. (אולי האשמה באביו שמילא כרסו בחזיר?)

  4. מר לפיד, אם יש לנו אותך אין לנו צורך בשונאי יהודים. איזה דיברי כפירה איזה הסתה איזו בורות .נגד אחים שלך העזות מצח וללא בושה.

  5. אתה לא רק טיפש שלא בודק נתונים
    אתה סותר את עצמך כל פעם שאתה מדבר כתבת בהתחלה שאתה לא משנאה מדבר אלא מאהבה ומיד אח"כ כתבת שאתה אוהב את הילדים שלנו אההההה זה נקרא אהבה לאהוב רק מישהו מסויים הבנתי אז גם אני אוהב אותך למרות שבאמת אני שונא אותך שנאה אמיתית כמו שכתוב לנו מפורש שחייבים לשנוא אותך
    אבל אני אוהב את ילדי ועוד הרבה חרדים ודתיים וחילונים

  6. מי שמציג מיצג שווא שכאילו חרדים לא עובדים ולא משלמים מסים וכלו חי על חשבון אחרים- שאין שקר גס ממנו אינו אלא שונא מהגרועים ביותר שידעה עם ישראל. שלא ידבר על אהבה, גם הנוצרים מוכרים אהבה וגם באים להשמיד אותנו מתוך אהבה לטובותינו ואם חס ושלו' רוב הציבור החרדי לא חי על קצבאות ומקבל בסך הכל פחות מכל סקטור שיפנה אהבה שלו לערבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים