שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד: "זו ממשלה שרוצה להרוס את הדמוקרטיה"
בקבר בן גוריון
בטקס לציון יום האזכרה הממלכתי לדוד בן גוריון אמר לפיד "לא באתי היום להספיד את בן גוריון-באתי להתנצל בפניו" | "מה שקורה היום במדינת ישראל מנוגד לכל אמונותיו"
קנדי עם דוד בן-גוריון בעת ביקורו בישראל ב-1951

ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, תקף חריפות את הממשלה המיועדת בטקס הממלכתי לציון יום הזיכרון למייסד המדינה וראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, שנערך ברחבת קברו בשדה בוקר: "לא באתי היום להספיד את בן גוריון, באתי להתנצל בפניו. מה שקורה היום במדינת ישראל מנוגד לכל דבר שהוא האמין בו, לכל ציווי שהוא השאיר לנו. בהכרזת העצמאות, בן גוריון אמר לנו שישראל צריכה להיות מדינה, שכדברי המגילה, "תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין".", אמר לפיד.

"בימים אלה מוקמת ממשלה חדשה בישראל, היא לא מאמינה בזה. לא בשיוויון לנשים, לא בשיוויון ללהט"בים, לא בשיוויון מדיני, לא בשיוויון חברתי ובטח לא בשיוויון למי שאינו יהודי. המגילה אומרת שהמדינה, "תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות". הממשלה החדשה לא מאמינה בזה. לא מאמינה באף מילה במשפט הזה וכבר הודיעה שתפעל להגביל את החופש הזה. המגילה אומרת שהמדינה "תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות, ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האו"ם". הממשלה החדשה לא מאמינה בזה, ואנחנו צריכים להתפלל שהיא לא תעלה בלהבות את הר הבית ואת חוצות ירושלים".

לדבריו, "המגילה אומרת, "אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב היישוב". הממשלה החדשה לא מאמינה בזה. הרפורמים, הקונסרבטיבים, העולים מרוסיה ומאוקראינה, רוב רובו של העם היהודי בתפוצות כבר לא נקראים להתלכד סביבנו. רוב העם היהודי יתקשה מעתה לראות בישראל את ביתו השני. "המדינה", אומרת המגילה, "תהיה שוחרת שלום", הממשלה החדשה לא מאמינה בזה. המגילה מבטיחה, "נביא את ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ", הממשלה החדשה לא מאמינה בזה. הממשלה הזו תשלם מיליארדי שקלים למאות אלפי אנשים כדי לוודא שהם לא ילמדו מדעים ומתמטיקה ואנגלית. לוודא שהם לא יעבדו ולא ישרתו בצבא".

לפיד הוסיף, כי "בן גוריון דיבר במגילה על יהודים אשר יבואו לישראל "לתבוע את זכותם לחיי כבוד, חירות ועמל ישרים במולדת עמם". הממשלה החדשה לא מאמינה בזה. לא בעמל ולא ביושר. בין שריה עבריינים מורשעים ונאשמים בפלילים".

"בן גוריון עמד שם וקולו לא רעד כשהוא קרא "לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל. לשמור על שלום, וליטול חלקם בבניין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה". הממשלה החדשה החליפה את זה בשרים הצועדים לצלילי השיר "שיישרף לכם הכפר". בן גוריון הקים את צה"ל, הממשלה החדשה מסיתה את חיילי צה"ל נגד מפקדי צה"ל. הממשלה החדשה אינה מאמינה במגילת העצמאות ואינה מאמינה במה שבן גוריון ציווה לנו: לשמור על מדינת ישראל ליברלית ודמוקרטית. מדינה יהודית אבל לא מדינת הלכה. מדינה חזקה, אבל לא מדינה הדורסת את אזרחיה".

"בן גוריון הוא מייסדה ומקימה של המדינה הציונית. הממשלה החדשה לא מאמינה בזה. שתיים מתוך ארבע המפלגות המרכיבות אותה מגדירות את עצמן כמפלגות לא ציוניות. השלישית היא קלקול גמור של הרעיון הציוני. זו ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, אבל רוצה להרוס את הדמוקרטיה. דמוקרטיה היא לא רק רצון הרוב. דמוקרטיה היא גם ההגנה על המיעוט מפני הרוב, הפרדת הרשויות ועצמאות בית המשפט, חופש הביטוי ואמירת האמת".

לפיד טען בנאום, כי "הממשלה החדשה לא מאמינה בכל זה, אבל אני רוצה להגיד כאן מעל קברך דוד, הם אולי לא – אבל אנחנו כן. אנחנו ציונים. אנחנו מאמינים במגילת העצמאות. אנחנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו מאמינים בשלטון החוק.אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, לא על העקרונות העומדים מאחוריה, ולא על מורשתו של בן גוריון. זו משימת חיינו, כמו שזו היתה משימת חייו".

"אני מבקש את סליחתך דוד על מה שקורה פה בימים אלה, אבל סליחה זה לא מספיק. אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שנתקן את זה, נשנה את המצב", הבטיח לפיד.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הממשלה הנוכחית מגיע להציל את הדמוקרטיה ואגב, בן גוריון כועס על שאתה מסית בשמו מתוך סילוף דבריו על רוב העם היהודי יושבי מדינת ישראל אבל אל תדאג לא כל מה שאמר וחשב הוא קודש קדשים כך שזה לא כל כך משנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים