שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד: הולכת לקום ממשלה שהקיצונים שולטים בה
הכנסת ה-25
חברי הממשלה היוצאת תקפו את הדרישות הנידונות כעת במו"מ, בהן פסקת ההתגברות ותוספת תקציב לתלמידי הישיבות. גנץ: "נתניהו מנסה לבצע פה מהפכה שחיתותית"
ראש הממשלה יאיר לפיד במסיבת עיתונאים | צילום: קובי גדעון /לע״מ

היום (שני) לראשונה מאז פיזור הכנסת הקודמת, התחדשות ישיבות הסיעה במפלגות השונות, כאשר המשא ומתן הקואליציוני עדיין נראה רחוק מפתרון. ראשונים התכנסו חברי המחנה הממלכתי ויש עתיד, ואחריהם עוצמה יהודית, חד"ש-תע"ל והציונות הדתית.

בפתח ישיבת הסיעה אמר ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ביחס לדרישות הקואליציוניות של  מפלגות הימין ובהן דרישה לתוספת כספית לתלמידי הישיבות והפרדה מגדרית באירועים במרחב הציבורי "אני רוצה לשאול מפה את מצביעי הליכוד, זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות?",  "אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו. מיעוט של משרתים בצבא, מיעוט של מעמד הביניים, מיעוט של אלה שמאמינים במסורת יהודית מתונה שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות".

עוד אמר לפיד "זו לא הולכת להיות ממשלה שהקיצונים יושבים בה, זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה. שליטה מלאה. יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי. מסוכסכים עם האמריקנים, מסוכסכים עם עצמנו. בן גביר, יעד של המשטרה ויעד של השב"כ, יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על השב"כ".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ אמר בפתח ישיבת סיעתו לגבי פסקת ההתגברות "אני רוצה לפתוח בשאלה לחברי הקואליציה העתידית. מה יקרה בפעם הראשונה שתתגברו על בג"ץ ברוב של 61? כשתתגברו על בג"ץ עם 61 חברי כנסת, המיעוט שייפגע, יהיה זה ערבים, חרדים או נשים, ירגיש שהוא לא חלק מהמדינה. כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61, מחצית מהעם ירגיש שזו ממשלת חצי העם".

עוד טען גנץ "מי שעושה זאת, פועל בשם השחיתות ולא בשם המשילות" לדבריו "מה שנתניהו מבקש לבצע פה הוא "מהפכה שחיתותית". עצם העיסוק קודם כל בהחרבת הדמוקרטיה, מעיד על סדר עדיפויות לקוי. הכוונה להתבסס על רוב פוליטי מזדמן תחריב את האיזון בין הרשויות. אם הבחירה תהיה להמשיך בכיוון המסתמן נאחד את כל הציבור הממלכתי למאבק".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בפתח ישיבה הסיעה לגבי הדרישה לקבל את תיק הנגב, הגליל והפריפריה במשא ומתן הקואליציוני, כי "בלי שנוכל לעזור לתושבי הפריפריה ובלי שנוכל להחזיר את הביטחון והמשילות, לא נוכל להיות בממשלה. בשביל זה עם ישראל הצביע לנו וזה בנפשנו. אני מאמין שאפשר להקים ממשלת ימין מלא מלא, הדרישות שלנו מאוד צנועות, התנהגנו כמבוגר האחראי אבל נעשה את זה בלי שנחמוק מהמחויבות לאנשים שהצביעו לנו".

בן גביר נתן גיבוי מלא ליו"ר עוצמה יהודית בצלאל סמוטריץ', שמתעקש על תיק הביטחון , ואמר כי "נכון וראוי לאפשר לו להיכנס למשרד הביטחון. הפיצול ממנו הוא בהתאם להתחייבות שלי מולו ומול הבוחרים שלנו". לדבריו "אני לא עציץ, לא באתי כדי להיות שם. כל שר רוצה להשפיע על המדיניות של המשרד בראשותו. אני בא כדי להיות איתמר בן גביר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מצטער שבכלל אני מגיב לשטות הזאת. אבל תלכו בכבוד, פנו את המקום בשקט ובתבוסה, אל תבלבלו במוח כאילו אתם יותר טובים, כי אתם ממש לא אבל ממש. מכרתם את המדינה רק בשביל לא ביבי. אז כן ביבי ורק ביבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים