שיתוף
תגובות
חדשות » לפיד במסיבת עיתונאים על הסכם הגז: "התעמולה נגד ההסכם רעילה"
לקראת הסכם סופי
לאחר שאושר בממשלה העקרונות על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון, הערב התקיימה מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת האנרגיה
ראש הממשלה יאיר לפיד במסיבת עיתונאים | צילום: קובי גדעון /לע״מ

במסיבת עיתונאים שכינס הערב (רביעי) ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר לאחר אישור עקרונות ההסכם הימי עם לבנון, התפאר לפיד "זהו הישג כביר למדינת ישראל, לביטחונה ולכלכלתה. ההסכם הזה מרחיק את האפשרות של התלקחות צבאית מול חיזבאללה. ישראל לא חוששת מחיזבאללה, אך אם אפשר למנוע מלחמה. זו תפקידה של ממשלה אחראית". 

שר הביטחון בני גנץ עמד בדבריו על הרווח של ההסכם לגבי השפעת איראן על לבנון: "על גבולנו הצפוני ניצב ארגון טרור רצחני, שנתמך על ידי איראן, ומחזיק בעשרות אלפי טילים. לא נאפשר התבססות איראנית והעברה של אמל"ח מתקדם לסוריה וללבנון". גנץ גם לא נשאר חייב ליו"ר האופוזיציה  לטענתו "נתניהו פוגע באינטרסים של ישראל עבור נזיד עדשים פוליטי". בתגובה תקף נתניהו ואמר "מדובר בהסכם כניעה מביש של לפיד וגנץ לנסראללה. לבנון קיבלה 100%, ישראל קיבלה 0. זה הסכם כניעה של ראש ממשלת מעבר חלש וחובבני שנכנע לכל הדרישות של חיזבאללה".

בתחילה הוגשו עקרונות ההסכם לאישור הקבינט, כאשר בשלב זה השרה שקד נמנעה מהצבעה. בהמשך, כאשר הוגש נוסח ההסכם לאישור הממשלה, שקד הצביעה נגד והשר הנדל נמנע, אך למרות זאת ההסכם עבר ברוב גדול. לשכת ראש הממשלה הודיעה לאחר ההצבעה כי "ההסכם ודברי ההסבר יונחו הערב בכנסת ויובאו לידיעת כל חברי הכנסת. בתום 14 יום יובא ההסכם לאישור הממשלה". משמעות הדבר היא שההסכם לא יובא לאישור הכנסת.

בכירי המערכת הביטחונית הביעו את עמדתם בישיבת הקבינט שהתקיימה מוקדם יותר היום וטענו כי ההסכם לא משרת את מטרות החיזבאללה וראש המוסד אף ציין כי "נסראללה לא היה חלק מהמשא ומתן". הרמטכ"ל אביב כוכבי הדגיש  כי "ההסכם לא נעשה בגלל איומי חיזבאללה", וראש השב"כ רונן בר טען כי "ההסכם מהווה סדק בין איראן לחיזבאללה וזה עיקר חשיבותו". 

השרה שקד תקפה את ראש הממשלה במהלך הישיבה וטענה "אם נתניהו היה מביא את אותו הסכם שבועיים לפני בחירות ואתם הייתם אופוזיציה הייתם שורפים את המדינה. אם זה הסכם היסטורי אתם חייבים להביא אותו לכנסת, ממה אתם מפחדים?". השרה קארין אלהרר השיבה  "זו אופוזיציה לא עניינית", ולפיד קבל "הם לא הסכימו להעביר גם את המטרו והוויזות".

השרה שקד פרסה את שיקוליה להצבעה נגד ההסכם, בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה. השרה הסכימה שיש בהסכם יתרונות כלכליים, מדיניים ובטחונים, ולמרות זאת היא סבורה ש"היה צריך להגיע אליו בצורה אחרת". את ראש הממשלה האשימה שקד בשיקולים פוליטיים וטענה שלפיד "רצה להגיע להישג מדיני ולכן התפשר מול לבנון ונסראללה. רק היה חסר ג׳ינגל של יש עתיד ברקע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים