שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד ב"כנס חירום" נגד מעוז: "הגורמים הכי מסוכנים יהיו אחראים לחינוך"
סערת החינוך
העברת הסמכויות ליו"ר נעם הובילה את שרת החינוך, שאשא ביטון ליזום "כנס חירום", שאיחד את האופוזיציה | ח"כ שלמה קרעי אמר בכנס: "ניסיתם למחוק את הזהות היהודית"
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נאם היום (שלישי) ב"כנס חירום", ותקף את ההעברה המתוכננת של היחידות החיצוניות במשרד החינוך לידי שר החינוך המיועד אבי מעוז. לפיד טען שהאחריות לחינוך מועברת לגורמים הקיצוניים ביותר.

שרת החינוך, שאשא ביטון שארגנה את הכנס אמרה  "רוצה לומר לשר הבא. רוצה שתצליח, אבל איך תפעל במשרד מפורק? תשמיע קול ותסרב לטרלול שקורה כאן". "מה מדהים? שהאנשים האלה שמדברים על יהדות, אין להם שום בעיה להפיץ שקרים חודשים ארוכים, כנראה שכחו את הפסוק "מדבר שקר תרחק". מה שקורה כאן, זה לא פחות מקניבליזציה של משרד החינוך והפקרת החינוך של הילדים שלנו".

עוד מבחזית החדשות

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד שהגיע לכינוס תקף בתגובה את שאשא ביטון ואמר "ניסיתם למחוק את הזהות היהודית ממערכת החינוך. אנחנו נביא יותר מורשת, יותר זהות יהודית, זה מה שהריבון אמר בקלפי וזה מה שיהיה". ושאשא ביטון הגיבה "יש בגרות בתנ"ך בדיוק כמו שהיה לפני כן, אבל היא יותר מתקדמת".

בלשון ההזמנה לכנס נכתב  "מכירת חיסול ופירוק מערכת החינוך". בכנס משתתפים בכירי הממשלה היוצאת, כולל ראש הממשלה יאיר לפיד שאמר בכנס "שר החינוך הבא של מדינת ישראל לא יהיה אחראי על החינוך במדינת ישראל, פירקו אותו לחתיכות מהסיבות הלא נכונות. נתניהו כל כך חלש וכל כך תלוי בשותפים הפוליטיים שכל מי שרצה משהו פשוט קיבל אותו".

עוד טען לפיד "הדבר היחיד שעוד יותר מדאיג מהקלות שבה הם נותנים, זה מי רוצה לקחת, הגורמים הכי קיצוניים ומסוכנים בחברה הישראלית הולכים להיות הגורמים הכי דומיננטיים בחינוך של הילדים שלנו. מה זה אומר על העתיד שלנו שאת מערכת החינוך יובילו אנשים שמאמינים בטיפולי המרה, בתפיסות משיחיות, בזה שנשים צריכות לחזור למטבח ובזה שאם אתה לא יהודי אתה אזרח סוג ב'?"

גם שר המשפטים גדעון סער נאם בכינוס ואמר "זו תקלה ממשלית יוצאת דופן". "הייתי שואל את חבריי לליכוד. אתם התחרפנתם? למה להעביר לסגן שר במשרד רה"מ סמכות שהיא בליבת פעילות משרד החינוך? מה ההיגיון? זאת הפגיעה הכי קשה בעיקרון של האחריות המיניסטריאלית וביכולת של שר החינוך לבצע את תפקידו. כזה דבר לא קרה".

סער סיים את נאומו ופנה לנתניהו "אני קורא לנתניהו, חזור בך מהרעיון הרע הזה. תן לשר החינוך הבא את הכוח והיכולת להצליח, אל תכשיל אותו מראש. אמרת בליל הבחירות לפחות פעמיים, אני אהיה רה"מ של כולם, גם של אלה שלא בחרו בי. למשפט הזה יש משמעות. אתה שומע את התסיסה וגם את הפחד. תקשיב לחששות. אל תתעקש כי אתה יכול". 

ההסכם שנחתם בין הליכוד לנעם לפני כשבוע וחצי, מגדיר את הסמכויות שיינתנו לאבי מעוז. על פי ההסכם, מעוז ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ויהיה ממונה על הרשות לזהות לאומית יהודית חדשה שתוקם. בין היתר, יקבל מעוז את האחריות על יחידת התוכניות החיצוניות שהייתה עד כה במשרד החינוך. 

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אולי יואיל להסביר מה הסכנה הטמון במשרה שהוא קיבל, זה דרכו מאז ומתמיד לחזור שוב ושוב על שקרים ודברים שאין להם בסיס כדי שבסוף יתפס לדבר אמת ודבר שכל ילד יודע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים