שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » לימודי ביטוח פנסיוני – מה זה כולל ומה נותן הרישיון?
| צילום: Pixabay

מכללות ובתי ספר מקצועיים שונים המתמחים במקצועות הפיננסיים והכלכלה מציעים מסלול לימודי ביטוח פנסיוני, אשר מכין את התלמידים לקראת הבחינות הנדרשות לצורך קבלת רישיון סוכן ביטוח. מכללות ובתי ספר מקצועיים שונים המתמחים במקצועות הפיננסיים והכלכלה מציעים מסלול לימודי ביטוח פנסיוני, אשר מכין את התלמידים לקראת הבחינות הנדרשות לצורך קבלת רישיון סוכן ביטוח. בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה משמעותית בביקוש בארץ לשירותיהם של סוכני ביטוח פנסיוני, בין השאר בזכות השינויים בתחום הפנסיה המונהגים על ידי המדינה, במסגרתם מחויבים כלל העובדים השכירים והעצמאיים להחזיק בחיסכון פנסיוני ולהפריש אליו כספים מדי שנה. עבור מי שמתעניין/ת בלימודי ביטוח ובהסמכה בתחום – מה כוללים לימודים אלו ומה בעצם הם מעניקים לנו  בפועל?

מה כוללים לימודי ביטוח פנסיוני?

הדבר הראשון שחשוב להבין בנוגע לימודי ביטוח פנסיוני הוא כי הם אינם נערכים על ידי הגוף המעניק את הרישיונות הרלבנטיים בתחום (רישיון סוכן ביטוח פנסיוני, במקרה שלנו), אלא על ידי מוסדות לימוד פרטיים. המוסד המעניק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני (או  סוכן ביטוח "רגיל") הוא המדינה עצמה – אגף מסוים במשרד האוצר, כאשר תהליך ההסמכה לקראת קבלת הרישיון מועבר בחלקו גם על ידי הרשות לניירות ערך.

על מנת לקבל רישיון זה נדרש לעבור סדרה של שש בחינות, הבוחנות את הבקיאות של הנבחנים במקצועות רלבנטיים מסוימים דוגמת כלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה, ניירות ערך וכמובן – עולם הביטוח עצמו (במקרה של רישיון סוכן ביטוח פנסיוני קיימת גם בחינה ספציפית המתרכזת בעולם הפנסיוני, בחינה בשם "גמר פנסיוני "). מלבד לשש הבחינות הללו נדרשים המועמדות והמועמדים לעבור תקופת התמחות בת מספר חודשים, ולאחר השלמת החובות אלו ניתן לקבל את הרישיון המיוחל.

לימודי ביטוח פנסיוני, אם כן, הם לימודים המכינים באופן פרטני לקראת כל אחת מהבחינות הנ"ל, ומבטיחים כי הנבחן/ת יגיעו ליום הבחינה עם כל הידע והביטחון הנדרשים, כמו גם הסיכויים הטובים ביותר לעבור את הבחינה בניסיון הראשון ובקלות יחסית. אנשים שניגשו לבחינות אלו לאחר לימודי הכנה עברו באחוזי הצלחה ניכרים וגבוהים יותר משמעותית מאלו של נבחנים שניסו ללמוד ולהתכונן בעצמם, וכך יכולים היו להשלים את התהליך מהר יותר ולהיכנס לעסוק בעולם הביטוח באופן מקצועי.

דרישת חובה על מנת לייעץ ולשווק בתחום הפנסיוני – מה מעניק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני?

אז כפי שניתן כבר להבין, רישיון פנסיוני מהווה דרישת חובה מטעם המדינה על מנת לעסוק בתחום. ספציפית – להעניק ללקוחות ייעוץ בנוגע לענייניהם הפנסיוניים, כמו גם לשווק להם תכנית פנסיונית זו או אחרת. ללא רישיון זה, העיסוק בתחום אסור על פי חוק.

רישיון סוכן ביטוח פנסיוני, בדומה לרישיונות נוספים בעולם הפיננסים, נועד להבטיח כי אנשי המקצוע המייעצים לציבור הרחב בנושא חסכונותיהם הפנסיוניים (ומשווקים להם את הפוליסות בפועל) יהיו אנשי מקצוע אמינים, מיודעים ומנוסים, כאלו שבאמת "יודעים מה הם עושים". מדובר, בראש ובראשונה, בהגנה על האינטרסים שלנו, הציבור הרחב. 

לסיכום, לימודי ביטוח פנסיוני והרישיון המתקבל בסיום התהליך הם המסלול המומלץ, הבטוח והמהיר ביותר להיכנס לעולם הביטוח הפנסיוני כאנשי מקצוע לגיטימיים ולעסוק בתחום באופן חוקי. מומלץ בחום למתעניינים בנושא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים