שיתוף
תגובות
חדשות » "ליל הבדולח" בתל אביב: מנכ"ל ארגון "ראש יהודי" ניצל מלינץ'
"העיר הליברלית ביותר בעולם"
עשרות פעילי שמאל תקפו באלימות, את הרב יגאל לוינשטיין ואת מנכ"ל ארגון "ראש יהודי" ישראל זעירא, שמארגן את תפילות יום כיפור בכיכר דיזנגוף בתל אביב מאז הקורונה
ישראל זעירא, מנכ"ל ארגון "ראש יהודי" | צילום: "ראש יהודי"

ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין ומנכ"ל ארגון "ראש יהודי" ישראל זעירא הותקפו אמש (שלישי) בברוטאליות על ידי המון בתל אביב שקרא לעברם קריאות גנאי וביקש לגרש אותם מהמקום.

השניים הגיעו לבית ראש יהודי בתל אביב שברחוב צפת בעיר וזכו לקלת פנים אלימה מצד פעילי שמאל שהתארגנו מבעוד מועד לבואם בעקבות הודעות שהופצו מוקדם יותר על שיעורו של הרב לוינשטיין במקום.

עוד מבחזית החדשות

עם הגעתו של הרב לוינשטיין, התפתחה במקום מהומה, כשעל פי העדויות עשרות מוחים התקרבו בגופם אל הרב ואל מלוויו וניסו לתקוף אותם באלימות. אביעד, שליווה את הרב סיפר: "עשרות מפגינים ניסו לתקוף אותנו פיזית, במקלות וגם בידיים. אם השוטרים לא היו מגינים על הרב בגופם זה היה נגמר רע מאוד".

בתיעוד שהתפרסם ברשתות החברתיות נראה מנכ"ל ראש יהודי, ישראל זעירא, כשגם הוא נמלט מההמון שקרא לעברו קריאות גנאי. זעירא חולץ מהמקום על ידי השוטרים שהיו במקום.

הפרעות האלימות מגיעות על רקע דרישת ארגון ראש יהודי שמארגן מזה מספר שנים תפילות משותפות בכיכר דיזנגוף בתל אביב שלא להסיר את המחיצה המפרידה בין ציבור הגברים לציבור הנשים כפי שנהוג בקהילות ישראל.

בדף הפייסבוק של ארגון ראש יהודי נכתב: "מפגינים אלימים רודפים אחרי יו״ר ראש יהודי על רקע הצבת מחיצות בתפילות יום כיפור. התשובה שלנו: באמונה ובאהבה נתאחד ביום כיפור". ישראל זעירא כתב: "לא תפחידו אותי. נמשיך בדרך האהבה והאמונה".

ח"כ טלי גוטליב הגיבה להתקפה וכתבה: "ליל הבדולח נוסח פעילי שמאל בתל אביב. רדיפת יהודים על שום יהדותם, על שום אמונתם ועל שום דתם. כך גרמניה הנאצית. אנטישמים נוסח פעילי שמאל. מי שלא מגנה את סרטוני הזוועה המשפילה הזו תהא דעתו שמאל או ימין אשר תהא, הוא חלק מחורבן היהדות. ההיסטוריה תמיד חוזרת על עצמה".

שר הקליטה אופיר סופר גינה את התקיפה וכתב: "מכיר את ישראל זעירא אישית ושנים רבות. ישראל הוא איש נעים הליכות שחי עם תודעת שליחות, המון אכפתיות והכל בדרך ארץ ובנועם. ההתקפה כלפיו היא נוראית".

עוד מבחזית החדשות

חבר הכנסת משה סעדה כתב: "זה עונשו של מי שהעז לבקש לקיים תפילה בכיכר העיר ״הליברלית ביותר בעולם״, במהלך היום הקדוש ביותר ליהודים: מצור, אלימות מילולית, ניסיון לינץ׳ של ממש וחילוץ בעזרת כוחות משטרה".

"אסביר שוב:", כתב סעדה, "יהודי שביקש לארגן תפילות יהודים בעיר העברית הראשונה – חולץ בעזרת שוטרים מנסיון לינץ׳. השוליים הסהרוריים והמוסתים מוציאים דיבתה של ישראל רעה, פוגעים בחיי האזרחים ולוקחים את החברה הישראלית כבת ערובה. תתביישו!".

חבר הכנסת שמחה רוטמן, שנרדף בעצמו על ידי מפגינים הגיב וכתב: "כצפוי, הבריונים שרודפים ומציקים, מקללים ומאיימים, בטענה של חופש הפגנה כנגד נבחרי ציבור, עברו לתקוף דתיים ברחוב, במופע של שנאת השונה והאחר, תחת דגלי הדמוקרטיה והשוויון. הגיבוי שבשתיקה שהתוקפים של ישראל זעירא ושל ראש יהודי מקבלים מגורמי אכיפת החוק ומחברי האופוזיציה, הוא חרפה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים