שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ליז טראס הפכה רשמית לראשת ממשלה לאחר הפגישה עם המלכה
תילחם באינפלציה
יממה לאחר הניצחון המוחץ במפלגה השמרנית הגיעה ליז טראס למעון הקיץ של המלכה אליזבת בסקוטלנד, היא קיבלה ממנה מנדט להרכיב את הממשלה החדשה
ארמון בקינגהאם | צילום: שאטרסטוק

ליז טראס שנבחרה אתמול, להנהגת המפלגה השמרנית, והפכה להיות ראשת ממשלת בריטניה החדשה, הגיעה היום (שלישי) לטירת בלומרל בסוקטלנד, מעון הקיץ של המלכה אליזבת. המלכה העניקה לטראס רישמית את המנדט להרכיב ממשלה חדשה.

מייד עם הכנסה לתפקיד תצטרך להתמודד עם אחת התקופות הכלכליות היותר קשות שפקדו את בריטניה בשנים האחרונות. בעקבות משבר האנרגיה, חצתה האינפלציה בבריטניה את רף ה-10% בחודש יולי והפאונד נחלש בצורה דרמטית. בעקבות המשבר הכלכלי איבדה בריטניה את מקומה בחמשת הכלכלות הגדולות בעולם לטובת הודו. 

חשבונות האנרגיה של משקי הבית בבריטניה אמורים לעלות בחדות בחורף בשיעור של כ-80% וראשת הממשלה הנכנסת שוקלת להקפיא את חשבונות האנרגיה של משקי הבית בחורף הקרוב למשך 18 חודשים, ולהשלים את הפער באמצעות הלוואות מספקיות האנרגיה, בערבות הממשלה. 

במהלך קמפיין הבחירות שלה, הבטיחה טראס להפחית מיסים והיטלים ולגייס כספים על ידי הגדלת החוב הלאומי והלוואות של מיליארדי פאונד כדי להתמודד עם האינפלציה הדוהרת ומחירי האנרגיה שהפכו לעול כלכלי כבד עבור האזרחים. השווקים הפיננסיים בבריטניה חוששים ממהלך כזה ולטענתם התוכנית רק תגביר את קצב האינפלציה והמשבר הכלכלי. 

מיד עם הבחרה של טראס, דרשו ראשי המגזר העסקי מענפי התיירות והאירוח כמו גם מהתעשיות השונות, לסייע להם להתמודד עם עליית מחירי האנרגיה וההשפעות הכלכליות. טראס הבטיחה לפרסם בעוד שבוע תכנית כלכלית למלחמה באינפלציה ובמשבר האנרגיה, וכן לספק פתרונות למגזר העסקי. 

ראשת הממשלה התחייבה לדאוג לחבילת סיוע לעסקים, באמצעות הנחות בחשבונות החשמל והגז והקפאת תעריף החשמל והגז כפי שהם כיום, גם תכנית זו נשענת על השלמת הפער באמצעות הלוואות ממשלתיות שימים יגידו מה יהיו תוצאותיה. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים