שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן: "ההבטחות לחרדים יובילו למרד מיסים"
מתקפת איומים
שר האוצר היוצא התבטא בחריפות על פרסום התקציבים המיועדים לחרדים. לטענתו, "ההערכה המינימלית של מה שהובטח להם בהסכמים עומדת על 20 מיליארד שקל"
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: ניב קנטור

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן השתלח היום (שלישי) בחריפות בעקבות הפרסומים על תקציבים שעולים במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה וש"ס ומיועדים לחרדים. לדעת ליברמן "ההערכה המינימלית של מה שהובטח להם בהסכמים עומדת על 20 מיליארד שקל. מימון המוסדות שלא מלמדים ליבה זה תקצוב של כשישה מיליארד שקל. ההבטחות האלה לחרדים יובילו למרד מיסים" איים ליברמן.

לטענת ליברמן, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יגרום בהסכמים המתהווים לשני סוגי אנשים אלו שלומדים, משרתים ומשלמים מיסים, ואלו שלא עובדים ולא משרתים. "יש קבוצה בישראל שמונה 175 אלף איש נכון להיום של בני ישיבת ואברכים בגילים 16 עד 67 ו-90% מהם בטלנים ומשתמטים" תקף ליברמן. "מדובר על מיליארדי שקלים של התחייבויות עבורם שכוללות קצבאות, תלושי מזון, נושאים נוספים כמו פיצול משרד ירושלים ומורשת לשני משרדים עם תוספת של תקציבים, בניית פתרונות דיור לחרדים ובניית מוסדות חדשים".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף ליברמן "לאנשים נמאס להיות פראיירים. אם רוצים לחוקק את החוק לטובת "תורתם אומנותם" יהיה פה מרד מיסים איתי או בלעדיי. הוא סייג את דבריו ואמר שהוא לא קורא למרד כזה "אבל זה מה שיקרה פה בפועל" לדעת ליברמן, לא צריכות להיות יותר מאלף מכסות לאברכים שיקבלו פטור, והחזרה למתווה "חוק טל" תעורר את זעמם של האזרחים שיפסיקו לשלם מיסים.  

ליברמן תקף גם את ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ושר הביטחון היוצא בני גנץ, שלטענתו מנסים למצוא חן בעיני החרדים "יש לי ביקורת על התנהלות גנץ ולפיד שבונים על החרדים. יש את אלו שלומדים, משרתים ומשלמים מיסים, ואלו שלא עובדים ולא משרתים.ֹ מבחינתי אין מה לדבר איתם עד שיקום פה דור שלא ידע את דרעי וגפני". "ככל שמתקרבים למוסדות של ש"ס ויהדות התורה, ככה מתרחקים מאלוקים. חילול השם. זה לא משא ומתן, זה אירוע סחיטה". 

בליכוד אמרו אמש כי חלה "התקדמות משמעותית בדרך להקמת ממשלה", וציינו כי כל סיעות הקואליציה המתגבשת שלחו את חתימות חברי הכנסת שלהן כדי להחליף את יו"ר הכנסת, תפקיד שבו ממשיך להחזיק כעת ח"כ מיקי לוי מיש עתיד. מדובר בצעד קריטי בדרך להרכבת הממשלה המיועדת, שכן בין השאר תוכל לקדם את החוק שיאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר אף על פי שהורשע בעבירות מס שעשויות לכלול עמן קלון. לאחר העברת כלל החתימות, יו"ר הכנסת לוי הודיע כי הדיון בהחלפה ייערך ביום שני הבא. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים