שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » לחקור את העברת הכספים מהעמותה לחמאס
ח"כים דורשים
גורמים בתנועה האסלאמית, בכירים במפלגת רע"מ שהיו מאדריכלי ומנסחי ההסכם הקואליציוני של המפלגה, פעלו להעברת כספים לממשלת חמאס דרך עמותת "סיוע 48"
מזוודה, כסף מזומן, נשק | צילום: Mihail Levchuk 1989, שאטרסטוק

ח"כ ניר ברקת מהליכוד פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולרשם העמותות בדרישה לפתוח בחקירת עמותת "סיוע 48", בעקבות התחקיר של איילה חסון בערוץ 13 בו הוצגו קשרים לכאורה של העמותה עם גורמים בחמאס ושל בכירה בעמותה עם מחבלים שביצעו פיגועי טרור.

במכתב כתב ח"כ ניר ברקת: "התחקיר העלה כי העמותה מעבירה כספים למשפחות טרוריסטים ומסייעת לכאורה לארגוני טרור. מדובר בממצאים מטרידים מאוד שמעלים שאלות ותהיות משפטיות בדבר חוקיות העמותה, החברים בה ופועלה. אשר על כן, אבקשך להורות לגורמים הרלוונטיים במדינה לבצע בדיקה מעמיקה בנוגע לעמותה זו וכן לבדוק את הפגישה שהתקיימה בין עובדי אגף התקציבים במשרד האוצר לבין אנשי רע"מ במשרדי העמותה, ולמנוע מצב בו כספי הציבור מועברים לגופי טרור", כך ח"כ ברקת.

עוד הוסיף ברקת כי "אני מוצא לנכון להבהיר את הדחיפות שבביצוע הבדיקה בעניין העמותה, שכן, בתקציב המדינה מובטחים כספים ותקציבים קואליציוניים למפלגת רע״מ, אשר לאור התחקיר קיים חשש שכספים אלה ינותבו בצורה כזו או אחרת לעמותה דנן או לעמותות דומות הקיים חשש שכספים קואליציוניים יגיעו דרכן, במישרין או בעקיפין, לארגוני טרור הפועלים כנגד מדינת ישראל"

כמו"כ, יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בפנייה דחופה לרשם העמותות בדרישה לפתיחת בדיקה על כלל העמותות הקשורות בארגון סיוע 48 ומפלגת רע"מ. במכתבו ציין סמוטריץ' אודות עמותת סיוע 48' "בסעיף 3 לחוק העמותות נכתב 'לא תירשם עמותה אם מטרה ממטרותיה שוללת את קיומה של מדינת ישראל או את אופיה הדמוקרטי, או אם יש יסוד סביר למבקנה כי העמותה תשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות".

כזכור, ארגון "עד כאן" יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות חשף במהלך סוף השבוע בערוץ 13 כיצד גורמים בתנועה האסלאמית, בכירים במפלגת רע"מ שהיו מאדריכלי ומנסחי ההסכם הקואליציוני של המפלגה, פעלו להעברת כספים לממשלת חמאס דרך עמותת "סיוע 48" באופן שמעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"מ באישור התקציב.

מהתחקיר עולה, כי עיסא, בכיר במפלגת רע"מ שמשמש בין היתר כיו"ר האסיפה הכללית של התנועה האסלאמית הקובע את רשימת רע"מ לכנסת והינו חבר במועצת השורא, ביקר בעזה בתפקידו כמנכ"ל עמותה המכונה "סיוע 48". מהתחקיר עולה כי בביקורו בעזה ל נפגש עם ראזי חאמד, בכיר חמאס שאף הודה כבל עם ועולם לעמותה על תרומתה לרצועת עזה.

בנוסף, נחשף כי מנהלת העמותה בטול-כרם היא אזהאר שחרור, אחות המחבל מהפיגוע במלון פארק שיושב בכלא הישראלי 29 מאסרי עולם על רצח הישראליים בפיגוע. בעלה ובנה הם חלק מהג'יהאד האיסלמי.

עוד נחשף בתחקיר כי בכירי אגף התקציבים באוצר ניהלו את המו"מ הקואליציוני עם רע"מ במשרדים של העמותה המפוקפקת בכפר קאסם, כשעיסא משמש בתור שושבין ואדריכל המו"מ הקואלציוני.

עובדות מדאיגות אלו מעלות את החשד שנתח משמעותי מהתקציבים המיוחדים שהובטחו למפלגת רע"ם בתקציב המדינה החדש ככל ויועברו כמתכונתם הנוכחית, יכול ויועברו בצורה ישירה או עקיפה לארגוני קש מטעם רע"מ ומשם יזרמו לגורמים עוינים בהם גם תנועת הטרור חמאס בעזה.

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" אשר ארגונו ערך את התחקיר המקיף מסר בתגובה: "פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שמשלם המיסים הישראלי מממן ארגון טרור שאחראי לרצח ישראלים. אסור שתקציב המדינה יעבור במתכונתו הנוכחית בה הוא מזרים מיליארדים לתנועה האסלאמית. אנו קוראים למרכיבים הציוניים שעדיין נמצאים בקואליציה לעצור את מחול השדים הזה ולפעול לתיקון המצב. עוד לא מאוחר".

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אשר ערכו את התחקיר המקיף נמסר בתגובה: "מדאיג מאד שתקציב המדינה שצפוי לעבור השבוע, אינו מפוקח, וחלק מכספי המיסים של אזרחי ישראל עומדים לעבור לרוצחי ילדינו. אנו מפצירים בחברי הכנסת והשרים לחזור בהם משיתוף הפעולה עם תומכי הטרור שבכנסת".

מטעם הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ) נמסר בתגובה: "למרות שרע"מ חרטה על דגלה להוביל שיח סובלני ומכיל ולהימנע מהפצת שנאה ופילוג שגורמים פוליטיים ותקשורתיים מנסים למשוך אותה אליה, היא לא תבליג יותר על מסע השקרים, ההכפשות וההסתה, בניסיון לקשור את רע"מ ו/או התנועה האסלאמית לטרור".

"אנו מודיעים על גיוס צוות משפטי אשר מלווה בשני משרדי עורכי דין המומחים לתביעות שיימינג, דיבה ולשון הרע, אשר יסרקו דברי כל מרואיין, והופעת כל עיתונאי, ותכני כל כתבה וכל הצהרה מכל איש וכל תנועה או מפלגה בכל הערוצים התקשורתיים והרשתות החברתיות, בכדי לבחון תביעתם על כל ריח של הסתה הנודף מדבריהם".

"רע"מ תמשיך בדרכה הממלכתית ועשייתה לטובת כלל אזרחי המדינה ולא תיגרר לקרבות הצדדיים שגורמים עוינים מנסים למשוך אותה אליהם".

.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים