שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לוין ורוטמן ללפיד וגנץ: "מוכנים להתחיל בהידברות ללא תנאים מוקדמים"
שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה פנו ליו"ר יש עתיד ויו"ר המחנה הממלכתי כדי לתאם פגישה אצל נשיא המדינה | לפיד בתגובה: "עצירה מיידית של החקיקה"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: חדשות 12

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן קראו היום (שני) ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לקיים שיחת הידברות על הרפורמה המשפטית בבית נשיא המדינה יצחק הרצוג. בהודעה המשותפת נכתב: "אנו קוראים לראשי האופוזיציה להתחיל הידברות ללא תנאים מוקדמים. הגיע הזמן", "פנינו ללשכותיהם על מנת לתאם פגישה משותפת עוד הערב".

זמן קצר לאחר מכן הגיב לפיד, ודחה את ההצעה תוך שהוא מבהיר כי יגיע לפגישה רק אם תיעצר חקיקת המהפכה המשפטית "התנאי ההכרחי לתחילת דיאלוג לאומי הוא עצירה מיידית של כל תהליכי החקיקה לזמן קצוב שבו תתקיים ההידברות בתיווך הנשיא", מסר לפיד. "אם לוין ורוטמן מסכימים לכך נשמח להיפגש בבית הנשיא מחר בבוקר".

עוד מבחזית החדשות

לוין ורוטמן השיבו לפיד וכתבו: "הצטערנו מאוד לקרוא את ההודעה של ראש האופוזיציה, ממנה עולה שרצונו היחיד הוא לעצור את החקיקה ולא לקיים הידברות אמיתית. אנחנו קוראים לכל חבר כנסת אחראי באופוזיציה לנהוג אחרת. נשמח להיפגש עוד הערב עם כל גורם באופוזיציה שמעוניין בהידברות אמיתית".

מארגני ההפגנה בירושלים נגד הרפורמה קראו ללפיד וגנץ לסרב להצעת לוין, ומסרו: "אין הידברות ללא גניזת החקיקה". לוין ורוטמן לא פנו ליו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, משום שהשניים מתנגדים לכל דיון בנושא. בינתיים, בקואליציה סירבו לבקשת הנשיא להקפיא את החקיקה, אבל מנסים להסית את המתווה להידברות תוך כדי החקיקה.

אתמול קרא הרצוג לעצור את החקיקה של המהפכה המשפטית. בנאום מיוחד שנשא אמר הרצוג כי "אנחנו מזמן לא בוויכוח פוליטי, אלא על סף קריסה חוקתית וחברתית", והתריע כי הרפורמה "עלולה להשפיע לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". שר המשפטים הגיב לדברי הרצוג ואמר "אין לקשור בין ההידברות והתקדמות הליכי החקיקה".

עוד מבחזית החדשות

"אנחנו בעיצומם של ימים הרי גורל עבור עמנו ומדינתו" אמר הרצוג "בשבועות האחרונים פעלתי בכל כוחי כדי להביא להסכמות רחבות. שני הצדדים צריכים להבין שאם רק צד אחד ינצח כולנו נפסיד. אנחנו מזמן לא בוויכוח פוליטי אלא על סף קריסה חוקתית וחברתית".

"הרפורמה לא צצה יש מאין היא תוצר של מחנה שמרגיש שהתפתח חוסר איזון בין הרשויות, והיא תוצר של כאב ותסכול עמוק שהגיעו לשיא בהתנתקות. לדחות ולהתעלם ממנו זו טעות גדולה", אמר הרצוג אך טען כי "מכלול חלקי הרפורמה במתכונתה הנוכחית מעלים חשש עמוק מפוטנציאל השפעה לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הם לא רוצים לשמוע כלום. האנרכיה שיצרו עם דמגוגיה צינית ואין סוף שקרים הוא הדבר היחיד שמחפשים בכדי לשלוט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים