שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לוין בתגובה למהומה בוועדת החוקה: "נחוש לקדם את הרפורמה, שום איום לא ירתיע אותי"
הדיון שנפתח הבוקר בוועדת חוקה חוק ומשפט לגבי השלב הראשון ברפורמה המשפטית, היה סוער במיוחד | ח"כים מהאופוזיציה הוצאו מהדיון ותקפו: "זו השתלטות על המערכת"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

שר המשפטים יריב לוין הגיע הבוקר (רביעי) לוועדת חוקה, חוק ומשפט לדיון בחקיקת השלב הראשון ברפורמה המשפטית אותה הוא מקדם. הדיון שהתמקד ב"חקיקה להסדרת מערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט" היה סוער, חברי האופוזיציה שהוצאו מהמליאה שוב ושוב טענו ל"סתימת פיות".

יו"ר הוועדה שמחה רוטמן אמר בפתח הדיון: "לא נעצור עד להשלמת המשימה. התהליך יתנהל בשיח מתמיד ובשיתוף פעולה עם השר לוין ותוכניתו". אולם נאומו נקטע שוב ושוב על ידי חברי אופוזיציה שהגיעו לוועדה, ובתגובה הם הוצאו מהדיון זה אחר זה. ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד קרא לעברו "לא תסתמו לנו את הפה".

עוד מבחזית החדשות

חברי האופוזיציה זעמו על רוטמן שהשתיק את המיקרופונים שלהם בזמן המהומה. רוטמן טען שהמיקרופונים לא הושתקו אך הבהיר כי "אני לא אתן לכם להשתיק אותי ואת שר המשפטים ואם אתם לא יודעים לחכות לתורכם לדבר אתם תושתקו". ח"כ יוראי להב-הרצנו מיש עתיד השיב לו כי "זו סתימת פיות", והוצא מהדיון.

לאחר מכן נאם שר המשפטים יריב לוין שאמר כי הציג רפורמה "ראשונית". לטענת לוין "אני חושב שהיא הכרחית לקיום הדמוקרטי, להשבת אמון הציבור". בתגובה צחקו חברי הכנסת מהאופוזיציה. ולוין המשיך: "אני רואה בצער גדול את הדברים המתלהמים שנאמרים על ידי מספר מנהיגי ציבור וראשי מערכת המשפט בנושא. אין מקום לאמירות מתלהמות, לסמלים נאציים או אלימות כלשהי".

עוד אמר שר המשפטים כי הוא "נחוש לקדם את הרפורמה ולא חשובים האיומים. הם לא ישפיעו ולא ירתיעו". לוין קרא לנבחרי הציבור להגיע לדיונים כדי "להשמיע את דעתם, אבל לא פחות חשוב מזה, גם לשמוע". השרה לשעבר אורית פרקש הכהן מהמחנה הממלכתי ענתה לו: "זה דיונים עם אקדח טעון, מה הם שווים?". ולוין השיב לה כי "התמיכה הציבורית ברפורמה", מרגשת אותו. ח"כ אפרת רייטן מהעבודה אמרה לו: "אנחנו מזמינים אותך להפגנה במוצאי שבת, לראות את התמיכה".

חברי הוועדה ידונו בהמשך היום בהליך החקיקה למימוש הרפורמה. תחילה ידונו בהצעת "חוק היועמ"שים". יו"ר הוועדה שמחה רוטמן צפוי לקיים דיון מקדמי ביום שני הקרוב בעניין "סמכות הממשלה והשרים לקבוע את עמדתם המשפטית בפעולתם השוטפת ובפני ערכאות שיפוטיות" לקראת הצעת החוק של השר לוין, שתהפוך את משרות היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה למשרות אמון במקום שיהיו כפופים ליועץ המשפטי לממשלה.

עוד מבחזית החדשות

כאשר הציג שר המשפטים את "רפורמה המשילות" הוא אמר לגבי חוק היועמ"שים: "לא עוד כפיפות של הממשלה לדרג לא נבחר. היועצים המשפטיים כשמם כן הם, יועצים, ולא מחליטים. כשהם מייצגים את הממשלה, הם צריכים לייצג את הממשלה, ולא את דעתם הפרטית".

במקביל הניחה סיעת הציונות הדתית של ח"כ רוטמן על שולחן הכנסת, את "חוק היועמ"שים", כחלק מתוכנית "חוק וצדק" שפרסמה "לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית". בהצעת החוק נאמר כי בשנים האחרונות חלו שינויים מרחיקי לכת בתפקידם ובמעמדם של היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים