שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "להקים ועדת חקירה על מחדל האוטובוס"
דרישה
עו"ד בנימין ארביב ויוסף וייצמן דורשים משר הבט"פ לחקור את האיחור בהגעת המשטרה וכב"ה לזירה: "המשטרה העדיפה לשחק ראש קטן", אומר ארביב ל'בחזית'
הצתת האוטובוס בבני ברק | צילום: דוד קשת

שבוע לאחר אירוע שריפת האוטובוס בבני ברק במהלך הפרות סדר בעיר שהוצתו על ידי נוער מתמודד, והבוקר הונח על שולחנו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה דרישה להקמת ועדת חקירה שתבדוק את הסיבות לאי הופעת המשטרה ושרותי הכיבוי בשטח אלא כעבור זמן ארוך וממושך, שיכל היה לעלות בחיי אדם וזאת למרות פניות חוזרות ונשנות של שכנים במצוקה ותושבים שהתריעו בפני המוקדים על האירוע בתחילתו.

"בהתאם לסמכותך מכח סעיף 8 א' לחוק הממשלה אבקשך להפעיל את סמכותך להקמת ועדת בדיקה- חקירה להתנהלות המשטרה ושרותי כיבוי אש וזאת מהסיבות דלהלן", נכתב במכתב שהנח לפתחו של השר הממונה אוחנה.

במכתב דורשים עורכי הדין בנימין ארביב ויוסף וייצמן מאוחנה לממש את סמכותו הקבועה בחוק ולהורות על הקמת ועדה שכאמור תבדוק את מחדלי המשטרה וכיבוי האש שפשוט נתנו לאוטובוס של חברת 'אפיקים' לעלות באש מבלי להגיע לזירה ולהעניק את השרות עליו הם אמונים מכח החוק.

נוסעי האוטובוס מהפחד נשכבו על הרצפה, כיסו את ראשם שלא ינזקו ובמשך דקות ארוכות גופם היה עטוף ברסיסי זכוכיות, פחד, חרדה

"הלהבות שעלו מהאוטובוס ומיכל הדלק שבו (הצובר בתוכו מאות ליטרים של דלק) גרם לכדור אש ענק ולשריפה גדולה אשר היתה עלולה להסתיים בפיצוץ ובנזק בל ישוער בחיי אדם וברכוש", לשון הפניה לשר.

התושבים מאשימים עוד כי "התנהלות המשטרה וכיבוי אש יצרו משוואה מסוכנת ביותר לפיה, כל אימת שמתרחש אירוע של הפרות סדר, ימנעו כוחות ההצלה והביטחון בדגש על המשטרה וכיבוי אש מלטפל בענין".

"קביעת מסמרות אלו בהתנהלות המשטרה וכיבוי האש אמורה להדליק נורה אדומה ותמרור עצור בידי מקבלי ההחלטות ובראשם כבוד השר", הם מציינים במכתב כשהם מוסיפים כי "לאור האמור, מצופה מהשר שלא לעבור לסדר היום בענין בעל חשיבות ציבורית כה גבוהה".

"מה שאנחנו כרגע עושים זה מעבר לנזקי השכנים שעל זה כבר הוצאנו מכתב לכיבוי אש, הוא תביעה של המשטרה, זאת לאחר שנחשפנו לחוק הממשלה סעיף 8 א' שאומר, שאם השר הגיע לפתחו מידע או נושא שהוא יכול להיות מהותי יש לו את הסמכות להורות על הקמת ועדת בדיקה כאשר מוקנים לה מלא הסמכויות", אומר ל'בחזית' עו"ד בנימין ארביב המייצג חלק מנוסעי האוטובוס וחלק מהתושבים, במכתב שמוען לשר אוחנה.

רגעי האימה באוטובוס

לדברי ארביב, "בימים האחרונים התגלה לנו, כי חלק מנוסעי האוטובוס חוו חוויה סוריאליסטית מפחידה…
האוטובוס הגיע לרחוב השומר, עמד בפקק יחד עם רכבים נוספים לאור הפרות סדר שהמשטרה נמנעה מלהופיע במקום ולטפל בזה, אנשים צבאו על הדלתות, שברו את כל החלונות, נוסעי האוטובוס מהפחד נשכבו על הרצפה, כיסו את ראשם שלא ינזקו ובמשך דקות ארוכות גופם היה עטוף ברסיסי זכוכיות, פחד, חרדה, אחת מנוסעות האוטובוס עדיין סובלת מחרדות כתוצאה מהטראומה שחוותה באירוע, ברגש שיתגבש הנזק נשקול אפשרות להגיש תביעה גם בגין נזקי הגוף למשטרה".

"המשטרה ידעה שיש במקום אירוע מתגלגל החל מהשעה 17:00 בערב עם התקהלויות, היא העדיפה לשחק ראש קטן ולשחק את המשחק מרחוק".

אתם מכוונים בהמשך לתביעה כספית לפיצויים?

"כן. ברגע שנראה שהנזקים הנפשיים נותרו והנזק התגבש, אנחנו נגיש תביעה נגד המשטרה וכיבוי האש".
ברמה המשפטית ככל והשר יוכל להגיד שהייתה כאן באמת רשלנות או התרשלות, הקביעה הזאת תהיה מאוד משמעותית לתביעה הנזיקית".

יש בידכם הוכחות שהמשטרה אסרה על כיבוי האש להתייצב במקום ולכבות את השריפה?

"יש לנו הקלטות של אנשים המשוועים לעזרה וסיוע משרותי הכבאות וההצלה ומבקשים שיבואו וגם למשטרה, אך אינם נענים. ברור הוא שמישהו נתן ואפשר לפוגרום הזה להמשך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים